cpu fan [buiten de kast] :-S

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 18:26
sorry, voor de vreemde titel maar kon ff nix anders bedenken.

Momenteel heb ik een el cheapo koeler, is echt nix. PC liep in de zomer met deze koeler nieteens stabiel zonder te oc-en. Daarom heb ik er 2xEnermax 92mm fans ingezet. Een Intake boven de processor en 1 outtake eronder, weet klopt niet helemaal maar daar wil ik ook gaan veranderen.

Nu heb ik een idee:
Ik sloop binnenkort die koeler eruit en zet ik er een of andere dikke koeler in, Vulcano 9+ met Coolmod vond ik wel geil. Nu wil ik de intake fan boven de processor eruit halen en dan een PVC buis iets groter als de fan van de koeler. Deze buis zet ik op het gat waar nu de fan zit en de buis zal net zo lang zijn dat de fan er net in zit.

Vervolgens maak ik van huidige outtake een intake en die ene fan die ik er net uit gehaald hebt monteer ik ergens boven in de kast. Volgens mij is het dan wel goed geregeld. En weet haast wel zeker dat die coolmod wel phat uitziet zo als ie uit de kast komt bijna.

Maar zouden jullie dit doen, wat zijn de nadelen als ik dit doe?

ps: misschien dat nog een plexiglas fangrill aan de buitenkant op de kast zet waar de cpu koeler zit.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 13:36

amahusu

taking over the world!

volgens mij heb je het over een fanduct, zoiets had ik ook in m'n ouwe case. Er wordt dus lucht van buiten de case rechtstreeks op je cpu koelblok geblazen. Dit scheelde bij mij 3 graden :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

Als je een fatsoenlijke airflow hebt heb je geen last meer van interne kast temp, een fanduct is dan dus niet nodig omdat de tempratuur binnenin de kast gelijk is aan de tempratuur erbuiten

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

zet er een groot koelblok op (zalman 6000cu bijv.) en zaag een gat in je zijpaneel en zet daar een 12cm enermax fan op.
Heb ik gedaan en haal ik de 36C (XP1700+, geen oc). bovendien is het erg :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ door me window... je ziet op die 12cm fan na geen cpu fan :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Oxigun schreef op 16 oktober 2002 @ 12:07:
zet er een groot koelblok op (zalman 6000cu bijv.) en zaag een gat in je zijpaneel en zet daar een 12cm enermax fan op.
Heb ik gedaan en haal ik de 36C (XP1700+, geen oc). bovendien is het erg :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ door me window... je ziet op die 12cm fan na geen cpu fan :P
Heb je pics?
Lijkt me wel vet om te zien.