[98]Onduidelijk probleem: videokaart-drivers?

Pagina: 1
Acties:

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Ongeveer een op de vijf keer dat ik mijn computer opstart blijft hij haken vlak nadat je het windows-opstartscherm ziet. Je ziet dan enkel een klein streepje flikkeren, net zolang totdat je de stekker eruit trekt, en er weer in doet. nou, dat doen wij dus, en dan komen wij toch weer in windows.. daar krijgen wij een melding dat er iets niet klopt met huidige hardware, en dat de eigenschappen worden gewijzigd. wij gaan naar resolutie a la 640x480, met 256 kleuren.

nou, wij starten de computer nog een paar keer op, en na 3 x ofzo dan is alles weer normaal en ben ik terug op 32-bits kleuren met mijn resolutie (11xxXblaa).
ik heb mijn computer hier 2 x voor geformatteerd, ookal geprobeerd 2000 te installeren, maar toen kreeg ik rare berichten, al tijdens de installatie. ook heb ik de allernieuwste drivers van de nvidia.com site.

dus: wat te doen?

Verwijderd

Systeeminfo graag en vanaf wanneer is het precies begonnen,

• pope0r
Pentium II 266 mhz.
190 MB ram.
Nvidia tnt 1. 16 mb, geloof ik.
edit: ik heb 2 harde schijven. 1 van 4 gigabyte, 1 van 15. op die van 4 gigabyte installeer ik windooze, en deze formatteer ik ook telkens. die van 15 laat ik gewoon zo.

dit is begonnen nadat ik mijn harde schijf heb geformatteerd vanwege problemen, ergens in windows. ik moest toen elke keer dat ik in windows kwam de computer herstarten en daarna werd het register terug gezet (ik kon dus ook niets nieuws installeren/configureren).

genoeg?

• pope0r
Ik heb het nogmaals laten gebeuren. De error is als volgt:

Er is een probleem met de beeldscherminstellingen. Het adaptertype is onjuist of de huidige instellingen werken niet met deze hardware

Hm.. Moet ik andere drivers hebben voor mijn monitor soms!?

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:36 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:54
Lijkt mij ook een hardware probleem, probeer even een andere videokaart en laat even een paar test utils los op je hd en geheugen.

• pope0r
hmm, hij doet het nu, lijkt het. ik heb hem al 3 x kunnen restarten zonder het probleem!!11 jaja. ik heb nu oudere drivers gedownload, deze lijken beter te werken dan de nieuwste. bah zeg. ook heb ik norton antivirus, fix-it, en alles erover heen gegooid.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik vermoed een geheugen probleem, vooral bij dit soort random fouten...
Pagina: 1