[t68i]Batterij gaat niet echt lang mee...

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Hallo allemaal
Ik heb sinds kort een SonyEricsson t68i en ik heb een vraagje over mn batterij:

Wanneer ik de batterij volledig oplaadt (dat gebeurd in 3 uurtjes) dan gaat de batterij maar 3 dagen mee. Ik bel hooguit een half uur in die 3 dagen en stuur misschien 5 smsjes! Verder speel ik geen spelletjes op mn gsm (misschien een paar minuten dat klasgenoten eraan zitten)

Weet iemand hoe dat kan?
In de handleiding staat dat ik mn batterij eerst een paar keer moet opladen voordat hij de volledige capaciteit benut, maar ik heb hem al een keer of 7 opgeladen....

Ik zit op het Ben-netwerk en ik heb ongeveer 3 a 4 streepjes ontvangst!

ALVAST BEDANKT!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
ik heb ook een t68i en hij gaat 5-10 dage mee
als ik wat veel met de irda werk gaat hij maar 5 dagen mee
heb je meby infrarood opstaan?
of de blauwe tand?
dat mooie blauwe lampje zuigt je bat vrij snel leeg :)

• MaDLiVe
  • Laatst online: 01:55

MaDLiVe

.-Observer-.

DaRKie schreef op 15 oktober 2002 @ 23:24:
ik heb ook een t68i en hij gaat 5-10 dage mee
als ik wat veel met de irda werk gaat hij maar 5 dagen mee
heb je meby infrarood opstaan?
of de blauwe tand?
dat mooie blauwe lampje zuigt je bat vrij snel leeg :)
blauwe lampje is een ledje he ;)

Maargoed 7x opladen voldoet niet hoor, ze hebben het hier volgens mij over leeglopen/opladen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• JT
  • Laatst online: 22:37

JT

VETAK y0

Ik heb een paar irda gedaan, gebeld en gegamed en hij is vandaag al ruim een week aan. Maar in het begin is een batterij ook niet op z'n best, komt pas als je hem 3-5 keer hebt opgeladen, dit is voor mij pas de 2e keer.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
slechte ontangst vreet idd batterijen, toen ik in texas was had ik ook t-mobile (en dus) ook klote ontvangst, toen ging ie niet langer dan een paar dagen mee :(

met vodafone en volop sms'en gprs'en bluetoothen enz houdt ie het ongeveer een week uit :)

maar je kan er altijd een batterij bij kopen, ik heb ze bij mediamarkt al gezien voor de T68i...

Verwijderd

Tjaa, als je hem nog niet zo lang hebt. Kan het beste er terug mee gaan, zo gebruik de garantie ook nog es ;)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
hmm.. ja de mijne lijkt ook steeds langer mee te gaan..
in het begin krap 3 dagen..
nu wel 4 /5 dagen met 12-18 minuten bellen / dag, bluetoothen (synchronisatie outlook) enzo

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:06:
Tjaa, als je hem nog niet zo lang hebt. Kan het beste er terug mee gaan, zo gebruik de garantie ook nog es ;)
Dat betekend dat je em een aantal maanden kwijt bent.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ja ik vind het ook raar eigenlijk... want ik heb hem nu net 5 dagen ofzo en al 2 x opgeladen, en dat vind ik toch vrij veel.
eerste keer ging bat 2 dagen mee nu lijkt het inderdaad iets meer te worden... maar ik volg het advies van de andere t68i bezitters ff op , en wacht nog even met oordelen.
als je hem een paar x oplaadt word het namelijk volgens mij wel wat meer...

Verwijderd

ik heb al 2 maanden en hij gaat nu 3 weken met de zelfde batterij. ik bel 10 min.

Verwijderd

leg hem een nachtje in de diepvries verpakt in een zakje...klinkt misschien erug belachelijk maar 't werkt.... Ik repareer welus gsm's en dit werkt tot nu toe altijd... (stel me trouwens niet aansprakelijk voor eventuele schade) en als er nog garantie opzit teruggaan en kijken wat ze ervan zeggen. Hij moet wel eerst leeg zijn (de accu) en dan 12 uur diepvries..12 uur goed ontdooien...opladen en hij doet het

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:01:
ik heb al 2 maanden en hij gaat nu 3 weken met de zelfde batterij. ik bel 10 min.
En jij hebt em gewoon overdag aan? Sorry hoor maar dat kan dus niet. Tenzij je na het 10 min bellen de telefoon uitzet 8)7

Trouwns ik ben ook niet zo over de batterij te spreken. Ik doe er ongeveer 4 dagen over. Gemiddeld per dag bel ik zo 20 minuten... geen IR, GAMES, etc etc
Meestal laad ik em ook op als ie op 1/4 zit want ik heb geen zin om de volgende dag zonder batterij te lopen als ik IETS meer bel namelijk. (hartstikke irri. als je niet kan bellen wanneer je het nodig hebt)

• JT

JT

VETAK y0

Hij zij vanochtend dat de accu bijna leeg was, hij staat nu al de hele dag aan en ik heb er nog mee gebeld :D
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:44:
[...]

En jij hebt em gewoon overdag aan? Sorry hoor maar dat kan dus niet. Tenzij je na het 10 min bellen de telefoon uitzet 8)7

Trouwns ik ben ook niet zo over de batterij te spreken. Ik doe er ongeveer 4 dagen over. Gemiddeld per dag bel ik zo 20 minuten... geen IR, GAMES, etc etc
Meestal laad ik em ook op als ie op 1/4 zit want ik heb geen zin om de volgende dag zonder batterij te lopen als ik IETS meer bel namelijk. (hartstikke irri. als je niet kan bellen wanneer je het nodig hebt)
Bij mij staat hij nu voor de 8e dag aan, inclusief gamen, IR en bellen (180 min abbo) :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39

flexje

got-father

hummz , mijne gaat 7 dagen mee , k heb em nu al 2 weken en 2x opgeladen.
je moet de eerste keer dat je em aanzet helemaal leeg laten lopen , tot ie uitvalt , dan op lader zetten en 12 uur erop laten zitten.... dit moet je 3 keer doen... helemaal vol (12 uur erop) dan leeg etc. etc.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik haal de mijne morgenavond. Mag ik hem dan gelijk gebruiken of moet ik dan een nacht wachten tot hij 100% vol is?

w00t

• Binnetie
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb alles uitstaan, IR, blauwe tand enzo, en toch gaat ie maar 3 dagen mee! Ik laat hem gewoon nog een paar keer op als ie helemaal leeg is en is het dan nog zo dan zal ik toch maar terug gaan naar de winkel...
Bij mij op school heb ik vol bereik, alleen als ik in de computerlokaal zit dan heb ik 1 streepje bereik maar dat is maar voor 45 min dus dat moet niet zoveel invloed hebben...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Robbie007 schreef op 16 oktober 2002 @ 20:01:
Ik haal de mijne morgenavond. Mag ik hem dan gelijk gebruiken of moet ik dan een nacht wachten tot hij 100% vol is?
Een batterij die nieuw uit de doos komt is al vol genoeg voor een eerste avondje spelen met je toestel. Let dan niet op de resterende standbytijd die het toestel aangeeft, want daar klopt nog niets van als je nog nooit hebt opgeladen.
Tip: ga ook niet je standbytijd bekijken als infrarood of bluetooth aanstaat ;).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
haas schreef op 17 oktober 2002 @ 11:18:
[...]

Een batterij die nieuw uit de doos komt is al vol genoeg voor een eerste avondje spelen met je toestel. Let dan niet op de resterende standbytijd die het toestel aangeeft, want daar klopt nog niets van als je nog nooit hebt opgeladen.
Tip: ga ook niet je standbytijd bekijken als infrarood of bluetooth aanstaat ;).
Binnen nu en 8 uur heb ik um _/-\o_ . :D

Wat voor lader zit erbij? Zo 1tje die snel oplaad?

Of als die accu 100% leeg is, hoelang duurt het opladen dan?

w00t

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Robbie007 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:21:
[...]

Binnen nu en 8 uur heb ik um _/-\o_ . :D

Wat voor lader zit erbij? Zo 1tje die snel oplaad?

Of als die accu 100% leeg is, hoelang duurt het opladen dan?
Ja er zit een snellader bij ;)
Hij laadt best snel op hoe snel precies weet ik niet.

Ik heb hem nu 1 dag en best veel mee gedaan en hij is nog steeds full loaded.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

zet cell-informatie uit

je zult me bedanken :)

menu berichten > opties> sms> cell info

dit is bij mijn t39

maar dat is bij elke tel.. cell info uitzetten

toen ik dat aanhaad had ik m 3 dagen niet gebruikt en waren de batt. al op... als cell info uitstaat gaat ie 10 dagen makkelijk mee terwijl ik elke dag 10 minuten bel..

Imperfectionist.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ja heb t uitstaan, scheelt misschien beetje, maar toch.. max 4 dagen
vreemd dat er zoveel verschil is onderling..
(trouwens menu berichten -> regio-info

Verwijderd

heb ik ook mnet mijn samgsung t100 heb hem gewoon omgeruild die batterij, doet het nu wel goed. Ong een week stanby, een een uur opladen.

• JT

JT

VETAK y0

Wat is cell-info :?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Je kan je batterij ook in de diepvriezer leggen.
Let er wel op dat de zak waarin je hem stopt goed dicht is!
Heb ik ok gedaan met de batterij van de laptop!
SUPER!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Min batterij moet ik om de dag opladen, dan is ie praktisch leeg en kan ik er niet meer dan 1 dag mee doen. Dus ik moet wel.
Maar als ik hier hoor dat mensen hem 10 dagen mee kunnen laten gaan schrik ik eigenlijk wel. Ik heb op mijn werk wel beroerd bereik, maar 1 streepje, maar heeft dat veel invloed? Ik heb denk ik per dag zo'n 8 uur een bereik van maar 1 streepje. Ander 8 uur 3 streepjes, andere 8 uur staat hij uit.
Ik bel ongeveer 5 minuten per dag, en speel maximaal 20 minuten per dag een spelletje.

Samengevat:
Na 16 uur standby, 10 minuten bellen, en 40 minuten een spelletje spelen is de batterij dus praktisch leeg. Ik heb de batterij nu denk ik zo'n 5 maal 's nachts opgeladen, dus flink wat uurtjes elke keer. Blauwtand staat uit en infrarood ook.

Zal ik teruggaan met de batterij of is het normaal?

• doubleduh
  • Niet online
dat de batterij (veel) sneller op gaat met slechte ontvangst klopt, ik had dat ook toen ik in texas was en vaak slecht bereik had, toen ging ie maar een paar dagen (2 ofzo) mee...

welk netwerk heb je?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

doubleduh schreef op 14 November 2002 @ 12:48:
dat de batterij (veel) sneller op gaat met slechte ontvangst klopt, ik had dat ook toen ik in texas was en vaak slecht bereik had, toen ging ie maar een paar dagen (2 ofzo) mee...

welk netwerk heb je?
Ja dat weet ik dat de batterij dan sneller leeggaat, maar zo snel? Ik heb overigens BEN, dus ook nog eens een 1800 netwerk, volgens mij kost dat ook meer stroom.

• doubleduh
  • Niet online
idd...

dat is dus de prijs die je betaalt voor goedkoop bellen :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

doubleduh schreef op 14 November 2002 @ 13:58:
idd...

dat is dus de prijs die je betaalt voor goedkoop bellen :)
Gratis bellen :)

Maar jij denkt dat het een normale standby tijd is? Want het is dus maar 24 standby, en hij moet iets van 10 maal zo lang mee kunnen gaan.

• doubleduh
  • Niet online
gratis is ook goedkoop :P

lijkt me met slechte ontvangst idd wel normaal, want dan moet ie elke keer naar het netwerk gaan zoeken en hij moet volgens mij ook meer moeite doen om de verbinding in stand te houden...

Verwijderd

het klopt wel over het slechte bereik = meer stroom verbruik. Maar zo extreem? na 1 dag al opladen terwijl je amper hebt gebeld lijkt mij niet echt goed. Ga er eens naar de winkel en leg het uit. Maar pas op als je zegt over dat slecht ontvangst want dan pakken ze je gelijk daarop en dan kan je fluiten naar je vervanging. Of probeer het eens met een ander netwerk voor een dagje?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb nu nieuwe batterij! Hulde voor de Belcompany! Zonder zeuren nieuwe batterij!

Hij doet het na 2 maal laden al beter dan de batterij die ik had! Weet nog niet hoe goed ij echt gaat zijn, dat blijkt pas na een paar keer opladen.

Maar wat is nu de beste laadtactiek?

In het boekje staat eerste keer 4 uur opladen, Belcompany zei 12 uur, ik heb dus maar 12 uur gedaan.
Maar hoe moet je verder gaan, ik liet hem de vorige keer redelijk leeg lopen, dus datie nog maar dun streepje was. Volgens Belcompany moet je batterij ook niet bijna laten leeglopen....

Wat is dus beter in het begin? 5 dagen lang elke dag lang opladen? Dus 12 uur? Of hem wel een eind leeg laten lopen tot een klein streepje en dan weer goed opladen?
Ik weet het niet....

• jwchess
  • Niet online
Volgens mij is het beste om de eerste keer gewoon op te laden tot dat die aangeeft dat die vol is (duurt pm. 4 uur). En daarna elke keer helemaal leeg laten lopen, dus echt leeg, totdat die uitgaat en dan pas weer opladen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Helemaal leeglopen zou niet goed zijn voor li-polymeer batterijen. Dat staat in de bijsluiter die Belcompany bij zijn telefoons doet.

Verwijderd

mijn ervaring is dat als je de telefoon voor de eerste keer laad, je dit volledig moet doen, dus NIET tussentijds eruit halen, hij zal waarschijnlijk na een x tijd in de druppelstand vliegen, en evt. een dag te lang kan dus geen schade hebben voor je phone.

Als je denkt dat de standby tijd niet meer optimaal is, dan moet je hem een keer helemaal leeg laten, dus ECHT leeg, vliegtie uit, kwartiertje wachten, en weer aanzetten, net zolang tot ie NIET MEER aanwil.

Vervolgens weer goed opladen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 10:19:
mijn ervaring is dat als je de telefoon voor de eerste keer laad, je dit volledig moet doen, dus NIET tussentijds eruit halen, hij zal waarschijnlijk na een x tijd in de druppelstand vliegen, en evt. een dag te lang kan dus geen schade hebben voor je phone.

Als je denkt dat de standby tijd niet meer optimaal is, dan moet je hem een keer helemaal leeg laten, dus ECHT leeg, vliegtie uit, kwartiertje wachten, en weer aanzetten, net zolang tot ie NIET MEER aanwil.

Vervolgens weer goed opladen.
Waarom doet de Belcompany dan een bijsluiter bij de Telefoon dat je dat absoluut niet moet doen met dat type batterij?

• jwchess
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 20 November 2002 @ 09:19:
Helemaal leeglopen zou niet goed zijn voor li-polymeer batterijen. Dat staat in de bijsluiter die Belcompany bij zijn telefoons doet.
Die bijsluiter heb ik niet gekregen. :(
Nou ja, zo doe ik het iig en de batterij ging in het begin 6 dagen ofzo mee en nu plm. 10 dagen.
Maar ik bel niet echt veel en 's nachts doe ik hem uit.
Pagina: 1