Toon posts:

Netwerk layout mogelijk???

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een klein netwerkje. Maar nu wil ik een laptop er bij aan sluiten maar die moet draadloos worden verbonden met het netwerk. Is dit mogelijk.
Ik wil het dan op de volgende manier inrichten.

Chello
|
Server
|
|
HUB ----------- PC1
.
( Draadloos )
.
.
.
Laptop

Is er dus een soort kabeltje die je in de HUB stopt die ipv met een kabel draadloos de laptop verbind

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Dit "kabeltje" heet accespoint, en in de laptop een wireless nic.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik vinden wat dit kost......
En dit kan gewoon in de HUB worden geplugd??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zoek op Wireless Access Point. Dekn dat je aan rond de 100 pleuro moet denken voor 5-10 MBit.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Hehe.. een Accesspoint is behoorlijk duur... als je toch maar 1 laptop wireless wilt lijkt het mij verstandig om in de server een xtra wireless nic te plaatsen en in je laptop... moet ook werken, en is goedkoper... (of ben ik nu erg out-dated??)

Je bereik is wel wat minder, dus ik hoop dat je een beetje in de buurt blijft... dus niet 200 meter verderop gaat zitten ofzo..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moet PC1 ook via die kaart internet krijgen denk ik... Niet?? Of kan dat 1 netwerk via de hub en via die kaart?
Anders toch maar een lange UTP kabel trekken naar beneden...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Chello
|
|
server +++++++++ pc 1
+
+
+
laptop

+ is draadloos

dit is de beste oplossing. als je echt een vaste verbinding wilt hebben met pc1 moet je 3 nics in 1 pc plaatsen en winroute pro gebruiken om dat aan elkaar te koppelen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Acces point kan je zo in de hub prikken, geen probleem. Als je opteerd om een pci wireless lan te proppen in je "server" dan zal de gewone ICS in windows niet meer werken omdat je je met 2 netwerken zit, dat kan ICS niet meer dacht ik.

Windows serverversies of winroute etc wel.

Een simpel acces point (beter bereik) tov een PCI wireless + winroute licentie, tja wat is duurder,? vergelijk het ff. Wireless PCI is wel duurder dan wireless PCMCIA..

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.