Toon posts:

Lokaal verkeer gaat bij mij over internet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem
Ik heb 2 pc's die ieder 2 netwerkkaarten hebben.
elke pc heeft een stand alone intenret verbinding met @home via een hub
de andere 2 netwerkkaarten zijn met elkaar verbonden via een crosslink utp kabel

internet werkt op beiden pc's naar behoren maar het netwerk tussen de 2 pc werkt niet of nauwelijks.
Ik ben aan het uploaden en merkte daardoor dat het lokale netwerk niet vooruit te branden was omdat de volledige upload snelheid al werd/wordt benut.

Toen deed ik in een command promd een trace rout naar de andere pc naam en toen merkte ik dat hij allebei de traces via @home doet.

Ik heb gewoon de internet kaarten automatisch de ips laten detecteren maar dat werkt ook gewoon goed voor beiden pc's

Voor de lokale bverbinding gebruik ik 192.168.0.1 en 0.2 met subnet 255.255.255.0

ik kan de pc's op deze ip adressen ook niet pingen :(

heeft iemand een idee hoe ik dit op ga lossen?

Op beide pc's staat windows XP pro geinstaleerd

Verwijderd

ok dan

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:28
Heb je er een router tussen zitten?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
beetje vreemde constructie, maar goed..

't komt eropneer dat je @home gateway nu als default staat, waardoor al je verkeer daar dus langs gaat, netjes via je 128kbit upload limiet, en dus issut allemaal supersloom.

Via een paar route's is dit zo op te lossen, staat wel ergens op forum hier.

Verwijderd

Topicstarter
is geen vreemde constructie, ik heb gewoon 2 @home accounts die internet data krijgen via een hub
en heb een verbinding tussen 2 pc via andere netwerkkaarten, maar hij jaagd alle data via die hub over en dus over die kaarten waar ook internet op zit waarschijnlijk

klinkt onwaarschijnlijk maar het is toch echt zo

en hoe zit dat met die routes, ben niet zo'n kei op netwerk gebied

Verwijderd

Heb je bestand en printer sharing wel aanstaan, staat de firewall tussen de 2 pc's wel uit?

offtopic:
Waarom zit je pc via een hub op @home als het een stand alone pc is?
Dus 1 pc op 1 hub op 1 @home aansluiting, ook niet erg logisch of begrijp ik hem niet helemaal...
Tip:
Als je 2 @home accounts heb waarom bundel je deze niet?
Er zijn diverse topics hier op het forum waar dit omschreven staat en dat het ook echt werkt, als je het goed doet kunt je zelfs downloaden op dubbele snelheid als je een downlaod accelerator gebruikt met bundeling! (het is maar een tip hoor)

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:12

QkE

In your face Gnagna

Volgens mij krijg je van @home gewoon 2 ipadressen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus meerdere accounts bij @ home dus krijg van hun meerdere ip adressen
de utp kabel gaat van de kabel modem naar de hub en wel in de out van de hub
dan hoef ik de andere 2'of 3 pc's maar in de hub te frotten en ik heb internet

maar nu gaat mijn lokale verkeer dus via deze 2 lijnen via de hub :(
terwijl er gewoon een crosslink verbinding moet zijn

Verwijderd

Je zult op beide PCs een extra route moeten toevoegen voor je lokale communicatie. XP heeft het commando ROUTE. Zie het voorbeeld wat dit commando geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 08:25:
Je zult op beide PCs een extra route moeten toevoegen voor je lokale communicatie. XP heeft het commando ROUTE. Zie het voorbeeld wat dit commando geeft.
dat heb ik geprobeerd maar het is niet de oplossing
Ik ga even de netwerkaarten wisselen misshcien dat er 1 niet goed geinstaleerd is of iets dergelijks

Verwijderd

Probeer eerst het volgende eens.

Haal bij beide pc's de internet verbinding eens los en probeer dan eens eerst of je data kunt versturen.
Ik zou het eerst werkend proberen te krijgen tussen de 2 pc's zonder dat @home is aangesloten, als dat werkt zou ik pas met @home erbij gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen het is opgelost, het was dus 1 brakke netwerkkaart die alles in de soep liet lopen.
Heb even een andere netwerkkaart erin gezet en alles werkt weer op en top
Pagina: 1