[VB] tutorials VB 6

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Howdi,
Ik wil een serieuze poging wagen om Visual Basic 6 onder de knie te krijgen. Ik heb qua programmeren weinig tot geen kennis (mijn kennis houdt op bij het uitgebreid batches bouwen en php-beginselen).

Nu ben ik op zoek naar een aantal goeie newbie-tutorial sites. Ik heb al een enkele gevonden, zoals :

http://home.tiscali.be/marc987/VB6/

Hier heb ik al wat aan gehad, maar ik zoek meer. Nu ben ik al op :r http://visualbasic.pagina.nl/ geweest, en daar staan nog een heel aantal tutorial sites. Laat nou 80 tot 90 % daarvan niet meer bestaan. Helaas...

Hebben/weten jullie nog een paar goeie (liefst nederlands, maar engels is ook geen probleem) newbie-tutorial sites? Alvast bedankt! :*)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

dit vind ik altijd wel een goede tutorialsite... dit trouwens ook...

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Wellicht niet zo'n strakke acite om nu nog aan het al verouderde VB6 te beginnen welke je allerlei foute taal constructies aan leert, wellicht beter plan gelijk vb.net te pakken?

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Wat een ranzige tutorial is dat zeg... En niet eens correct. "VB is objectgeorienteerd want er zijn verschillende objecten". Als ze nou private/public members aan zouden dragen en inheritance.... mja. het is een beginnerstutorial. Blij dat ik het daar niet geleerd heb.
De beste tutorial ben je trouwens zelf. Gewoon knoeien, en docs lezen.

• -W0kk3L-
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:08:
Wellicht niet zo'n strakke acite om nu nog aan het al verouderde VB6 te beginnen welke je allerlei foute taal constructies aan leert, wellicht beter plan gelijk vb.net te pakken?
Zit er zoveel verschil in dan? Ik ben maar een beginner, en misschien is vb.net net weer boven mijn pet?

• -W0kk3L-
kvdveer schreef op 15 oktober 2002 @ 23:04:
dit vind ik altijd wel een goede tutorialsite... dit trouwens ook...
Helaas, de eerste site kende ik al, en daar kwam weinig nuttigs uit. Bij de 2e site stond en TE simpele tutorial die ik ook al snapte met de site die je in je volgende topic afkraakte....

Plz antwoord liever serieus ipv met die google troep te smijten. Ik ben een newbie qua VB, maar niet qua internet. |:( Lees eerst P&W quickstart guide es en dan vooral stapje 4. Misschien heb je er meer aan dan ik.

Verwijderd

-W0kk3L- schreef op 15 oktober 2002 @ 23:17:
Zit er zoveel verschil in dan? Ik ben maar een beginner, en misschien is vb.net net weer boven mijn pet?
Is een redelijk verschil idd, gezien je toch bij 0 begint kan je imho beter bij 0 beginnen en de goede kant op gaan dan bij 0 beginnen en over 'n half jaar / jaar bedenken en alsnog vb.net gaan leren..

• -W0kk3L-
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:23:
[...]
Is een redelijk verschil idd, gezien je toch bij 0 begint kan je imho beter bij 0 beginnen en de goede kant op gaan dan bij 0 beginnen en over 'n half jaar / jaar bedenken en alsnog vb.net gaan leren..
Ik ben op aanraden van een collega begonnen met VB6. Hij progged hier al in. Zodoende dat ik met VB6 begonnen ben. Ik zal ook VB.net eens onder handen nemen. Thnx voor de info daarvoor.

Nog meer goeie tutorial ideeen?

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

-W0kk3L- schreef op 15 oktober 2002 @ 23:21:
[...]

Helaas, de eerste site kende ik al, en daar kwam weinig nuttigs uit. Bij de 2e site stond en TE simpele tutorial die ik ook al snapte met de site die je in je volgende topic afkraakte....
Ehm... visualbasic.about.com is niet één tutorial hoor, dat zijn er tientallen. Voorlopig voldoende om jou naar het niveau van gevorderde te tillen.

Verwijderd

Achja... als je de basics kent is het eigenlijk wel genoeg imo.
Als je dan nog extra dingen wil doen is MSDN wel fijn vond ik. Heb een keer zo'n helemaal ruitervereniging moeten bouwen met access en VB 6.0. Was wel een nuttige oefening vond ik. Altijd leuk IC op de middelbare school :Z

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Pay peanuts get monkeys !

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Tja, met google moet dat toch te doen zijn hoor....

Verder is het imho ook beter dat je met vb.net (of C#) begint ipv met vb6. VB6 is een doodlopend spoor.
Aangezien VB6 niet meer opgenomen wordt in de nieuwste visual studio en MS de overstap maakt naar .NET is een .NET taal toch echt de betere keuze. Daarmee komt dan nog eens kijken dat je direct OO moet oppikken, dus da's ook alweer een voordeel.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.