[Edimax 6004+] en routing probleem

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Beste tweakers het volgende is mijn probleem:

Ik heb deze router een tijdje geleden aangeschafd ivm de makkelijkheid die je ervan hebt met meerdere pc's in huis :)
Echter het internet doorsturen doet ie allemaal prima, maar ik kan
A: geen games meer hosten
B: geen ftp of http servers hosten
C: het is maar mogelijk om 1 pc MSN files te laten versturen

Ik heb al zwaar lopen rotzooien met dat IP filtering van de config maar wat ik ook doe, ftp servers en games hosten blijven buiten mijn mogelijkheden.
Ik kan 1 pc volle rechten geven maar alleen dan is het nog maar mogelijk alleen files te verzenden via MSN, games hosten en dergelijken werken dan evengoed niet.
Ik heb de complete config en IP filter lijst nu leeggehaald en begin met een schone lei.
Kan iemand mij hierbij helpen aub??
(voor de goede orde ik heb een kabelverbinding van Multikabel en deze heeft voor ftp servers de poorten onder de 1000 geblokt)

Verwijderd

1. Heb je de search gebruikt???
2. Die poorten die door Multikabel geblockt zijn, kun je dus niet in je Edimax 6004+ doorlinken naar je ftp, resp. gameserver. naar buiten toe zal je een andere poort (2x) moeten toewijzen (bijv. ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:1001 en ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:1002). Deze kun je intern (in je Edimax Router) weer doorlinken naar de betreffende PC en poorten-combinatie.
3. Hetzelfde geldt voor games (denk ik - heb zelf geen ervaring met games).
4. Als t goed is kun je ook maar op 1 PC tegelijkertijd ingelogd staat met MSN
Eerder is dit al eens ter sprake geweest (ff searchen!) in ieder geval kwam t erop neer dat msn 8 of 10 poortnummers gebruikt, die je kunt onderverdelen over meerdere pc's.
5. Heb je de nieuwste (1.18 meen ik) firmware gedownload en geïnstalleerd?

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:25:
1. Heb je de search gebruikt???
2. Die poorten die door Multikabel geblockt zijn, kun je dus niet in je Edimax 6004+ doorlinken naar je ftp, resp. gameserver. naar buiten toe zal je een andere poort (2x) moeten toewijzen (bijv. ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:1001 en ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:1002). Deze kun je intern (in je Edimax Router) weer doorlinken naar de betreffende PC en poorten-combinatie.
3. Hetzelfde geldt voor games (denk ik - heb zelf geen ervaring met games).
4. Als t goed is kun je ook maar op 1 PC tegelijkertijd ingelogd staat met MSN
Eerder is dit al eens ter sprake geweest (ff searchen!) in ieder geval kwam t erop neer dat msn 8 of 10 poortnummers gebruikt, die je kunt onderverdelen over meerdere pc's.
5. Heb je de nieuwste (1.18 meen ik) firmware gedownload en geïnstalleerd?
Al geprobeerd, ook dit was te vinden idd in de search maar dat werkt dus absoluut niet.
Ook nieuwste Firmware staat erop ja, vorige week geupdate.
Dat van bestanden verzenden is niet helemaal waar, met de oude firmware konden er 4 pc's bestanden versturen, ik heb idd 6891 oid open gezet tot 6899 maar dan nog is alleen de pc waar dus 6891 op staat ingesteld mogelijk om bestanden te verzenden (nieuwe firmware dan bedoel ik)

• GeeMoney
  • Nu online
*schopje* :/

Verwijderd

Check me effe op icq morgenavond ofzo. 24533150.
Dan nemen we je instellingen door met die van mij. Ik kan alles doen met mijn router.

Verwijderd

@4. Ik denk nog steeds dat je die poortnummers moet toewijzen in groepjes van 2 (of 4) naar afzonderlijke pc's :+
Pagina: 1