Toon posts:

IP-aliasing onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht met google, maar kon niet echt iets duidelijks vinden over IP aliasing onder Windows XP. Is het uberhaupt wel eens mogelijk om aan 1 NIC, twee IP adressen toe te wijzen?
(in XP natuurlijk)
Onder Linux gaat dat betrekkelijk gemakkelijk Je krijgt dan devices als eth0, eth0:0, eth0:1 enz.
Nu leek het me wel handig om dit onder XP ook te kunnen zodat mijn huisgenoot en ik allebei het internet op kunnen (via een switch & dhcp geconfigureerd IP) en zelf over de 100 mbit/s link kunnen 'lannen' :9

Groet,
Gorny

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Ja dat is mogelijk (bij advanced options kan je extra ip's adden), maar enkel als je interface niet op DHCP staat en al een vast primair ip heeft.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, vervelend want dan werkt het dus niet omdat de interface toch op DHCP staat. Wat je nu zegt had ik al geprobeerd en het werkte inderdaad niet :-/

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik denk dat het voor jou makkelijker is om een nic erbij te zetten en gewoon standaard te sharen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vast wel, maar ik ben maar een arme student :) Naja, het was in ieder geval de moeite van het proberen waard. Ik kan ook gewoon proberen mijn huisgenoot over te halen om een Linux distro erop te gooien :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Je moet eens proberen met sygate.
Sygate heeft zo'n optie die iets vergelijkbaars doet (dhcp + vast ip op 1 interface + NAT)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op de site ziet het er interessant uit. Ga er even mee stoeien
Pagina: 1