Altec Lansing PA speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
Ik kan via via een (antiek) PA setje krijgen. (gratis :9~)
Inmiddels even gekenen wat het was....

Bleek aardig tegen te vallen, behuizing is iig zwaar fucked up. (erg beschadigd, hoeken eraf enz)
Het is een oud setje, van Altec Lansing.

Ding maar opengesloopt (veel te verliezen was er al niet ;)

Speakers op zich zien er goed uit, conussen goed, prima beweegbaar (redelijk stug, maar voelt verder goed). Ook geen beschadigingen aan de conus enz, dus da's allemaal prima.

Maar is zo'n setje het wel waard om op te knappen??

Het zijn 2 (lompe) speakers, 120x100x40 cm ofzo...

Erin zit 1 grote woofer, 15" ofzo, typenr onbekend. (niet gevonden).
Verder zit er een grote tweeter in, 808-8A Driver, met een 511B hoorn ervoor.

Hoorn ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://ebay3.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_640db35ad3a0edddb821522ef25dbeb4/i-1_B.JPG

Verder zit er een "Dividing Network" in (Crossover), N501-8A

Behalve dat de speaker zelf dan van Altec Lansing is (logo op de kast) kan ik er verder nix over vinden.

De vraag: Iemand die deze dingen kent, en/of er meer van weet??

Ik wil er dus een andere kast omheenbouwen, en deze beetje gebruiken voor feestjes.... Vorige feestje heb ik een simpel 200W setje geleend, was eik voor spraak, dus het ging, maar echt optimaal was het niet.

Kwaliteit is niet primair, zolang het maar lekker hard gaat, en een beetje beukt. 't is maar voor heel af en toe, dus boeie, en moet toch ergens beginnen.

Grootste probleem vind ik zelf de woofer.. Ik wil wel een beetje fatsoenlijke kast erbij, anders klinkt het natuurlijk voor geen meter.

Huidige kast opmeten kan wel, maar ja..... ik wil 'm eigenlijk iets anders bouwen.

Ook zitten er nu 2 gaten in de kast, soort van basreflex :? Anyway: moet ik die er wel inhouden of juist dichtlaten??

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

AL maakt(e) beste goede PA. Kasten gewoon laten zoals ze zijn (met gaten open). Eventueel nieuwe hoekjes erop. Laag gaat waarschijnlijk niet dieper dan een hz of 50, maar wel zeer hard (denk ik).
Of had je de kast al helemaal gesloopt?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Misschien vind je hier nog wat relevante info
http://nleinternet.net/alteclansingunofficial/index.html

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Je kan wel een andere kast bouwen, maar dan moet die wel dezelfde inhoud en bass reflex poorten hebben als deze, anders ga je het hele geluid van de speaker veranderen. Maar of je er echt wat mee opschiet?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Jag schreef op 17 oktober 2002 @ 20:04:
Je kan wel een andere kast bouwen, maar dan moet die wel dezelfde inhoud en bass reflex poorten hebben als deze, anders ga je het hele geluid van de speaker veranderen. Maar of je er echt wat mee opschiet?
Als het volume en de poorten maar gelijk blijven is er toch niks aan de hand?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Mad_Demon schreef op 17 oktober 2002 @ 21:48:
[...]

Als het volume en de poorten maar gelijk blijven is er toch niks aan de hand?

Nee klopt, maar als je hetzelfde volume aanhoudt dan schiet je er ook niet zo veel mee op, tenzij je echt een veel handigere vorm weet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
DJSmiley schreef op 15 oktober 2002 @ 23:06:
Ik kan via via een (antiek) PA setje krijgen. (gratis :9~)
Inmiddels even gekenen wat het was....

Bleek aardig tegen te vallen, behuizing is iig zwaar fucked up. (erg beschadigd, hoeken eraf enz)
Het is een oud setje, van Altec Lansing.

Ding maar opengesloopt (veel te verliezen was er al niet ;)

Speakers op zich zien er goed uit, conussen goed, prima beweegbaar (redelijk stug, maar voelt verder goed). Ook geen beschadigingen aan de conus enz, dus da's allemaal prima.

Maar is zo'n setje het wel waard om op te knappen??

Het zijn 2 (lompe) speakers, 120x100x40 cm ofzo...

Erin zit 1 grote woofer, 15" ofzo, typenr onbekend. (niet gevonden).
Verder zit er een grote tweeter in, 808-8A Driver, met een 511B hoorn ervoor.

Hoorn ziet er zo uit:
[afbeelding]

Verder zit er een "Dividing Network" in (Crossover), N501-8A

Behalve dat de speaker zelf dan van Altec Lansing is (logo op de kast) kan ik er verder nix over vinden.

De vraag: Iemand die deze dingen kent, en/of er meer van weet??

Ik wil er dus een andere kast omheenbouwen, en deze beetje gebruiken voor feestjes.... Vorige feestje heb ik een simpel 200W setje geleend, was eik voor spraak, dus het ging, maar echt optimaal was het niet.

Kwaliteit is niet primair, zolang het maar lekker hard gaat, en een beetje beukt. 't is maar voor heel af en toe, dus boeie, en moet toch ergens beginnen.

Grootste probleem vind ik zelf de woofer.. Ik wil wel een beetje fatsoenlijke kast erbij, anders klinkt het natuurlijk voor geen meter.

Huidige kast opmeten kan wel, maar ja..... ik wil 'm eigenlijk iets anders bouwen.

Ook zitten er nu 2 gaten in de kast, soort van basreflex :? Anyway: moet ik die er wel inhouden of juist dichtlaten??
herbouw de huidige kast, altec lansing klinkt t best in de originele kast
dus niet iets aan t ontwerp veranderen, en mocht je dit teveel werk vinden, neem ff contact met me op, maybe kan ik iets voor je regelen met me oom (of overkopen, of contact met selectronic om de tekeningen van die speakers te krijgen of in iedergeval een ruwe schets

als er voor mij 1 merk heilig is is t altec lansing

post ook ff een plaatje van de speakerkasten alstjeblieft

hier stond iets wat voorderest ff niet boeit :) maar voorderest
we hebben zelf (mijn oom en ik) de beschikking over 2 A7's van altec lansing van zo een 100 watt

we gebruiken ze voornamelijk voor muziek op straat
en ik heb nog nooit met 100 watt zoveel herrie en zoveel zuiverheid gecreerd

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Je kan er ook aluminium profielen omheen maken (popnagelen).
Ziet er dan beter uit en is lekker stootvast.

Ik heb vroeger A7's gehad die klonken geweldig :) Altec Lansing is goed spul, ze maken al enkele jaren ook niet onaardige pc speakers, heb ook zo'n setje.

• DJSmiley
Vanavond wezen kijken.

speakers waren zelfbouw. 1 tweeter was verrot, deed nix meer :(

De rest heb ik eruit gesloopt.
Kast was echt brak, beschadigingen van hier tot tokio, meerdere lagen verf, viel half uit elkaar, enz.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/speakers/P1010002.jpg
De speaker in z'n geheel

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/speakers/P1010007.jpg
De hogetonen dinges, waarvan er dus 1 verrot is :(
Hieraanvast zit een enorme hoorn (511B)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/speakers/P1010009.jpg
De woofer

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/speakers/P1010012.jpg
En de achterkant van de woofer.

Enne... MR_WAZOO,

Kun jij / wil je kijken wat het meest verstandig is kwa behuizing? Open of dicht? en hoeveel liter is optimaal voor die woofer???

Kast die ik dus had is al zelfbouw..... maar of dat al de juiste inhoud was weet ik dus al niet

• NightOwlNL
ik heb een beetje lopen zoeken op internet en in wat folders die ik her en der verspreid vond liggen en ik kwam erachter dat je in principe van de onderdelen die je hebt een A7 speaker kan bouwen (kast = type A7) moet ik er wel even bij melden dat de kast dan zo 1,01 m hoog en ongeveer 76 cm breed en zo een 61 cm diep word, je kunt deze gegevens gewoon op internet vinden

mocht je hier geen ruimte voor hebben en je voorderest ook niet weet wat je met deze spulletjes aanmoet, ik heb hier dan wel interesse voor ( hobbyisten he ;) )

• NightOwlNL
ik kick dit topic in de hoop dat DJSmiley t ziet, want ik kan hem nergens vinden

mocht iemand wel contact met hem hebben > roep em snel ;)

• DJSmiley
lol, nou, zo onvindbaar ben ik niet hoor ;)

als je mn profile had bekeken.... email, msn, ICQ (maar dat gebruik ik steeds minder, je moet toch meegaan, iedereen gaat over naar MSN)

Anyway: brand los... en nee, ik verkoop ze niet, ik heb een kassie gebouwd, en t klinkt prima moet ik zeggen... moet alleen de hogetonen hoorn nog schoonmaken en inbouwen, heb er alleen maar 1 van, de andere is verrot (driver kapoet)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Die mid/laag unit heeft iig een lekker dikke magneet, dat is wel fijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• NightOwlNL
DJSmiley schreef op 29 oktober 2002 @ 21:59:
lol, nou, zo onvindbaar ben ik niet hoor ;)

als je mn profile had bekeken.... email, msn, ICQ (maar dat gebruik ik steeds minder, je moet toch meegaan, iedereen gaat over naar MSN)

Anyway: brand los... en nee, ik verkoop ze niet, ik heb een kassie gebouwd, en t klinkt prima moet ik zeggen... moet alleen de hogetonen hoorn nog schoonmaken en inbouwen, heb er alleen maar 1 van, de andere is verrot (driver kapoet)
1 de speaker zoals je die gefotograffeerd heb is origineel

2 is, als je zoekt op internet dan kun je vast wel een tekening van een A7 van altec lansing vinden, dit is de speaker die je moet hebben

3 als je wil kan ik tegen betaling voor je de originele kasten laten bouwen aan de hand van de tekening

4 die hoge tonen speaker zal je niet meer kunnen krijgen, tenzij je geluk hebt

5 mocht je de originele kast te groot vinden, er valt misschien wel iets te regelen met een set speakers die ik nog heb staan, dat je ze gewoon in kan ruilen en zoals ik al eerder zei, add me ff op icq of msn, en als je ziet dat ik online ben, dump ff een berichtje
Pagina: 1