Ok mijn school is kut, heeft geen internet aansluiting maar wel zeer veel p2 en p3 computertjes die makkelijk wat kunnen grazen overdag....Hoe krijg ik de bitjes vanf die computers naar dnet of naar mijn eigen bak??
Verwijderd
dat wordt met diskettes klooten
allereerst laat je je client voldoende blocks fetchen...daarna neem je het bestand buff-in.rc5 mee naar je school en zet je hem daar weer in de client dir.
(vergeet niet het bestand bij jouw client te verwijderen en opnieuw te fetchen anders doen twee comps het zelfde blokje)..
als die comp zonder i-net klaar is neem je de buff-out.rc5 weer mee naar een comp met i-net en daar flush je hem.(vergeet geen nieuwe buff-in.rc5 te plaatsen)
en zo blijf je doorgaan.
LET OP! Kijk uit wat je doet want onachtzaamheid bij deze handelingen kan veel wu's kosten, en dat willen we niet, toch?
allereerst laat je je client voldoende blocks fetchen...daarna neem je het bestand buff-in.rc5 mee naar je school en zet je hem daar weer in de client dir.
(vergeet niet het bestand bij jouw client te verwijderen en opnieuw te fetchen anders doen twee comps het zelfde blokje)..
als die comp zonder i-net klaar is neem je de buff-out.rc5 weer mee naar een comp met i-net en daar flush je hem.(vergeet geen nieuwe buff-in.rc5 te plaatsen)
en zo blijf je doorgaan.
LET OP! Kijk uit wat je doet want onachtzaamheid bij deze handelingen kan veel wu's kosten, en dat willen we niet, toch?
Verwijderd
ALS je toestemming hebt om koeien uit te zetten (staat nadrukkelijk in de policy van distributed), zul je voor elke PC een flinke buff-in moeten creeeren en deze via een van de lokale computers via het netwerk (indien mogelijk) of handmatig met flop distribueren. En dan voor elke PC uiteraard een verschillende buff-in. Je kunt het lezen op :
http://www.distributed.net/docs/tutor_netopt.html#no_email
http://www.distributed.net/docs/tutor_netopt.html#no_email
Uiteraard met toestemming.. als het allemaal gaat lukken..in ieder geval bedankt voor de uitleg..
iets anders als ik m'n koeien uitzet op computers die wel 24uur/7dg per week aan staan maar waar ik niet altijd direct bij kan worden de gegrazen blokjes dan wel verstuurd??en komen er ook automatisch nieuwe blokjes??
Oh ja wat zijn WU's????
greetz Charlie
iets anders als ik m'n koeien uitzet op computers die wel 24uur/7dg per week aan staan maar waar ik niet altijd direct bij kan worden de gegrazen blokjes dan wel verstuurd??en komen er ook automatisch nieuwe blokjes??
Oh ja wat zijn WU's????
greetz Charlie
Verwijderd
mits je de client goed heb ingesteld wel ja, dan moet je hem bijvoorbeeld op detect connection zetten, fetched en flushed ie automatisch, WU's zijn Work Units.
Verwijderd
Ik heb zoon zelfde situatie op mun werk,
10 puters op een lan en geen internet
Wat ik gedaan heb is het volgende:
9 machines kijken naar een remote directory op de 10e en de buffer grootte staat op RC5:2
(ingeval de machine opnieuw geinstalleerd wordt, het is tenslotte een testlab)
Op de 10 machine is een buffer subdir aangemaakt waar deze machine naar toe kijkt, zo krijg ik geen problemen wanneer ik de buffer-files heen en weer kopieer en net op dat moment flush een client...
met mijn flaptopje fetch en flush ik de helezooi.....
volgens mij is dit zo de snelste manier.....
Onsje fetish-kaas mevrouw ?
10 puters op een lan en geen internet
Wat ik gedaan heb is het volgende:
9 machines kijken naar een remote directory op de 10e en de buffer grootte staat op RC5:2
(ingeval de machine opnieuw geinstalleerd wordt, het is tenslotte een testlab)
Op de 10 machine is een buffer subdir aangemaakt waar deze machine naar toe kijkt, zo krijg ik geen problemen wanneer ik de buffer-files heen en weer kopieer en net op dat moment flush een client...
met mijn flaptopje fetch en flush ik de helezooi.....
volgens mij is dit zo de snelste manier.....
Onsje fetish-kaas mevrouw ?
Jo dat over die computers in die LAn klinkt goed...maar ik ben nog helemaal geen held met die client en mot dus echt nog alle mogelijkheden uitvinden....
Auto detection werkt dat ook als je kabel hebt en dus 24/7/online bent??
En waarom sparen sommige van jullie blokjes alvorens ze te flushen????
thanx voor jullie begrip ten aanzien van newbie charlie in power cows land
Auto detection werkt dat ook als je kabel hebt en dus 24/7/online bent??
En waarom sparen sommige van jullie blokjes alvorens ze te flushen????
thanx voor jullie begrip ten aanzien van newbie charlie in power cows land
Verwijderd
auto detection werk met elke verbinding.
de meeste sparen voor bijv. een week blokjes om zo hoger in de stats te komen (voor 1 dag) dit wordt vooral gedaan op maandag.
Voor een aantal is het ook praktisch want die moeten met diskettes werken, en dat hoeft dan maar 1 keer in de week
Hoe meer koetjes hoe meer vreugd!
de meeste sparen voor bijv. een week blokjes om zo hoger in de stats te komen (voor 1 dag) dit wordt vooral gedaan op maandag.
Voor een aantal is het ook praktisch want die moeten met diskettes werken, en dat hoeft dan maar 1 keer in de week
Hoe meer koetjes hoe meer vreugd!
Pagina: 1