Ik heb het volgende waar ik al een tijdje meebezig ben en opzoek naar ben op inet...
Situatie schets:
Routers=E-tech modem+router analoog (blauw) met nieuwe firmware van etech
Alles wat bold is zit aan mij kant en al het andere staat bij de buren.....
Ik wil dus dat m'n router alleen ADSL "doorgeeft" aan pc1 en pc2 en dus niet aan de buren....alle ip adressen staan vast.
Hoe moet ik dat instellen, of kan ik niet zomaar de twee routers op elkaar aansluiten?? als dat niet kan moet ik waarschijnlijk met 2 netwerken gaan werken zeker?
----
Als ik router 2 vervang door een usb modem en pc4 ADSL geef met een proxy kan ik dan router 1 zo instellen dat ik aan pc3 geen ADSL "doorgeef"..
(het liefst wil ik met 2 routers werken)
ps. heb m'n best gedaan om de situatie goed uit te leggen, hoop dat de tabel die er nie al te mooi op is gekomen een beetje duidelijk is en anders hoor ik het wel...
Situatie schets:
Routers=E-tech modem+router analoog (blauw) met nieuwe firmware van etech
| ADSL | ADSL | ||
| | | | | ||
Router 1________ | _________Router 2 | ||
| | | | | ||
PC1 XP ------- | ---PC2 98 | PC3 98--- | -------PC4 98 |
Alles wat bold is zit aan mij kant en al het andere staat bij de buren.....
Ik wil dus dat m'n router alleen ADSL "doorgeeft" aan pc1 en pc2 en dus niet aan de buren....alle ip adressen staan vast.
Hoe moet ik dat instellen, of kan ik niet zomaar de twee routers op elkaar aansluiten?? als dat niet kan moet ik waarschijnlijk met 2 netwerken gaan werken zeker?
----
Als ik router 2 vervang door een usb modem en pc4 ADSL geef met een proxy kan ik dan router 1 zo instellen dat ik aan pc3 geen ADSL "doorgeef"..
(het liefst wil ik met 2 routers werken)
ps. heb m'n best gedaan om de situatie goed uit te leggen, hoop dat de tabel die er nie al te mooi op is gekomen een beetje duidelijk is en anders hoor ik het wel...