Ik kan via via een (antiek) PA setje krijgen. (gratis
)
Inmiddels even gekenen wat het was....
Bleek aardig tegen te vallen, behuizing is iig zwaar fucked up. (erg beschadigd, hoeken eraf enz)
Het is een oud setje, van Altec Lansing.
Ding maar opengesloopt (veel te verliezen was er al niet
Speakers op zich zien er goed uit, conussen goed, prima beweegbaar (redelijk stug, maar voelt verder goed). Ook geen beschadigingen aan de conus enz, dus da's allemaal prima.
Maar is zo'n setje het wel waard om op te knappen??
Het zijn 2 (lompe) speakers, 120x100x40 cm ofzo...
Erin zit 1 grote woofer, 15" ofzo, typenr onbekend. (niet gevonden).
Verder zit er een grote tweeter in, 808-8A Driver, met een 511B hoorn ervoor.
Hoorn ziet er zo uit:

Verder zit er een "Dividing Network" in (Crossover), N501-8A
Behalve dat de speaker zelf dan van Altec Lansing is (logo op de kast) kan ik er verder nix over vinden.
De vraag: Iemand die deze dingen kent, en/of er meer van weet??
Ik wil er dus een andere kast omheenbouwen, en deze beetje gebruiken voor feestjes.... Vorige feestje heb ik een simpel 200W setje geleend, was eik voor spraak, dus het ging, maar echt optimaal was het niet.
Kwaliteit is niet primair, zolang het maar lekker hard gaat, en een beetje beukt. 't is maar voor heel af en toe, dus boeie, en moet toch ergens beginnen.
Grootste probleem vind ik zelf de woofer.. Ik wil wel een beetje fatsoenlijke kast erbij, anders klinkt het natuurlijk voor geen meter.
Huidige kast opmeten kan wel, maar ja..... ik wil 'm eigenlijk iets anders bouwen.
Ook zitten er nu 2 gaten in de kast, soort van basreflex
Anyway: moet ik die er wel inhouden of juist dichtlaten??
Inmiddels even gekenen wat het was....
Bleek aardig tegen te vallen, behuizing is iig zwaar fucked up. (erg beschadigd, hoeken eraf enz)
Het is een oud setje, van Altec Lansing.
Ding maar opengesloopt (veel te verliezen was er al niet
Speakers op zich zien er goed uit, conussen goed, prima beweegbaar (redelijk stug, maar voelt verder goed). Ook geen beschadigingen aan de conus enz, dus da's allemaal prima.
Maar is zo'n setje het wel waard om op te knappen??
Het zijn 2 (lompe) speakers, 120x100x40 cm ofzo...
Erin zit 1 grote woofer, 15" ofzo, typenr onbekend. (niet gevonden).
Verder zit er een grote tweeter in, 808-8A Driver, met een 511B hoorn ervoor.
Hoorn ziet er zo uit:
Verder zit er een "Dividing Network" in (Crossover), N501-8A
Behalve dat de speaker zelf dan van Altec Lansing is (logo op de kast) kan ik er verder nix over vinden.
De vraag: Iemand die deze dingen kent, en/of er meer van weet??
Ik wil er dus een andere kast omheenbouwen, en deze beetje gebruiken voor feestjes.... Vorige feestje heb ik een simpel 200W setje geleend, was eik voor spraak, dus het ging, maar echt optimaal was het niet.
Kwaliteit is niet primair, zolang het maar lekker hard gaat, en een beetje beukt. 't is maar voor heel af en toe, dus boeie, en moet toch ergens beginnen.
Grootste probleem vind ik zelf de woofer.. Ik wil wel een beetje fatsoenlijke kast erbij, anders klinkt het natuurlijk voor geen meter.
Huidige kast opmeten kan wel, maar ja..... ik wil 'm eigenlijk iets anders bouwen.
Ook zitten er nu 2 gaten in de kast, soort van basreflex