Geen Geluid via SPDIF met live na Driver update

Pagina: 1
Acties:

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 22:01
Okee, hier het probleem. Ik gebruik altijd de SPDIF uit van mijn SB Live classic. Ik hoefde daar nooit iets voor te doen, elke standaard driver pakt dat. Ik gebruik 1 van die pinnetjes op de kaart zijn uitbreiding slot. Dit werkt ook onder windows xp met oude creative drivers en met standaard windows drivers. Nu heb ik net de nieuwste drivers gedownload en nu werkt het niet meer :( Het diagnostic proggie zegt dat alles correct is behalve de Mixer settings, effe fix en klaar. Maar het werkt nog steeds niet :(. Digital only helpt ook niet, dan doet analoog uit het ook niet meer. Als ik de hele zooi (creative drivers) verwijder werkt het gewoon weer. Iemand een idee wat ik kan doen om toch de nieuwste drivers te kunnen gebruiken???

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Had ik ook. Ik had de nieuwe Live!ware met dat die 'blauwe mixer' gebruikt en de S/PDif viel om de paar seconden steeds weg. Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar het mocht niet baten; ik draai nu weer met de Live!Ware 3.0 (die met de 'grijze mixer') en alles werkt gewoon perfect; DD5.1, DTS, alles...
Ik ben bang voor je dat er niets anders op zit... Never change a winning team. :)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 22:01
Zoiets was ik al bang voor :( Effe roll-back drivers en hij werkt weer, zelfs zonder reboot dus het is echt een driver probleem. Ach ja....CREATIVE IDIOOTEN!!!!!!