Shoutcast: Duistere luisteraar!

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet goed of ik dit helemaal in het goede forum post, maar k vond dit het beste passen in Internet & Telefonie.

Ik heb een servertje opgezet met shoutcast. Het ding staat 24 uur per dag aan. Vaag is nu dat ik een luisteraar heb die iedere dag luistert en errug lang. Tevens valt mij op dat ie telkens precies 21600 seconden luistert, de verbinding verbreekt en dan direct opnieuw verbinding maakt. Met tracert kwam ik erachter dat deze luisteraar in Amerika zit, maar verder weet ik helemaal niets. Is het ten eerste niet een beetje vreemd dat ie 21600 seconden lang luistert telkens en hoe zou ik kunnen achterhalen wie het is en met hem in contact kunnen komen. Heb alleen zijn ip-adres! Ik ben erg benieuwd namelijk!!

Verwijderd

offtopic:
Geen idee, maar ralphus zet hem in zijn bookies want is ook nieuwschierig :?

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

is er niet ergens een of http time out op 21600 s oftwel 360 min oftewel 6 uur ingesteld?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• wolly_a
  • Niet online
Kun je zoiets instellen bij shoutcast??? Keb geen flauw idee waar dat moet staan. Ik zal het configuratiebestand s ff doorspitten. Heb nog wel ff een stukkie uit de log-file over de betreffende luisteraar:

<10/13/02@03:01:44> [dest: 66.28.176.252] connection closed (21600 seconds) (UID: 17)[L: 0]{Bytes: 65065254}(P: 0)
<10/13/02@03:01:44> [dest: 66.28.176.252] starting stream (UID: 19)[L: 1]{A: }(P: 0)
<10/13/02@09:01:44> [dest: 66.28.176.252] connection closed (21600 seconds) (UID: 19)[L: 0]{Bytes: 65065793}(P: 0)
<10/13/02@09:01:45> [dest: 66.28.176.252] starting stream (UID: 20)[L: 1]{A: }(P: 0)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:12
probeer eens hem/haar te tracen met neotrace.Die geeft volgensmij ook aan van welke provider die ip is. Dan zou je die provider kunnen bellen en vragen om zijn/haar info, maar denk niet dat ze dat gaan geven

Anders maak je toch zelf een mp3'tje waarin je zegt: contact me at blabla , en dat uitzenden.Mischien werkt het

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

meld je je stream soms aan bij shoutcast?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wolly_a
  • Niet online
T laatste kan natuurlijk wel. FF een mp3tje maken, maar de provider vragen om info... zouden ze dat doen? Wat ik zo heb kunnen zien is ie aangesloten bij: COGENTCO.COM. Das een glasvezelaanbieder in Amerika, zo lees ik op de website! Zou het helpen wanneer ik hen mail?

Reactie op het andere berichtje: Nee, heb ingesteld dat ie zich niet aanmeldt bij een lijst van shoutcast of ergens anders.

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

wolly_a schreef op 15 oktober 2002 @ 22:00:
Kun je zoiets instellen bij shoutcast??? Keb geen flauw idee waar dat moet staan. Ik zal het configuratiebestand s ff doorspitten. Heb nog wel ff een stukkie uit de log-file over de betreffende luisteraar:
lijkt me wel toevallig andersdie 21600 s

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• wolly_a
  • Niet online
Het kan ingesteld worden met ListenerTimer, ergens in de config-file, maar dat staat bij mij niet ingesteld en volgens de handleiding betekent het, dat luisteraars onbeperkt naar de stream kunnen luisteren. Kan het zijn dat iemand alles opneemt vanaf de stream en dat dit programmaatje dat hij gebruikt, telkens om de 6 uur disconnect?

Verwijderd

Is het niet een server die streams automatisch download, en ook via zijn server uitzend?

• wolly_a
  • Niet online
Het zou inderdaad een server kunnen zijn die streams doorstuurt, maar wat nutteloos dan! Mijn stream is van een lokale omroep voor de regio, wat zou een Amerikaan daar nu mee moeten! Raadselachtig hoor!

Verwijderd

wolly_a schreef op 15 oktober 2002 @ 22:21:
Mijn stream is van een lokale omroep voor de regio, wat zou een Amerikaan daar nu mee moeten! Raadselachtig hoor!
Mmm, dat vind ik het leuke aan Internetradio, het beluisteren van vage en onbekende radiostations.. Zo hoor je nogeens leuke muziek...

Verwijderd

Waarom stream je niet even een oproep zo van 'Wil de raadselachtige amerikaan zich even melden op ICq nuymmer xxxxx' ? (in het engels uiteraard) Wel zo makkelijk. :)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13
big brother is watching you...

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

aKra

Intentionally left blank.

Wehehe LOL...

1. Het is de website van Shoutcast die informatie ophaalt (Ja, die is er, die laat dan zien welke song je draait...)
2. Er is een server die jouw stream weer doorstreamt naar zijn eigen station.
3. Het is een psychopaat.
4. Een Nederlander die in jouw regio heeft gewoond en nu in Amerika woont en graag meeluistert maar je config file killed hem als hij 2160** seconden heeft geluisterd en dan reconnect hij automatisch...

Intentionally left blank.

Verwijderd

aKra schreef op 16 oktober 2002 @ 13:01:
Wehehe LOL...

1. Het is de website van Shoutcast die informatie ophaalt (Ja, die is er, die laat dan zien welke song je draait...)
2. Er is een server die jouw stream weer doorstreamt naar zijn eigen station.
3. Het is een psychopaat.
4. Een Nederlander die in jouw regio heeft gewoond en nu in Amerika woont en graag meeluistert maar je config file killed hem als hij 2160** seconden heeft geluisterd en dan reconnect hij automatisch...
Prachtig aKra... :)

• wolly_a
  • Niet online
Hahahaha! Ja, ik denk dat het een psychopaat is :D Hehehehe! Ik kwam erachter dat je automatisch een intro-mp3tje aan je stream kan plakken. Ik denk dat ik dat maar es ga gebruiken, met daarin een oproep aan de duistere luisteraar of hij/zij zich wel melden! :P

Verwijderd

Ik snap je zowieso niet helemaal, het was toch juist de bedoeling dat mensen via i-net gingen luisteren naar datgene wat jij ze wil voorschotelen? Heb je eindelijk iemand... :P

• wolly_a
  • Niet online
Hahaha, oke, ben wel erg blij dat ze luisteren, maar ik wil zo graag de reden weten, waarom iemand in Amerika zo'n beetje altijd luistert! Maar dat ik ga proberen te achterhalen met een mp3-tje in de stream!
Pagina: 1