D-Sub of BNC kabel en waar kopen?

Pagina: 1
Acties:

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ik heb vandaag (eindelijk! :) ) m'n philips 109p40 (videokaart: PoV 4200XP). Ik was blij, totdat ik merkte dat de bijgeleverde vga kabel te kort was (1,5 meter :'( ). Nu wil ik dus een langere kabel (1,8/2 meter) gaan kopen maar twijfel ik tussen een standaard vga kabel en een bnc kabel.

Beide kabels worden verkocht bij Informatique:
Coaxiale VGA aansluitkabel HD15M/M 1.8m € 8.00
BNC VGA aansluitkabel 15M/BNC 1.8m € 20.00

Kan iemand mij vertellen of dit goede kwaliteit kabels zijn (andere leverancier betere kabels?) en maakt het nog echt wat uit of ik een standaard kabel neem of een bnc, ervanuitgaande dat de gebruikte resolutie 1280X960 of 1600X1200 zal zijn.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

boeit niet zo. Heb een 3meter 5-BNC kabel zodat ik altijd nog een 2e computer via een standaard VGA kabel op de monitor kan aansluiten.
bij goede kwaliteit BNC moet je aan 40 tot 50 Euro denken voor 3 meter. 5meter vernaggelt de boel weer. Koop maar gewoon een 3m VGA kabel, of een verlengkabel als het niet anders kan.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Er staat een mooi stukje over BNC in de FAQ :)
Ik zal wat quoten:
Maar waarom BNC zul je denken? De kleuren zijn mooier en het levert een scherper beeld op (dit is merkbaar vanaf resoluties van 1024x768 en hoger), dit komt doordat de 5 aders los van elkaar lopen en bij de connectoren door een ferrietkern gefilterd worden. Het enige nadeel van BNC is dat windows geen PnP informatie van je monitor vandaan kan halen (daarom ontbreekt ook 1 pin op het plaatje van de D-SUB), heb je een videokaart die dat om 1 of andere vage reden nodig heeft dan kan het wel eens zijn dat je soms geen beeld meer krijgt. Dit komt gelukkig zeer weinig voor, maar denk er eens aan als je ooit wat onverklaarbaars tegenkomt
Ik merk inderdaad een veel beter beeld bij mijn resolutie (1280x1024).
Raad het je aan, beter beeld is ook fijner voor je ogen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Het verhaal mbt BNC in de faq had ik inmiddels gelezen. Doe vaak nog wel wat "research" voordat ik wat post. En dat wat ik er al over gelezen had, zie ik dus nu weer terug in de al gegeven reacties. De een zegt dat het niet boeit, de ander zegt dat het veel beter werkt, ik word er dus niet echt wijzer van :?

Misschien dat iemand anders er nog wat zinnigs (of minder zinnigs) over te zeggen heeft, denk dat ik anders toch maar voor de bnc kabel ga..

Verwijderd

het ligt dus puur aan de gebruikte monitor en vooral videokaart of zo'n kabel zin heeft.

Alleen als je een kwalitatief goede monitor hebt (jouw monitor dus waarschijnlijk ook anders gooien ze er geen 5BNC aansluiting op), en een videokaart met goede 2D-kwaliteit (Matrox, ATI en slechts sommige GeForces) en je een hoge resolutie gebruikt, dan pas heeft een 5BNC kabel zin.
Ben je meteen van je win2000 60Hz probleem af.
Goedkope 5BNC kabels zijn dus ook geen optie daar deze vaak een stuk slechter zijn afgeschermd als de duurdere, omdat bij dit soort dingen wel in het algemeen geldt hoe duurder hoe beter, net als bij Ethernet bekabeling. (CAT3/5/5e/6)

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Heb inmiddels de genoemde bnc kabel bij informatique besteld en binnengekregen. Of het beeld beter is dan met een normale kabel weet ik niet, maar ik ben iig erg blij met het resultaat :)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ik merk er zelf weinig van...Radeon 8500 1600x1200, maar het zal best zo zijn :)

...gamen blijft leuk...

Pagina: 1