[wc] uitbreiden van waterkoeling mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Ik heb momenteel naar alle tevredenheid mijn waterkoeling lopen. Deze bestaat een een autoradiator een eheim 1048 pomp (600 l/u) en een magnum 390 blok. Het blok heeft een aansluiting waar ik slangen van binnendiameter van 10 mm op aan sluit.

Nu wil ik eigenlijk mijn chipset (kt 333) en mijn videokaart (geforce 4 ti4400) ook gaan waterkoelen. Op deze blokken wil ik ook slang van 10 mm binnen diameter gaan aansluiten.

Nu kwam ik na even zouken op de site van xxlcases.

Hier zag ik de volgende twee blokken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/200x200klaxgoldvga.jpg
http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pd1032106039.htm

code:
1
2
3
4
5
6
7
Klax Gold VGA Koelblok
EUR 65,00
Specificaties:
Materiaal: Koper
Afmetingen: 40 x 44 x 30 mm
Aansluiting: Geschikt voor slang met 10mm binnendoorsnee
Bevestigingsafstand: 45 tot 55 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/200x200klaxgoldmb.jpg
http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pd1097098156.htm

code:
1
2
3
4
5
6
Klax Gold Mainboard Koelblok
EUR 59,00
Materiaal: Koper
Afmetingen: 40 x 44 x 15 mm
Aansluiting: Geschikt voor slang met 10mm binnendoorsnee
Bevestigingsafstand: 55 tot 65 mm

Op deze site staat ook het gewone klax koelblak voor socket a. Naar mijn mening is dit hetzelfde als dat van magnum. Nu vroeg ik me af of ik met mijn huidige pomp deze twee blokjes erbij kan zetten.

Ik heb nu een temo van 33 graden van mijn proc. (xp2200+ op een kt3 ultra2).

Is er misschien iemand die misschien een alternaief heeft wat misschien ietsjes goedkoper is. Zelf maken is geen optie zo handig ben ik niet en ik ken niemand met een cnc freesmachine.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:17

scorpionv

This space for rent

Dat gaat gemakkelijk, dat soort blokjes remmen de stroom praktisch niet, omdat ze niet echt ingewikkeld gefreesd zijn, itt je CPU-blok. Gewoon in serie aansluiten met je CPU-blok.
Goedkoper? Volgens mij heb ik hier al eens iemand een T-stuk van een waterleiding zien gebruiken. Of nieuwe kennissen zien te krijgen ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Ik heb hier eventueel nog een ongebruikt GF2/3 blokje liggen wat je mag overkopen. Nooit gebruikt (nogmaals), met bevestingings materiaal er bij (alles standaard en nog in de verpakking op het blokje na).

• jbcyber
Epsilon schreef op 15 oktober 2002 @ 23:14:
Ik heb hier eventueel nog een ongebruikt GF2/3 blokje liggen wat je mag overkopen. Nooit gebruikt (nogmaals), met bevestingings materiaal er bij (alles standaard en nog in de verpakking op het blokje na).
Past deze op een geforce 4 en welke slangaansluitingen zitten erop??

• Epsilon

Epsilon

jbcyber schreef op 15 oktober 2002 @ 23:16:
[...]

Past deze op een geforce 4 en welke slangaansluitingen zitten erop??
heb er 2 liggen 1/2" en 3/8" , dus wat je wilt

Hij pas NIET op een GF4 (overigens, het blokje wat gepost hebt ook niet). Wel op een GF2 en GF3. Als je zelf een clip maakt van plexi, kan het weer wel.

Het gaat om dit blok:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/gfvid_small.gif

Verwijderd

Dit zijn wel erg dure blokjes (60 en 65 euro als ik het me goed herinner, dikke 275 gulden!) . Ik kwam ze laatst ook tegen toen ik op zoek was naar nieuwe chipset en video koelblokjes. Ik heb er maar voor gekozen om los koper te bestellen op het werk. Moet te doen zijn met een (kolom-)boormachine en een fake dremel.

Als het goed is komt het koper morgen binnen, anders overmorgen. Zodra het klaar is post ik wel ff wat pics.

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:22:
Dit zijn wel erg dure blokjes (60 en 65 euro als ik het me goed herinner, dikke 275 gulden!) . Ik kwam ze laatst ook tegen toen ik op zoek was naar nieuwe chipset en video koelblokjes. Ik heb er maar voor gekozen om los koper te bestellen op het werk. Moet te doen zijn met een (kolom-)boormachine en een fake dremel.

Als het goed is komt het koper morgen binnen, anders overmorgen. Zodra het klaar is post ik wel ff wat pics.
Dat zal je nog vies tegenvallen kan ik je vertellen. Ik heb het nl geprobeerd en ben er voortijdig mee gestopt omdat het ongelooflijk moeilijk gaat. Koper is een rotmateriaal om mee te werken. Maar ja, suc6 :)

Verwijderd

Iedereen heeft het erover dat koper zo zacht is. We hebben thuis en op het werk genoeg materiaal. Als t wil kan ik zelfs een freesmachine regelen.
Ik werk namelijk in een staalbedrijf (bijbaantje). Redelijke dremel ervaring. En de banen worden vrij breed, dus geen gekloot om milimeters. Dan moet het toch te doen zijn?

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:28:
Iedereen heeft het erover dat koper zo zacht is. We hebben thuis en op het werk genoeg materiaal. Als t wil kan ik zelfs een freesmachine regelen.
Ik werk namelijk in een staalbedrijf (bijbaantje). Redelijke dremel ervaring. En de banen worden vrij breed, dus geen gekloot om milimeters. Dan moet het toch te doen zijn?
Koper is niet zacht, koper is taai. Met als gevolg dat een boor meteen hapt als hij niet met een extreem grote hoek geslepen is.

Banen vrij breed, tip, doe het NIET met grote boren. Hou het klein (tot 6mm boren). Dit gaat veel makkelijker en is nog beter ook.

Dremel heeft amper nut op het koper. Kan je beter een steekbijtel gebruiken :).

Verwijderd

Boren op 6mm moet lukken, de banen worden 7mm breed. Het happen moet toch te voorkomen zijn met heel rustig boren op hogere snelheid (klein boortje) als je alles goed vast zet. En de kolomboormachine's op het werk zullen wel niet zo snel vastlopen, die dingen zijn enorm.
ohja, wat zou beter zijn voor de dremel, doorslijpschijfjes of een freesje? Het freesje lijkt me erg snel vol gaan zitten met koper. De doorslijpschijfjes ook, maar die draaien met zo'n snelheid, dat gaat met alu of staal ook goed als ze compleet vol zitten met rotzooi.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:22:

Bedoel je soms ongeveer 140 gulden ? O-)

Specs

Verwijderd

DJ_Squtshi schreef op 16 oktober 2002 @ 00:28:
[...]

Bedoel je soms ongeveer 140 gulden ? O-)
nee hij bedoeld de blokjes samen, 60+65=125euro = ongv. 275 gulden

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:28:
Als je een frees kan regelen, doe dat dan, kan je mooie blokjes mee maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/n_143_waterblok3.jpg
Ja deze heb ik zelf gemaakt en nee hij is nog steeds niet af...
Overigens het is geen klein blok zoals het op de foto lijkt, het is 6 * 6 * 3 cm >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• jbcyber
Zoals ik al zei heb ik niet de beschikking over goed matriaal om netjes zelf een blok te maken.

Heeft iemand enig idee of ik dit vga blok op een asus V8440 kan zetten. Er zitten in ieder geval wel gaten in de videokaart maar ik weet niet op welke afstand.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Sjiek aanrecht trouwens, kan je mooi celeronnetjes op lappen...... :P

Verwijderd

Demoniac schreef op 16 oktober 2002 @ 10:06:
[...]

Als je een frees kan regelen, doe dat dan, kan je mooie blokjes mee maken:
Zo mooi hoeft het binnenin niet te worden, lijkt leuk voor de pics maar echt nut heeft het niet. De buitenkant wel, maar dat lukt makkelijk met een beetje schuren.

Ik heb het koper net binnen en ga er als het goed is vanavond even mee aan het knutselen.
jbcyber schreef op 16 oktober 2002 @ 10:39:
Zoals ik al zei heb ik niet de beschikking over goed matriaal om netjes zelf een blok te maken.

Heeft iemand enig idee of ik dit vga blok op een asus V8440 kan zetten. Er zitten in ieder geval wel gaten in de videokaart maar ik weet niet op welke afstand.
Zoek eens naar bladerunner zijn GF waterkoeling. Zelf gemaakt met allemaal oud gereedschap en het ziet er vet goed uit.

Wat betreft de afmetingen van je waterblok, kaartje erui en ff meten met een schuifmaatje. Dan kun je die lui gerust even mailen.

• Epsilon

Epsilon

jbcyber schreef op 16 oktober 2002 @ 10:39:

Nee, dat blok krijg je volgens mij niet op een Asus v8440
Ik zou ff mailen anders.

Als het blok wat je gepost hebt past, dan past zijn blok ook (zelfde bevestingins gaten).

• jbcyber
heb de winkel gemaild en volguns hun moet het passen.

Daar gaan we dan maar uit.
Pagina: 1