winroute hapert (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een probleem, en ik heb geen idee wat de oorzaak is.

Ik deel internet via Winroute 4.2.4 en op de clients valt soms opeens internet uit, voor ongeveer 1 minuut.
Het netwerk werkt dan ook niet meer, zelfs het internet op de server werkt niet, terwijl de server wel aangeeft dat hij met internet is verbonden.

De server is een p-100 met Windows 98 SE, ik bel in via RASPPPOE. Ik heb namelijk een breedband kabelverbinding met Casema.

Ik heb al gekeken of het aan de netwerkkaart lag door hem te verwisselen, maar het probleem is er nog steeds.

Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt,

Rudolf

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

wat meer info is wel wenselijk (bijvoorbeeld hoevaak komt dit voor zit er een regelmaat in hoe heb je winroute pro ingesteld etc.)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De server is een p-100 met Windows 98 SE, ik bel in via RASPPPOE. Ik heb namelijk een breedband kabelverbinding met Casema.
Is dat niet wat nipt, als die comp nog taken krijgt kan het zijn dat hij het niet meer kan trekken.

You don't need eyes to see, you need vision

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

leffe_blond schreef op 16 oktober 2002 @ 00:37:
[...]

Is dat niet wat nipt, als die comp nog taken krijgt kan het zijn dat hij het niet meer kan trekken.
ik heb het dit een hele tijd op een 486 100mhz 32mb intern gedraaid. Ging perfect zolang je zelf maar niks deed met die pc.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Hmm, heb ook ongeveer zo'n probleem met Winroute. Soms als ik online game en stop met spelen krijg ik op die bewuste pc ook voor een paar minuten geen internet meer.

Het vreemde is wel dat op alle andere pc's internet gewoon netjes blijft werken. Heb hier zelf ook nog geen oplossing voor gevonden.

Verwijderd

Hoe zeker weet je dat je internetverbinding dan nog goed is? Als browsen niet meer lukt? Heb je de server excluded van NAT? Als internet het dan op de server niet doet zou het dan aan Casema kunnen liggen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

dreamer schreef op 16 oktober 2002 @ 00:44:
[...]
ik heb het dit een hele tijd op een 486 100mhz 32mb intern gedraaid. Ging perfect zolang je zelf maar niks deed met die pc.
Sterker nog... Een 486 DX 33MHz / 8MB Fastpage / Win95 trekt dat nog... Weet ik uit ervaring.

Maar om toch maar een Freesco routertje ervan gebouwd ;)

Wanneer op de server internet plat gaat: Ping internet en lokaal. Check een route print...

Forget your fears...
...and want to know more...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik heb precies dezelfde problemen, had een hele tijd geleden al eens een topicje over geopend, maar niemand wist daar toen wat op denk ik (niemand reageerde)...

Het enige wat voor mij hielp, was Sygate gebruiken ipv Winroute, wat ik best jammer vind, want dat op afstand beheren was wel erg handig ;(

Het is heel vaag, idd verlies ik ook na enige tijd de verbinding, ik kan alleen pingen naar de host, maar verder nix.
Ook op de host valt niet meer te internetten; alleen een reboot helpt dan :? :(
Er is ogenschijnlijk niet echt een aanwijsbare reden, ik weet alleen dat er op de site van Winroute ooit stond (soz, heb geen screenshot helaas), dat Winroute met Chello nog wel eens onverklaarbare uitvallen had, er was geen workaround bekend :/
Even later stond dat er niet meer, na een nieuwe release van WR, maar het probleem blijft, helaas...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Aha, bedankt voor de antwoorden maar ik heb zelf de oplossing al gevonden. Na de hele handleiding van Raspppoe nog es te hebben gelezen, stond er dat je het TCP/IP protocol van de internetkaart moest verwijderen, vreemd genoeg. Nu dit gedaan loopt het allemaal weer als een zonnetje :)

Rudolf

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Pagina: 1