sparkle gf4mx440 bios error na updaten

Pagina: 1
Acties:

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 11:20
Ik heb een vrij groot probleem met mijn sparkle geforce 4 mx 440 64mb. Ik zat eergisteren wat te zoeken naar nieuwe drivers en dergelijke en besloot toen eens bij sparkle te kijken of ze misschien nog iets leuks hadden. Ze bleken voor mijn kaart een nieuwe bios update te hebben en ik besloot mijn bios te flashen. Alles klopte volgens nvflash maar na het opstarten van de pc was mijn video bios message veranderd in een volledig scherm gevuld met de meest onzinnige tekens. In dos modus laat de kaart geen tekens meer zien, maar ligt er alleen de biosmessage overheen. In windows en bios precies hetzelfde, alleen zie je dan er meer tussen door en is de rotzooi die de videokaart erover heen legt kleiner en onleesbaar. Het leek mij dat de bios niet correct was, hoewel die dus wel van sparkle vandaan kwam. Omdat ik zo dom was om de originele bios niet gebackuped te hebben heb ik nog een nvidia reference bios geprobeerd maar ook deze gaf hetzelfde resultaat. Ik heb het volgende verder gedaan om het probleem proberen op te lossen: rom eerst geleegd met nvflash /e en dan pas geflashed, in andere pc de kaart proberen te flashen, hier op GoT gezocht naar alles over videobiossen, sparkle gemeeld, met nvidia bios editor mem en gpu timing aangepast. Niets heeft mij dichterbij een oplossing gebracht dus ik vraag jullie om hulp.
Betekend het dat alleen de bios verkeerd is of kan het ook betekenen dat mijn kaart kapot is. Heeft verder iemand misschien de originele bios van deze kaart, want op internet is deze niet te vinden en ook sparkle heeft verder geen andere biossen.

Peturrr

specs:
p4 2,4 ghz, 533mhz
msi ms-6585, sis 648
256 mb ddr333
80gig HD
gametheater xp
sparkle geforce 4 mx 440 64 mb agp 4x

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ergens een oud bios vandaan halen en dat erop flashen. Als je niks ziet kun je ook even een pci vidkaartje in je pc doen om van te starten, de flasher ziet toch wel welke kaart ie moet flashen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• - peter -
Iemand misschien dan een originele sparkle bios voor gf4mx400 64mb ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Peturrr schreef op 16 oktober 2002 @ 20:03:
Iemand misschien dan een originele sparkle bios voor gf4mx400 64mb ?
Je hebt nu deze zeker?

http://www.sparkle.com.tw/download/bios/NVIDIA/71m445w2.exe

Heb op Google gekeken, maar kan niks vinden... :'(

Tadaa, kijk eens wat ik opgeduikeld heb uit de meuktracker :+

http://www.x-bios.3dgames...NVIDIA%20Reference%20BIOS

Map : GeForce 4 MX 440

http://www.x-bios.3dgames...es=GeForce%204%20MX%20440

Daar is je bios :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• - peter -
Ik heb de reference biossen van x bios al uitgeprobeerd en deze blijken niet te werken... Ik moet er dus een hebben die zeker weten met deze sparkle werkt, blijkbaar doen die reference biossen dat niet. Verder was het inderdaad de 71m445w2 bios die mijn videokaart aan dit probleem geholpen heeft. Iemand dus nog ideeen of een werkende bios voor deze kaart?

[ Voor 0% gewijzigd door - peter - op 17-10-2002 14:01 . Reden: extra info toegevoegd ]