[NFS:HP2] Textures met: 'Bad Artist - No Cookie' erop

Pagina: 1
Acties:

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dewater/Rafe/Screenshots/NFS_HP2_bad_artist_no_cookie.JPG

Specs:
Asus A7V-E (VIA 4-in-1 driver versie: 4.43)
AMD Duron 1300 mhz
640 MB geheugen
Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro II) (driver: 15.84, niet WHQL)
Safeway 4.1 geluidskaart (C-Media CMI8738) (driver: 5.12.1.629, WHQL)
Windows XP Pro zonder SP1

De readme geeft geen specifieke incompatibiliteits problemen aan, maar de Kyro II chip staat niet onder de lijst van geteste videochips.
Ik heb zelf al de settings op zijn laagst gezet, mocht niet baten.

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Speculaas in de floppydrive werkte niet :P

Edit: Ik zie dat er nieuwe drivers zijn, 16.051, ik zal die vanavond/morgen gaan proberen, ik moet nu echt voor dat proefwerk Frans leren :D

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je videokaart ondersteund geen hardware T&L, dat zou ut kunnen zijn.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lol @ textures 8)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik DENK dat de oorzaak is dat er ergens iets misgaat bij het laden van de textures. Die 'Bad Artist - No Cookie' texture zal wel een standaardtexture zijn die gebruikt wordt voor onbekende textures, die of niet bestaan, of niet goed geladen zijn. Misschien mist er een datafile, of misschien is 't inderdaad zo dat je videokaart kuren heeft, ofwel softwarematig, ofwel hardwarematig.

• Rafe
bobo1on1 schreef op 15 oktober 2002 @ 19:25:
Dat is het denk ik niet, de TNT2 heeft ook geen hardware T&L, maar wordt wel ondersteund.

Devil N: andere spellen werken goed, dus ik neem aan dat het een softwarematig probleem is. Ik hoop dat de nieuwe drivers dit probleem oplossen. Vanmiddag (na school) zullen we zien.

Ik ga anders het de demo wel ergens anders vandaan neertrekken, misschien dat die van FileFront niet helemaal 100% is oid.

Verwijderd

Ik heb dezelfde videokaart en hetzelfde probleem:
Afbeeldingslocatie: http://www.freaxx.nl/upload/filez/asd.jpg
IEMAND ;)?

• Rafe
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:55:
Ik heb dezelfde videokaart en hetzelfde probleem:
[afbeelding]
IEMAND ;)?
Met die 16.051 versie drivers ook? Dat zou klote niews zijn :(

Ik moet nog steeds een re-install doen en die nieuwe drivers erop doen :/

Verwijderd

Ik heb maar 1 ding te zeggen: :D Zet er dan toch Det. 30 op!
Edit: Owja, Kyro...

Verwijderd

Nee, met die nieuwste drivers heb ik hetzelfde probleem :(

• Rafe
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:00:
Ik heb maar 1 ding te zeggen: :D Zet er dan toch Det. 30 op!
Jij heb er dus totaal geen verstand van :/
De Hercules 3D Prophet 4500 werkt met een Kyro II chip (van PowerVR en ST Microelectronics)

Er is meer in de wereld van videokaarten de de GeForce serie van nVidia...

Edit: "Edit: Owja, Kyro..." Dat editte je toen ik bezig was met het typen van mijn reply, toen ik het las dacht ik dat je een typetje "gieforsj roelt" was. Sorry :)

Verwijderd

Iemand nog een andere oplossing???

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 10:07:
Iemand nog een andere oplossing???
Die is er niet tenzij jij je kyro kan ombouwen zodat ie hardware t&l ondersteund...

Verwijderd

als ik t zo lees is dit wel t meest incompatibele spel van ea ooit gemaakt, ik heb ookal problemen met ati, en hij donderd terug naar windows, en de install is kut en hij ondersteunt mijn sidewinder forcefeedback stuur niet :( :( dat is nog wel t ergste...

is weer mooi van ea... :(

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

AMDFreak

Intel is zo..

Dit probleempje heb ik wel es vaker gehoort op FXPboards :X
Het schijnt dat het aan de DEViANCE crack ligt.. je moet die van IMMERSiON hebben.. die schijnt beter te werken :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ehm, ligt NIET aan de cracks, maar aan het feit dat NFSHP 2 de kyro chip niet (goed) ondersteund, mijn neefje in america heeft het spel daar gekocht :P en ook een kyro, helpdesk gebelt en ze zeiden dat hij maar een andere videokaart moest kopen of het spel moest terug brengen

DUSSS, oorzaak bekent, maar een "echte" oplossing niet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Rafe
johnnyv.nl schreef op 28 oktober 2002 @ 10:10:
[...]

Die is er niet tenzij jij je kyro kan ombouwen zodat ie hardware t&l ondersteund...
bobo1on1 schreef op 15 oktober 2002 @ 19:25:
Rafe schreef op 16 oktober 2002 @ 07:41:
[...]

Dat is het denk ik niet, de TNT2 heeft ook geen hardware T&L, maar wordt wel ondersteund.
Kortom, er zijn gewoon wat problemen met een Kyro kaart. Met of zonder T7L, dat maakt niet uit, de Kyro II SE (met een T&L engine) zal dan waarschijnlijk ook niet werken.

Slordig van EA dat ze dit niet even in de readme zetten, dat had me dan een hoop gezoek bespaart :( Ik hoop dat ze er een patch voor maken...

@ AMDFreak > mijn screen komt uit de demo, ik heb bewust de full version nog niet gedownload omdat ik hhopte dat het probleem zou zijn opgelost, helaas niet dus :/

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb het spel ook, maar heb het nog maar niet geïnstalleerd. Reden: incompatible met de Radeon 9700 Pro... :( |:(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Super vaag iig, dat word een nieuwe videokaart kopen :(

• Rafe
Wildfire schreef op 28 oktober 2002 @ 16:17:
Ik heb het spel ook, maar heb het nog maar niet geïnstalleerd. Reden: incompatible met de Radeon 9700 Pro... :( |:(
Ook met deze textures erop?
[rant]Nu wordt het helemaal mooi, koop je een top-of-the-bill video kaart van een slordige +500 euro, werkt een spel niet |:(
Van de Kyro kan ik het wel begrijpen dat er iets niet helemaal werkt, de chip is nou niet echt vaak verkocht, maar een peperdure Radeon 9700 niet ondersteunen? |:(
Way to go EA :/ [/rant]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Wildfire

Joy to the world!

Rafe schreef op 28 oktober 2002 @ 17:40:
[...]

[rant]Nu wordt het helemaal mooi, koop je een top-of-the-bill video kaart van een slordige +500 euro, werkt een spel niet |:(
Van de Kyro kan ik het wel begrijpen dat er iets niet helemaal werkt, de chip is nou niet echt vaak verkocht, maar een peperdure Radeon 9700 niet ondersteunen? |:(
Nee, met de Radeon 9700 Pro crashed het spel na een paar minuten. Staat ook in de readme van NFS:HP2...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Rafe schreef op 28 oktober 2002 @ 17:40:
[...]

En daarom durf ik alleen maar Nvidia kaartjes te kopen :|

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

hmm ik heb dit probleempje ook ff gehad, niet in deze mate, bij mij waren het niet alle textures. Probleem was bij mij dat ik de full version over de demo had geinstalleerd, daarna demo uninstalled en full geinstalleerd en het werkte. suc6

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Ik heb allleen gewoon de full version geinstalleerd, dus dat verhaal van jou is eeuhm een beeetje vaag?

Verwijderd

* euh schop??*
Of is dit probleem (nog) niet op te lossen??

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

bah bah bah .... zelfde probleem hier ... 't is weer een leuke combi .. EA & KYro .. :(
Van de Kyro kan ik het wel begrijpen dat er iets niet helemaal werkt, de chip is nou niet echt vaak verkocht
vaker dan jij denkt, het is een fijn kaartje ... maar het bewijst maar weer dat de meeste game fabrikanten zich richten op Nvidea

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Sorry voor de kick maar de oplossing staat op www.pvr-net.com
Zie forum aldaar, het werkt echt.
Ikzelf heb wel nog stabiliteitsproblemen maar dat schijnt normaal te zijn in dit spel :P

• Rafe
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 13:02:
Sorry voor de kick maar de oplossing staat op www.pvr-net.com
Zie forum aldaar, het werkt echt.
Woei, bedankt! Dat wordt dus toch nog racen op een aanstaande LAN voor mij:)

Trouwens, oude topics kicken mag, als het maar een nuttige kick is, en dat is deze zeker! :P

Verwijderd

Rafe schreef op 24 November 2002 @ 13:36:
[...]

Woei, bedankt! Dat wordt dus toch nog racen op een aanstaande LAN voor mij:)

Trouwens, oude topics kicken mag, als het maar een nuttige kick is, en dat is deze zeker! :P
Daarom die schop ook ;)
Heb dit vernomen via het NFSHP2 forum van EA en dan het power-VR forum.
Direct uitgeprobeerd en het werkt dus :)
Alleen heb ik nu het probleem dat ik veel naar Windows terugvlieg als ik een game start :(
Heb hier nog geen oplossing voor gevonden, iemand tips?
Bestaat er geen debug mode of crashlog? Heb er nog geen tegengekomen.

P.S.: het EA forum is wel grappig, ze zeiken het spel af dat het niet meer mooi is
en niemand van EA die erop wil of durft te reageren :+

Verwijderd

die oplossing heeft bij mij nog niet geholpen, maar hier een linkje naar een beta-patch voor Kyro-problemen, hoop dat ik er iemand gelukkig mee kan maken! LET WEL: Beta dus!!!!
http://www.nfs-planet.de/nfs6_patches.php

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ehm over dat de radeon9700pro crasht... Bij mij crashed ie echt niet! op een radeon9700pro met alles op full details en 2xaa 6xfsaa 1280x1024@32b. loopt als een trein. en geen crashes of gezeik.
Pagina: 1