Toon posts:

Windows Xp wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp draaien op mijn harde schijf en die wil sinds vanmorge niet meer opstarte. Ik weet nu niet meer hoe ik em aan de praat krijg zonder em opnieuw te instaleren. De harde schijf draait wel. Ik heb twee harddisks met elk een eigen busturingssysteem erop doormiddel van een slede. De andere schijf wil nog wel opstarte dus het ligt niet aan de slede. Op de andere schijf staat ook win Xp.
Wie kan mij helpen???:S

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm, ik vraag me af of dit een OM probleem is, maar who cares?

Kun je ook vertellen wat de exacte melding is, die je krijgt? Ik bedoel, herkent je BIOS de schijf nog wel? Hoe ver kom je na het booten?

Het kan natuurlijk zijn, dat in de caddy, je connectoren defect zijn. Het kan sowieso geen kwaad om even zonder dat systeem te testen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 22:56
Marc, je bent nieuw maar wees wel ff duidelijk... Wat doet er niet meer, wat voor een computer heb je en wat heb je als laatste gedaan.

Dan kunnen we je misschien helpen...

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em al zonder caddy aangesloten. Ik heb dan het zelfde probleem. Hij pakt de harde schijf wel in het begin. Maar wanneer hij aan het opstarten is schijdt hij er mee uit en wordt de pc opnieuw opgestart. Kan het zijn dat er een fout op de schijf zit en hij em daarom opnieuw opstart? alvast bedank tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niets vreemds mee gedaan de laaste keer dat ik hem heb opgestart. Ik vond wel vreemd dat hij de laaste keer dat ik hem opstarte dat hij schijfcontrole opstarte wat hij anders nooit doet.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 22:56
Start eens op via je andere disk, voer eens op je "probleem" HD een uitgebreide scandisk uit. Als de HD iedere keer bij het opstarten scandisk uitvoerd kan het zijn dat je NTFS / Fat tabel van je HD beschadigd is of niet klopt.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Kun je de defecte schijf niet even als slave hangen in het systeem? Booten met de goede schijf en controleer dan even of alles nog werkt. Overigens zie ik het persoonlijk somber voor je in (aan de andere kant kan ik er compleet naast zitten door de sumiere informatie)

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Je moet de pinnetjes achterin de harde schijf toch ook veranderen als je hem op slave zet of hoeft dat niet perse.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Hangt er een beetje vanaf. Soms kan het helpen als beide schijven op CS (cable select) staan, soms moet het weer Slave/master zijn. gewoon proberen zou ik zeggen. Kijk eerst even naar de 'goede' schijf en schrijf in ieder geval ALLE settings op!

Heal the internet ...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit lijkt me geen hardware probleem.. Maargoed, probeer het eens in Windows Operated Systems, en maak dan ook eens een duidelijke post.. Wat gebeurt er precies? Wat voor melding krijg je? Wat heb je allemaal al geprobeerd?
(probeer bijv. eens safe-mode op te starten, of een recovery uit te voeren via de xp cd).

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.