Ik heb een siemens s45 met GPRS abonnement en een laptop met XP. Nu leek het mij leuk om in de trein te kunnen internetten via mijn mobiel. Nu heb ik mijn laptop al zo ver geconfigureerd dat zodra ik mijn mobiel binnen bereik leg, er automatisch een draadloze verbinding wordt gecreeerd. Maar zodra ik het ionternet op wil gaan snapt de laptop niet dat dit via die connectie moet gaan. Hiervoor heb ik een apart account gemaakt, maar aangezien ik geen login/pass voor mijn mobiel weet (ik geloof ook niet dat die er is) loopt dit ook vast. Weet iemand een oplossing of heeft iemand ervaring met mobiel internetten???
Verwijderd
Niet alleen je mobiel moet GPRS ondersteunen, maar je provider ook. Je kunt dit testen door te proberen met je mobiel het internet op te gaan (zonder laptop dus). Je kunt ook even op de site van je provider gaan kijken. Ik heb de ME45 van siemens, maar kan niet GPRS-en omdat Ben dit niet ondersteund.
Volgens mij heb je ook een gprs abbonement, tog ?! Ik internet ook onderweg via m'n mobiel, nokia 5210. Toen ik deze voor het eerst bij de IrDA oog legde herkende me computer um en installeerde ook de NOKIA Modem. Daarna hoefde ik alleen nog ff inbelverbindingkje aan te maken en klaar.....Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 19:02:
Niet alleen je mobiel moet GPRS ondersteunen, maar je provider ook. Je kunt dit testen door te proberen met je mobiel het internet op te gaan (zonder laptop dus). Je kunt ook even op de site van je provider gaan kijken. Ik heb de ME45 van siemens, maar kan niet GPRS-en omdat Ben dit niet ondersteund.
"Ik heb een siemens s45 met GPRS abonnement"
En inderdaad, toen ik mijn mobiel bij het infrarood oog legde, herkende cd laptop hem en creeerde een ook een siemens modem. Probleem is dus dat ik geen inbel verbinding geklust krijg...
En inderdaad, toen ik mijn mobiel bij het infrarood oog legde, herkende cd laptop hem en creeerde een ook een siemens modem. Probleem is dus dat ik geen inbel verbinding geklust krijg...
Je moet de inbel connectie ook op ISDn zetten geloof ik. Ik heb wel eens geinternet via mijn 6210 eb de ir poort van mijn laptop. De 6210 heeft een ingebouwde modem en dus heeft dit volgens mij niets met GPRS te maken. Ik kan gewoon mijn zonnet inbel account hiervoor gebruken en deze normaal instellen met de 6210 als modem.
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Verwijderd
ik heb t nog nooit geprobeerd via de laptop, maar ik heb zelf ook n S45 met GPRS abo en ik weet dat r op het cdtje dat je bij je gsm hebt gekregen een install staat voor je GPRS modem en instructies (pdf bestand) hoe je dan via je pc moet inbellen.
MMM... Heb nu wel een internet verbinding gemaakt via de datakabel van mijn siemens, maar via de infraroodpoort lukt dit nog niet. Ik heb de inbelvrbinding wel beschikbaar gemaakt voor alle com poorten dus daar kan het niet aan liggen. Bij het connecten via de infraroodpoort krijg ik nu de volgende melding:
fout 692: Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapparaat)
Iemand nog een ideetje hierover?
fout 692: Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapparaat)
Iemand nog een ideetje hierover?
Verwijderd
Met mijn laptop heb ik ook een GPRS verbinding met mijn Siemens S45 en abbo. Het kàn wel via de IR poort, dit heb ik namelijk al een keer eerder met een laptop met Win98 voor elkaar gekregen. Het beste is gewoon de datakabel te gebruiken en de applicatie van Siemens zelf. Die applicatie heeft alleen de vervelende eigenschap dat het alleen de parameters van KPN en niet die van O2 heeft dus die moet je even met de hand instellen. Het enige wat je nodig hebt zijn de "verbindingsnaam" en het wachtwoord, deze zijn echter openbaar want O2 weet toch wel welke mobiel jij hebt
Dat even invullen in het filetje dat in de betreffende directory staat bij KPN en dan moet het goed gaan.
Daarna ben je continue ingelogd, en betaal je per MB. Die gaan trouwens aardig hard, check voor de zekerheid af en toe eens je data-hoeveelheid met "pijltje naar links" op je GSM!
Veel succes!
Daarna ben je continue ingelogd, en betaal je per MB. Die gaan trouwens aardig hard, check voor de zekerheid af en toe eens je data-hoeveelheid met "pijltje naar links" op je GSM!
Veel succes!
Pagina: 1