There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
offtopic:
Warning
Typo detected: unshielded met een extra e graag.
Warning
Typo detected: unshielded met een extra e graag.
Wat jij hebt gekregen is dus NIET utp vanwege de eenvoudige naamgeving: Unshielded Twisted Pairs; als jouw kabel niet getwisted/gedraaid is, is het dus per definitie NIET UTP-kabel of STP-kabel (vaak wordt STP ook UTP genoemd wat dus niet klopt.... maar verder niet zo'n probleem is)bit-slave schreef op 15 oktober 2002 @ 22:53:
ik heb een rol utp-kabel gekregen, maar die is niet twisted pair. er zit wel een mantel omheen (dus ik ga ervanuit dat dat shielded is)
kan ik dit gebruiken als netwerkkabel (ongeveer 10 meter) en geeft dit snelheidsverlies?
goei vraag, ik heb hem even niet bij de hand. dit zal dan wel een SUP-kabel zijn, nietwaar?

is deze kabel bekend bij jullie? 8 aders, met een soort van aluminium-folie als mantel?
is deze kabel bekend bij jullie? 8 aders, met een soort van aluminium-folie als mantel?
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
Met aluminium mantel is dus SHIELDED en dus ook geen UTP, maar wordt dus vaak wel zo genoemd...bit-slave schreef op 15 oktober 2002 @ 22:56:
goei vraag, ik heb hem even niet bij de hand. dit zal dan wel een SUP-kabel zijn, nietwaar?
Maar inderdaad: 8 aders waarvan telkens 2 om elkaar zijn gedraaid... dus 4x2omelkaargedraaid
[edit]
Maar kan je het gebruiken?
Proberen..... die 'twisted' moet ontstorend werken... dus dat mis je dan. Bij kleine afstanden maakt dat niet zo enorm veel uit; op grote afstanden weet ik het niet. Gewoon proberen dus
Verwijderd
je hebt waarschijnlijk STP (shielded *twisted* pair) gekregen. het kan zijn dat 'de twist' er niet duidelijk uit te halen valt. (tenzij je een rolletje omhooggevallen telefoon kabel hebt gekregen...)
Kijk wat er op de kabel staat, en ga kijken bij kabel fabrikanten (staat ook vaak op de kabel) en je hebt je antwoord.
Kijk wat er op de kabel staat, en ga kijken bij kabel fabrikanten (staat ook vaak op de kabel) en je hebt je antwoord.
dat is dus het punt, ze zijn niet per 2 om elkaar gedraaid (he, waar komt dat twisted pair vandaan
) maar aangezien het wel shielded is, vroeg ik me dus af of ik dit als netwerkkabel kan gebruiken
wat denken jullie?
wat denken jullie?
nogmaals: gewoon proberen... het kan geen kwaad in ieder geval... hoogstens verklooi je daarmee 2 RJ-45 pluggenbit-slave schreef op 15 oktober 2002 @ 23:00:
dat is dus het punt, ze zijn niet per 2 om elkaar gedraaid (he, waar komt dat twisted pair vandaan) maar aangezien het wel shielded is, vroeg ik me dus af of ik dit als netwerkkabel kan gebruiken
wat denken jullie?
was ik net iets te laat met reageren. ik kijk effe op de kabel. bedankt!
Dat is kabel die gebruikt kan worden voor het aansturen van elektronica etc. Zeker niet geschikt voor netwerken. Voor telefonie en beveiligingsinstallaties is het wel geschikt.bit-slave schreef op 15 oktober 2002 @ 22:56:
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Pagina: 1