Toon posts:

[TOMATO 5DXP] scherm blijft flikkeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude computer staan met een tomato 5dxp moederbord, een cyrix 150+ processor en 64 MB RAM geheugen. Een poosje terug kreeg ik er een P200 bij en wilde alle goede onderdelen uit de 150+ overzetten naar de P200.

Toen ik klaar was met klussen, zette ik de 200 aan en begon mijn beeldscherm te flikkeren, verder niets. Dus ik denk dat is de videokaart.

Hup, kaartje eruit, andere kaart erin, maar geen baat. Ik heb allebei de beestjes maar weer in elkaar gezet, en wil de 150+ aanzetten. Zelfde probleem.

Toen iemand van Getronics naar de pc's keek, sprong de 200 even aan, maar toen deze opnieuw werd aangesloten weer zelfde probleem, 150+ had geen verandering.

Toen ik de 200 had verkocht, heeft diegene hem weten te repareren d.m.v. videokaart in een ander slot en het RAM-geheugen met een luciferdoosje vastgezet.

Nu heb ik hier nog steeds die 150+ die ik wil gaan repareren, maar weet niet waar ik moet zoeken. Het is niet hetzelfde probleem als met de 200, omdat het hele moederboord nog stevig in elkaar zit. Zelf denk ik dat het moederboord een opdonder heeft gehad wegens een kortsluitende brander, maar een telefoontje met de werkplek van de lokale computerboer leverde mij de info op dat het de processor was, en dat ik even langs moest komen om het vast te laten stellen. Kosten: 120 euro.

Heeft iemand hier toevallig hetzelfde probleem gehad en weet die hoe ik het op moet lossen? Ik ben niet van plan om dat bedrag te gaan betalen omdat je voor dit geld tegenwoordig al een complete PII266 kan kopen.

Enig idee iemand?

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Even voor de duidelijkheid... Wat heb je daar aan spullen staan om mee te testen en wat gebeurd er precies als je de boel aanzet?

Misschien staat hier anders nog wat : Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
zelf heb ik helemaal geen gereedschap om te testen :( maar de stroomkabels van de brander waren gestript en bungelden door de hele kast.... en als ik de kast aanzet dan begint ie gewoon te zoemen maar de monitor blijft flikkeren meer niet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg algemeen, maar als je de CPU vermoedde, had je die toch kunnen wisselen van mobo (een mobo die een Cyrix 150+ slikt, slikt zeker een P200, andersom meestal ook), dan was iig duidelijk of het CPU of mobo was...

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Maar wat heb je aan hardware om mee te testen, mobo/cpu/mem/etc?

Dat snap ik niet helemaal..

En je scherm gaat flikkeren, dat snap ik ook niet, flikkert het ook als de monitor aan en de comp uit staat, en hoe flikkert het dan, nog met een kleur ofzo :?

Kun je dat niet wat beter beschrijven?

Misschien is je monitor wel kapot :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Die tomato mobo's staan bekend om hun algemene brakheid (ze doen hun naam eer aan, ze zijn zomaar verrot :P)...
Waarschijnlijk is je mobo gewoon beschadigd

Verwijderd

Topicstarter
monitor lag het zeker niet aan.....want ik heb nu een nieuwe comp en daar heeft die monitor nog gewoon mee gewerkt.....cpu's heb ik nie kunnen testen want die 200 was nie los te krijgen van ze mobo....en andere had ik op dat moment niet....als de comp uit stond en de mon aan ging het lampje gewoon op standby en zodra de kast aanging begon de handel groen te flikkeren....geheugen heb ik me suf mee gewisseld en dat blijkt allemaal goed aangezien die 200 nu weer vrolijk draait
Pagina: 1