[rec] meerdere kan. tegelijk opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ik wil [omdat ik voor een bandje van school iets wil produceren] ongeveer 5 a 6 kanalen [mono] tegelijk opnemen. geen probleem, want ik heb 3 geluidskaarten, allemaal met dus ook 3 line ins, en die zijn stereo.
MAAR: staat windows dit toe, en zijn er programma's die zoveel sporen tegelijk op kunnen nemen?
ik draai btw windows XP pro.
geluidskaart1: soundblasterlive 5.1 playa :P
geluidskaart2: hercules gamesurround fortissimo 2 [die met optical in out]
geluidskaart3: onboard op mijn epox mobo, ook 6 kanalen, AC97 avance.

op de eerste zitten 1 line in, en ook nog eens 2 cdaudioins, die je ook daarvoor kunt gebruiken.
op de 2e zitten 1 normale en ook weer 2 line ins
op de 3e alleen een line in.

zou ik die allemaal tegelijk kunnen opnemen [ieder op een apart spoor, natuurlijk]

het is me al eens gelukt, door een beetje met de windowsmixer te spelen alle ins van de SB downgesampled te krijgen naar de speakers, terwijl dit normaal niet mogelijk is.

Gregor van Egdom Krekr

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Cool Edit kan dit...
Alleen: elke geluidskaart levert 1 stereo opname kanaal, welke input je ook gebruikt, diegene die je selecteerd komt in Cool Edit terecht....Dit is geen beperking van CoolEdit maar van je soundcard.

Afijn, als je 3 soundcards (devices) hebt kan cool edit 3 stereo kanalen (=dus 6 mono kanalen) tegelijk opnemen. Wil je meer? dan zou je toch nog een kaart erbij moeten zetten of bv een terratec EWS88MT aanschaffen, die levert 8 mono (RCA) inputs of 4 stereo inputs (en net zoveel outputs)

Goed nog even voor de duidelijkheid; bij een "normale" geluidskaart kun je dus maximaal 1 stereokanaal tegelijk opnemen!, ook al heb je een line-in een mic-in een aux-in en cd-in... Ze worden 1 voor 1 gebruikt of samen gemixt (wat jij wil), maar kunnen nooit onafhankelijk, gelijkertijd op worden genomen. Bij de terratect kan dit wel omdat hij in windows simpelweg 8 devices (en nog wat andere grappen) installeerd.

Alles kan stuk.

Verwijderd

OK ik denk dat er hier iemand heel erg verkeerd bezig is ;)
Ff vraagje:
wil je alles los opslaan of als 1 file?
Als je als 1 file wil dan raad ik je aan om de verschillende kanalen op een mixer te laten uitkomen en dan als 1 spoor naar je pc

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:04:
Ff vraagje:
Als je als 1 file wil dan raad ik je aan om de verschillende kanalen op een mixer te laten uitkomen en dan als 1 spoor naar je pc
hmmm er staat toch echt:
zou ik die allemaal tegelijk kunnen opnemen [ieder op een apart spoor, natuurlijk]
Alles los dus...? toch? of ben ik gek |:(

Alles kan stuk.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik sluit mij aan bij Remco_k en vul aan dat ik precies zo een CD met mijn band heb opgenomen en ik heb daarvoor Nuendo gebruikt, supersimpel. Als je meerdere soundcards in je pc hebt, ziet Nuendo automatisch alle inputs en kun je er dus zes activeren.

wil je horen hoe dat kan klinken, kijk dan op de page in m'n sig...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:04:
Ff vraagje:
ik wil het later kunnen bewerken, zodat ik de drums enzo harder kan zetten. anders had ik wel een mengpaneeltje genomen...
ok, mooi dan weet ik genoeg

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1