Toon posts:

[Mandrake 9.0] Setup loopt vast :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb Mandrake 9.0 gedownload de laatste dag(en), en nu wil ik hem installeren en loopt de installatie op 1 zeker punt vast. Hij zegt dan iets van Lauching second level installation ofzow. Ligt het aan de CD of is het iets anders?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, volgens mij probeert Mandrake dan de X-based install te starten maar blijkbaar lukt dat niet echt... heb je d'r exotische hardware inzitten oid :?

Probeer anders eens de console-based setup, die heb je dacht ik ook nog bij Mandrake (iig bij redhat), kijk even daarvoor op de site. Je zult dan wel later zelf even kunnen prutsen met je XFree86 Config.

Weet je trouwens wel zeker dat de CD goed is? Heb je de ISO bijvoorbeeld gecheckt op MD5-SUM?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hele PC is exotisch ;) FF serieus, ik heb gewoon een simpele P4 met een GF4Ti4200 er een realtek netwerkkaartje en een sblive. Wat het maffe is, is dat ik op exact dezelfde configuratie wel 9.0 RC2 aan de praat heb gekregen.
Weet je trouwens wel zeker dat de CD goed is? Heb je de ISO bijvoorbeeld gecheckt op MD5-SUM?
Hoe kan je dat nakijken? Owja, ik heb ze gewoon gedownload van UU ofzow. Op de mandrake site zelf natuurlijk.

Verwijderd

werkt niet, das kut, heb je de cd's gechecked met de md5sums. kan je zien of ze goed overgekomen zijn.
http://www.simtel.net/pub/pd/45493.html
hier kan je de windows versie vinden voor md5check.

Verwijderd

Topicstarter
en dan moet ik md5sum -b cd1.iso and so on doen?

Verwijderd

Topicstarter
kheb dus dat hierboven gedaan en er komt EXACT het goeie uit. Opnieuw branden dan maar? Khad al 8x voor de zekerheid gedaan... :(

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Als de md5sums gelijk zijn zou ik ze niet opnieuw branden. De cdroms zijn dan wel ok, zou ik aannemen.

Je zou tijdens de setup eens kunnen kijken op een virtuele console, met Ctrl-Alt-F1 of F2 (t/m F6).
Misschien dat er een foutmelding met wat meer info te vinden is.

https://timelord.nl

Pagina: 1