Als ik een screenshot van mijn desktop wil maken met xawtv erop zie ik een blauw scherm inplaats van het tv beeld. In windows had ik dit probleem ook maar als ik daar de hardware versnelling bij geavanceerde opties van beeld uit schakelde was ik van dit probleem af. Hoe kan ik mijn X zo configureren dat dit in linux ook kan? ik heb op verschillende sites screenshots van desktops met tv apps gezien dus het is wel mogelijk, wie weet er toevallig hoe?
Verwijderd
wat heb je in je in je config staan? (ik gebruik xawtv en nvidia drivers en het werkt gewoon)
Je hebt waarschijnlijk overlay aanstaan; dat is het probleem
Een oplossing weet ik niet meer zo snel maar er is al eens een topic over geweest in NOS.
Probeer ff te zoeken
Een oplossing weet ik niet meer zo snel maar er is al eens een topic over geweest in NOS.
Probeer ff te zoeken
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Ik heb 'm op overlay staan volgens xawtv, en bij een screenshot is hij gewoon te zien. je kan 'm op overlay, grabdisplay of op off zetten. Wie van de 3?
Ik heb het probleem al opgelost
Eerst had mijn X server geen dga support waardoor ik niets zag als ik mijn xawtv op overlay zette dus ik moest wel op grabdisplay, nu heb ik hem op overlay, ik heb gewoon beeld en de screenshot werkt ook
bedankt allemaal
Eerst had mijn X server geen dga support waardoor ik niets zag als ik mijn xawtv op overlay zette dus ik moest wel op grabdisplay, nu heb ik hem op overlay, ik heb gewoon beeld en de screenshot werkt ook
bedankt allemaal