Eyy,
na diverse zoekacties op Got, en google heb ik nog steeds geen antwoord gevonden op mijn probleem.
Ik heb hier chello via freesco verbonden naar een switch (twister)
Hiervoor maakte ik gebruik van een simpel 10mbit hubje, maar ik werd gek van de trage snelheden op het netwerk zelf.
Met het hubje haalde ik ruim 10Mb per seconde. niet echt snel maar prima voor wat ik toen had...
Nu haal ik met mijn switch ruim 25 MBps per seconde... dit is dus maar 25 procent van wat de snelheid daadwerkelijk moet zijn.
Situatie. toshiba tecra laptop (win xp,p3 850 met 256 mb ram) met 10/100 kaartje , deze staat op 100 full duplex. ip adres wordt via freeesco verkregen (DHCP)
server (win 98, p3 650, 196 mb ram) en deze staat ook op 100 full duplex.
(DHCP)
afstand tussen switch en pcs is max. 15 meter
wat heb ik tot nu toe gedaan
system.ini van win98 aangepast => geen effect
Zelfgemaakte kabels vervangen door "echte"kabels=> geen effect
firewall winxp uitgezet=> geen effect
Hoeken in kabels eruit gehaald=> geen effect
beide netwerkkaarten op auto gezet=> geen effect
kortom wat moet ik nu doen om in ieder geval een snelheid te krijgen van rond de 50MBps aan datatransfer te halen?
na diverse zoekacties op Got, en google heb ik nog steeds geen antwoord gevonden op mijn probleem.
Ik heb hier chello via freesco verbonden naar een switch (twister)
Hiervoor maakte ik gebruik van een simpel 10mbit hubje, maar ik werd gek van de trage snelheden op het netwerk zelf.
Met het hubje haalde ik ruim 10Mb per seconde. niet echt snel maar prima voor wat ik toen had...
Nu haal ik met mijn switch ruim 25 MBps per seconde... dit is dus maar 25 procent van wat de snelheid daadwerkelijk moet zijn.
Situatie. toshiba tecra laptop (win xp,p3 850 met 256 mb ram) met 10/100 kaartje , deze staat op 100 full duplex. ip adres wordt via freeesco verkregen (DHCP)
server (win 98, p3 650, 196 mb ram) en deze staat ook op 100 full duplex.
(DHCP)
afstand tussen switch en pcs is max. 15 meter
wat heb ik tot nu toe gedaan
system.ini van win98 aangepast => geen effect
Zelfgemaakte kabels vervangen door "echte"kabels=> geen effect
firewall winxp uitgezet=> geen effect
Hoeken in kabels eruit gehaald=> geen effect
beide netwerkkaarten op auto gezet=> geen effect
kortom wat moet ik nu doen om in ieder geval een snelheid te krijgen van rond de 50MBps aan datatransfer te halen?