Logitech draadloze muizen

Pagina: 1
Acties:

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 17:31
Ik heb twee systemen naast elkaar staan met elk een draadloze logitech muis (cordless mouseman optical M-RM63). Ik krijg het niet voor elkaar om ze op verschillende kanalen te zetten zodat we geen last van elkaar hebben. Wie weet de oplossing? De ontvangers zijn op USB aangesloten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

andere muis voor 1 van de 2 pc's?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ze allebei met een hamer kapot beuken en weer teruggaan naar 't goeie ouwe MS Dos gebullshit waar muizen nog helemaal niet nodig waren. Tog? :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 22:52:
ze allebei met een hamer kapot beuken en weer teruggaan naar 't goeie ouwe MS Dos gebullshit waar muizen nog helemaal niet nodig waren. Tog? :D
erg leuk 8)7

Jammer voor je dat je waarschijnlijk nooit de HK in zal komen :O

@topicstarter:

Dit is wel eens eerder voorbijgekomen hiero, en er was toen geen oplossing gekomen. Ik vrees dan ook dat het moeilijk gaat worden :X. Maar toch moet het kunnen lijkt me, want als je die dingen in een kantoor ofzo hebt, moet iedereen gek worden..
Ik zal nog wel eens wat gaan zoeken :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:08:
[...]

erg leuk 8)7

Jammer voor je dat je waarschijnlijk nooit de HK in zal komen :O
En nu ik weet dat daar humorloze gasten zoals jij zitten vind ik dat plotseling niet eens zo erg... :r

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

En nu ik weet dat daar humorloze gasten zoals jij zitten vind ik dat plotseling niet eens zo erg... :r

Zullen we nu weer even ontopic gaan enzo?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Novah
  • Laatst online: 09-08 20:10
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

-1 Overbodig, komop, ff proberen topicstarter te helpen. Ik probeer dat ene topic te zoeken die mijn buurjongen nodig had die ook met die channels moest shitten enzo. Zodra ik hem vind reply ik natuurlijk ff :)

Verwijderd

Wat je kunt proberen is eerst de ene muis installeren met de andere uit en de andere ontvanger ook uit ,Als hij het doet sluit je de pc af en verwijderd de ontvanger .
Dan zet je de andere computer aan en sluit de bijbehorende ontvanger aan.
Als deze ook werkt kunnen ze allebei weer aan.
Zou zomaar kunnen lukken
suc6

Verwijderd

Zit er onderop geen knopje waarmee je het signaal kan veranderen? ik had vroeger een draadloos ding en op het receivertje en op de muis zat zo'n knopje om het signaal te veranderen. Die ik had kon toen 3 golflengtes aan....

• MDXTweaker
Er zitten inderdaad knopjes op zowel receiver als muis. Hoe vaak je die ook indrukt, hij blijft op kanaal 1 staan. Dit geldt voor beide PC's, dus interferentie en dat is niet handig!

Verwijderd

Wij hebben een bedrijf aangesloten met wel 10 draadloze toetsenborden en muizen op een afdeling. Werkte uiteindelijk wel maar vraag niet hoe!@

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:00

ArmEagle

Duzz.

Idd, hij blijft heel lang op kanaal 1 staan. Maar als je NOG langer doorgaat kan het zijn dat hij naar kanaal 2 springt. Niet dat dan alle problemen gegarandeerd verdwenen zijn...

Maar probeer idd js962 zijn optie eens.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Ik mag aannemen dat de MouseWare software geïnstalleerd is? Dan kun je bij "Eigenschappen voor Muis" -> tabblad Draadloos met de kanalen gaan spelen.

Ik heb het althans op die manier opgelost... soms stribbelen ze inderdaad wat tegen, maar het is bij mij nog nooit mislukt :)

Verwijderd

Op de logitech site gevonden

Q: When I move my cordless mouse, it moves the cursor on the system next to me. What should I do?
A: This is called "Cross talk" and is characterized by one cordless device controlling the cursor or keyboard input of another device connected to a different computer. To avoid possible interference, try to keep the distance between systems at least 10 feet. Also, moving the mouse closer or further away to the receiver can also improve transmission and performance. If the above fails, try pressing and holding the "Connect" button on the receiver for 10 seconds. This will reset the receiver's connection information and allow you to do a first time connection with the receiver and mouse or keyboard. After holding the Connect button for 10 seconds, then press the Connect/Channel button on the bottom of the mouse to synchronize it with the receiver. If you have a cordless keyboard instead of, or in addition to, a cordless mouse, press the "Connect" button of the receiver again, then press the "Connect/Channel" button on the Keyboard. Perform these same steps on any other Logitech cordless devices in the area that are experiencing cross talk.

• MDXTweaker
Net ook nog even met Logitech contact opgenomen. Die suggereren inderdaad ook de optie die js962 ook al gaf (alleen dan uitgebreider). Het kanaal blijft overigens hetzelfde in dit geval. Andere kanalen is alleen in het geval van een draadloze set (dus ook toetsenbord).
Het Logitech-advies (nog niet getest):

1. beide PC's uit (ook de voeding)
2. batterijen verwijderen uit muizen
3. kortsluiting maken in de muis mbv paperclip
4. PC 1 aanzetten
5. 20 seconden knopje van ontvanger indrukken
6. batterijen terugstoppen
7. verbinding maken dmv knopje ontvanger en muis indrukken
8. PC 1 weer volledig uit (dus ook de voeding)
9. PC 2 aanzetten
10. 20 seconden knopje van ontvanger indrukken
11. batterijen terugstoppen
12. verbinding maken dmv knopje ontvanger en muis indrukken

Nu kan PC 1 ook weer aan. De kans schijnt 1 op 4500 te zijn dat de muizen nu gebruik maken van dezelfde frequentie. Ik ga het vanavond proberen en houd jullie op de hoogte!

• MDXTweaker
Het is gelukt! We kunnen nu met tweeën muizen zonder interferentie. Bovenstaande oplossing geldt dus voor draadloze muizen van Logitech. Of het ook werkt in geval van draadloze combi's (toetsenbord en muis) weet ik niet.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 08:20
Ik heb inderdaad het 'toestenbord en muis' probleem. De ene keer doet me muis het wel en me keyboard neit en na een boot soms andersom en soms, en da's het grootste probleem, dan doen ze het allebei niet! Ga dan maar eens kijken wat er aan de hand is. Ik meot zeggen dat ik nog nooit het lampje op dat ontvangertje heb zien oplichten, volgens mij moet dat wel. Ik ga dat bovenstaande eens proberen!

• MDXTweaker
Probeer dit eens: Logitech Support Hotline: 010-2438898

Verwijderd

paar keer op knoppie onderop muis duwen en dan hopen dat hij op kanaal 2 springt :-)
Pagina: 1