[xp] loopt voortdurend vast

Pagina: 1
Acties:

• sinned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb het volgende probleem

Mijn pc, Pentium 2 700 Mhz, waarop ik WinPX Prof draai loopt voortdurend vast, ook wanneer ik de optie instel, dat XP na een opgetreden fout niet nieuw gestart moet worden.

Blauw scherm verschijnt met een bepaalde foutmelding en dan moet ik weer nieuw starten. :(

Wat kan hiervan de reden zijn? :? Ik heb de harde schijf getest en die is in orde het geheugen is ook OK.

enig idee?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
schrijf de foutmelding op, en kijk wat je erover kunt vinden...

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

log files nakijken :? zoals sh007 al zegt.
en dan eerst door de got search dan google en als je er dan nog niet uit bent.

dan mag je weerkomen.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Staan er nog meerdere OS's op dezelfde schijf als XP???

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
is die P2 overgeclocked?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:37

Galois

1811 - 1832

Dit is typisch zo'n probleem die bijna niet op te lossen is. Ik stel voor een format c:?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

zoals galois zegt, waarschijnlijk is alles er opnieuw opgooien de enigste optie als nix lukt, bij mij is het toevallig nu ook zo, ik kwam elke keer net alsie mn achtergrond had geladen dus na 3 sec ook in de problemen, max 0,5 sec eern blauw scherm, fwoep weer rebooten :? ik heb t nu opnieuw derop gegooid maar mn xp cd is kapot, kan bepaalde bestanden niet kopieren :(

Verwijderd

p2 gaat toch helemaal niet tot 700 MHz??? Is het een p3 of heb je hem zo vet overclocked?
Als dat zo is zal het daar misschien aan liggen, maar voordat je verder geholpen kan worden eerste even wat meer info idd

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:37

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:18:
zoals galois zegt, waarschijnlijk is alles er opnieuw opgooien de enigste optie als nix lukt, bij mij is het toevallig nu ook zo, ik kwam elke keer net alsie mn achtergrond had geladen dus na 3 sec ook in de problemen, max 0,5 sec eern blauw scherm, fwoep weer rebooten :? ik heb t nu opnieuw derop gegooid maar mn xp cd is kapot, kan bepaalde bestanden niet kopieren :(
En bovendien ALS het wel lukt, zijn er waarschijnlijk nog wel conflicten die op den duur weer problemen gaan opleveren.

Tip: twee partities, op de een staat je OS en alle programma's die niet stand-alone zijn en op de andere alle programma's die stand alone zijn en alle bestanden, zo ook al je emails bijvoorbeeld. Als je dan weer eens problemen hebt, en dat gebeurt vaak, hoef je maar 1 partitie te formateren, OS opnieuw installeren en bovendien hoef je nergens een back-up van te maken. Fluitje van een cent (en het ruimt ook nog eens goed op, al die programma's die je niet meer gebruikte zijn nu ook weg).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1