Toon posts:

Zelf hosten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort zelf wat gaan hosten voor andere mensen.
Ik heb een router/server, en een paar webservers.

Als ik op de router alle webservers poort 80 mapt, dan weet hij natuurlijk niet op het adres welke server hij moet pakken, hoe moet ik dat aanpakken??

En kan iemand mij uitleggen hoe dat bij een hostingprovider te werk gaat, dat is wel interesant om te weten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meerdere IP adressen is da word ;)
Je zou bijvoorbeeld elke website op een andere port kunnen draaien (80, 81, 82 etc).
Of je zou met hostheaders kunnen werken. Dan kijkt je webserver naar de domain naam die gevraagd word, en laat daarvoor een specifieke directory inhoud zien.

Is trouwens allemaal wel via de search te vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ff kort samenvatten:

Je hebt een server/router die aan het internet hangt, en een aantal webservers die achter de router hangen op een intern netwerk.

Je wilt: Als ik naar www.site1.com ga, mapt de server dat naar webserver1, als ik naar www.site2.com ga, mapt de server dat naar webserver2.

Begrijp ik dat goed? >:)

Verwijderd

Meer info over virtual hosting middels apache is te vinden op :

Name based virtual hosting : http://httpd.apache.org/docs-2.0/vhosts/name-based.html
Ip based virtual hosting : http://httpd.apache.org/docs-2.0/vhosts/ip-based.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:34:
Ff kort samenvatten:

Je hebt een server/router die aan het internet hangt, en een aantal webservers die achter de router hangen op een intern netwerk.

Je wilt: Als ik naar www.site1.com ga, mapt de server dat naar webserver1, als ik naar www.site2.com ga, mapt de server dat naar webserver2.

Begrijp ik dat goed? >:)
Ja dat begrijp je goed.

Verwijderd

Ah. Dat is idd een iets andere opzet als ik dacht. Kijk eens naar squid (http://www.squid-cache.org/ - inzetten als reversed proxy). Of onderzoek de reversed proxy opties binnen apache eens.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Als je zo weinig verstand ervan hebt zou ik eerst eens een tijdje w88 voor je zelf gaat hosten. >:) iig. Als je met Apache werkt kan je in de httpd.conf virtual hosts aanmaken.

Hierin zeg je dat www.site1.com verwezen moet worden naar /directory/van/de/siteroot. Uiteraard moet dit domein wel via dns naar jouw ip verwezen worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Roeligan op 15-10-2002 18:05 . Reden: typo ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb nou @Home en daar mag je dus geen webserver op gebruiken. Of kan dat tegen meer betaling ofzo wel?? En hoe moet ik dat anders aanpakken??

Verwijderd

3 mogelijkheden:

1. andere porten gebruiken (1 ip nodig maar gebruikers moeten portnummer meegeven)
2. meerdere ipnummers gebruiken (1 op 1 natting... externe ipnummers nodig, dus kosten)
3. hostheaders gebruiken (in html 1.1 wordt hostheaders ondersteund... browser na ie5.0 ondersteunen dit iig)

ff iis aanprijzen :) www.iisadministrator.com :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:06:
En ik heb nou @Home en daar mag je dus geen webserver op gebruiken. Of kan dat tegen meer betaling ofzo wel?? En hoe moet ik dat anders aanpakken??
Boeiend :) Met een @Home connectie kun je gewoon een webservertje draaien hoor ;)

C:\>_

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Je wilt meerdere webservers op een @home lijntje hangen? lol :+

Zelfs 1 486 PCtje kan al genoeg serveren om de totale @home upload vol te gooien :P

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Bij tweakdsl mag je wel servers draaien. Bij planet volgens mij ook. Zou je eens na moeten vragen. Draait deze server op *nix of win?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

waarschijnlijk mag dat niet...
er zit ook nog een kans in dat ze port 80 blokken... of iig scans doen op port 80, dus ik zou zeggen gebruik een port boven 1024 en voor elke website een andere... (8080 ook niet gebruiken :))

• Vinnie
  • Niet online
Poort 80 blocken ze niet, en mijn webservert draait al maanden moeiteloos O-)

Verwijderd

Cutebritney schreef op 15 oktober 2002 @ 18:08:
Je wilt meerdere webservers op een @home lijntje hangen? lol :+

Zelfs 1 486 PCtje kan al genoeg serveren om de totale @home upload vol te gooien :P
ach voor persoonlijk gebruik moet dat toch wel lukken... beetje traag af en toe :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar ik gebruik win2k en Xitami Webserver, hoe kan ik instellen dat die op poort 1024 of hoger draaid in plaats van 80????? En ik wil eigenlijk ook de website voor een school gaan hosten, maar das een beetje link met @Home. En andere providers zijn niet beschikbaar.

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

damn...

[sorryplugmodus]
www.adhosting.nl
[/sorryplugmodus]

Veel opties voor heeel weinig geld. Das beter dan zelf hosten. Je weet nooit wat voor schadepost je jezelf op de hals haalt als je voor "klanten" gaat hosten. (trust me)

RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een hele tijd website's, en dat gaat perfect, want nu heb ik genoeg ruimte (40Gig), maar als @Home er achter komt heb ik een probleem.

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:29:
Ik draai al een hele tijd website's, en dat gaat perfect, want nu heb ik genoeg ruimte (40Gig), maar als @Home er achter komt heb ik een probleem.
Ach, je moet je eigen niet zo opwinden over die policy :) @Home houd zun eigen er ook niet aan :+

En ze gaan alleen echte stappen ondernemen als jij last bezorgd voor andere @Home internet klanten.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar hoe kan ik dan de webserver op een andere poort laten draaien dan 80??? Ik gebruik Xitami.

Verwijderd

Ik draai al 2.5 jaar o.a. een webserver, mailserver, ftp-server, newsserver, ntp-server en nog wat onbekendere servers, en dat met 5 domeinen, via m'n @home aansluiting. En behalve dat poort 25 en 119 dichtstaan (en ik daar dus iets op heb moeten vinden) is dat geen enkel probleem. Waar je wel aan moet denken is dat je upstream maar 16 KB is. Met andere woorden, dat zit zo vol. Vandaar dat je van alles kunt doen, zolang je maar geen grote bestanden erop zet.

En het mag dus niet. Voor klanten zou ik het dus al zeker niet doen, want je hebt geen enkele zekerheid dat het over een uurtje nog werkt. (alhoewel, ik heb al een aantal voorzorgen genomen om te voorkomen dat het fout gaat.. :). En een mailserver wat zowiezo al lastig is) kun je wel het beste potdicht spijkeren..

Verwijderd

Topicstarter
Er komen geen grote bestanden op, alleen de website met wat foto's.

Maar hoe kan ik dan de webserver op een andere poort laten draaien??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:36:

Waarom zou je, 80 staat wagenwijd open...

Verwijderd

Topicstarter
Staat bij jou dan ook al 2,5jaar poort 80 open?? En wat voor OS en webserver gebruik jij, want xitami is niet helemaal zo geweldig. En heb je mischien nog tips voor de voorzorgsmaatreglen voor de webserver.

• Vinnie
  • Niet online
ik gebruik gewoon IIS :P Lekker makkelijk te beheren :) En CodeRed... gewoon laatste Servicepacks downen en dergelijk en je bent veilig genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik je een firewall??

Heeft iemand anders nog tips voor mijn webserver??

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:36:

Ik weet niet wat voor fotos je wilt gaan hosten, maar als je een leuk foto albumpje wilt bekijken met een aardige kwaliteit foto's dan is je 16K upload gauw vol en duurt heb irritant lang voor al die fotos zichtbaar zijn.

En webserver op een andere port, dat kan je gewoon instellen in je webserver software.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Foto's kan je dan beter online ergens neerzetten op eigen gratis/overige accountjes etc. Anders is het met 2 bezoekers al extreem traag. Heb je daar een goede uptime van je verbinging dat je server een beetje uptime heeft?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Jezus wat is die Adhosting semi goedkoop...

Gelukkig zit ik bij een of andere vage hosting provider... ik betaal fl. 7,- per maand en fl. 30,- per jaar per domein (geen .nl) ... altijd redelijk hoor, alleen laat de service af en toe te wensen over... hij ligt er 2x per jaar uit, daar kun je je klok op gelijk zetten ;) maar ja zolang ie draait draait ie en kun je er mee doen wat je wilt! :)

en van rekeningen sturen hebben ze na de eerste keer niets van gehoord! :Y)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Vinnie
  • Niet online
Neuh :)

Pagina: 1