[ADSL+router] ADSL niet doorgeven aan bep. pc's

Pagina: 1
Acties:

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik heb het volgende waar ik al een tijdje meebezig ben en opzoek naar ben op inet...

Situatie schets:
Routers=E-tech modem+router analoog (blauw) met nieuwe firmware van etech

ADSLADSL
||

Router 1________

_________Router 2
||

PC1 XP -------

---PC2 98

PC3 98---

-------PC4 98

Alles wat bold is zit aan mij kant en al het andere staat bij de buren.....
Ik wil dus dat m'n router alleen ADSL "doorgeeft" aan pc1 en pc2 en dus niet aan de buren....alle ip adressen staan vast.

Hoe moet ik dat instellen, of kan ik niet zomaar de twee routers op elkaar aansluiten?? als dat niet kan moet ik waarschijnlijk met 2 netwerken gaan werken zeker?

----
Als ik router 2 vervang door een usb modem en pc4 ADSL geef met een proxy kan ik dan router 1 zo instellen dat ik aan pc3 geen ADSL "doorgeef"..
(het liefst wil ik met 2 routers werken)

ps. heb m'n best gedaan om de situatie goed uit te leggen, hoop dat de tabel die er nie al te mooi op is gekomen een beetje duidelijk is en anders hoor ik het wel...

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 07:10
Waarom wil je die 2 routers met elkaar verbinden??

[ Voor 0% gewijzigd door D-Three op 15-10-2002 23:33 . Reden: Als ik het goed begrijp wil je dus dat alle PC's (1, 2, 3 & 4) in netwerk staan maar wil je wel dat de i-net toegang van PC1 & 2 en van PC 3 & 4 gescheiden is? ]

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
pakketjes gon routen he ....
router 1 netwerk heeft de range 192.168.0.x en router 2 netwerkje heeft 192.168.1.0
nen rule zetten dan alle trafiek vanaf 192.168.0.x range naar internet over router 1 gaat en trafiek nor router 2 over interne link gaat en omgekeerd ......
snappie ?
nu is nog de vraag of dit mogelijk is met uwe router he ......

Because Great minds Think alike

Verwijderd

gewoon 2 segmenten maken. Volgens mij kan je met een etech router met dynamic routing de twee switches aan elkaar verbinden.

The Dynamic Routing Settings allow you to set up this router to be able to exchange information with other routers on the network. Select the TX/RX routing information protocols you would like to use.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik wil de 2 routers aan elkaar verbinden omdat ik maar 1 kabel naar de buren kan krijgen en er moeten 2 pc's aan hangen en ik bij de buren moet er ook een adsl aansluiting komen....

Maar DAHEI waar heb je dat gevonden over Dynamic Routing, ik kon bij e-tech.nu er niets over vinden nl.

En weet je misschien hoe ik dat moet instellen?