Ik moest vandaag ff een image van een hdd maken. De hdd in kwestie van 6GB. ik dus vrolijk met het dd commando aan het spelen geslagen.....krijg ik opeens de melding 'filesize limit exceeded' (oid.) Ik weet dat ext2 per file maar 2GB kan hebben. Aangezien ext3 maar een dirty hack is zal dit waarschijnlijk bij ext3 ook zo zijn, dat zou ook de foutmelding verklaren. Of vindt samba het niet goed als je files van meer dan 2GB wilt transferen? De file was precies 2GB geworden. Als ik op die schijf reiserfs had gebruikt was het dan wel gelukt? en als ik xfs had gebruikt?
Waarom zit xfs support nog niet standaard in de kernel? Zijn er naast ext{2,3}, xfs en reiserfs nog meer filesystems die het proberen waard zijn? Met welke fs'en hebben jullie goede of slechte ervaring?
En als we dan toch met hdd's bezig zijn....post hier je 'hdparm -tT /dev/<schijf>' (met beschrijving hdd en controller)
Waarom zit xfs support nog niet standaard in de kernel? Zijn er naast ext{2,3}, xfs en reiserfs nog meer filesystems die het proberen waard zijn? Met welke fs'en hebben jullie goede of slechte ervaring?
En als we dan toch met hdd's bezig zijn....post hier je 'hdparm -tT /dev/<schijf>' (met beschrijving hdd en controller)