Toon posts:

(XP) netwerk switch traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyy,

na diverse zoekacties op Got, en google heb ik nog steeds geen antwoord gevonden op mijn probleem.

Ik heb hier chello via freesco verbonden naar een switch (twister)

Hiervoor maakte ik gebruik van een simpel 10mbit hubje, maar ik werd gek van de trage snelheden op het netwerk zelf.

Met het hubje haalde ik ruim 10Mb per seconde. niet echt snel maar prima voor wat ik toen had...

Nu haal ik met mijn switch ruim 25 MBps per seconde... dit is dus maar 25 procent van wat de snelheid daadwerkelijk moet zijn.

Situatie. toshiba tecra laptop (win xp,p3 850 met 256 mb ram) met 10/100 kaartje , deze staat op 100 full duplex. ip adres wordt via freeesco verkregen (DHCP)

server (win 98, p3 650, 196 mb ram) en deze staat ook op 100 full duplex.
(DHCP)

afstand tussen switch en pcs is max. 15 meter

wat heb ik tot nu toe gedaan
system.ini van win98 aangepast => geen effect
Zelfgemaakte kabels vervangen door "echte"kabels=> geen effect
firewall winxp uitgezet=> geen effect
Hoeken in kabels eruit gehaald=> geen effect
beide netwerkkaarten op auto gezet=> geen effect

kortom wat moet ik nu doen om in ieder geval een snelheid te krijgen van rond de 50MBps aan datatransfer te halen?

Verwijderd

Is je pcmcia-kaartje 16-bit of 32-bit (cardbus)? Voor zover ik weet kan een 16-bit kaartje niet veel meer als 2.5 MB/s aan, ook al zet je hem op 100 mbit full-duplex.

Verwijderd

Topicstarter
uhm het is een intern netwerkkaartje... hoe kan ik dit in XP checken?

Verwijderd

Hmmm ik dacht dat het een extern kaartje was wat je in een pcmcia-slot schoof. Als het een intern kaartje is denk ik dat het gewoon een PCI-kaart is, en speelt het probleem wat ik beschreef niet echt. Desalniettemin staan laptops erom bekend dat ze vaak geen volledige 100 MBit snelheid halen. Misschien moet je het eens proberen op een switched 100 MBit netwerk waarvan je wel weet dat het goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
kwam er net achter dat het een Intel(R) PRO/100 VE Network kaartje is.. maar eens kijken of dit de bottleneck kan zijn.. Maar ik heb al verhalen gelezen hier op got dat mensen met een simpere laptop toch hogere snelheden eruit konden persen...

Merkte net wel dat als ik een film via netwerk van de server aan het bekijken ben, en dan ook nog bestanden ervanaf aan het trekken ben, dat de snelheid helemaal instort.... zou dit iets te maken hebben met win98?

Verwijderd

Topicstarter
dan maar een klein schopje

Verwijderd

Topicstarter
uhm probeer het wel een laatste keer

SCHOP!!!!!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 16:56:
Met het hubje haalde ik ruim 10Mb per seconde. niet echt snel maar prima voor wat ik toen had...

Nu haal ik met mijn switch ruim 25 MBps per seconde... dit is dus maar 25 procent van wat de snelheid daadwerkelijk moet zijn.

kortom wat moet ik nu doen om in ieder geval een snelheid te krijgen van rond de 50MBps aan datatransfer te halen?
je bedoelt mbit?
en hoe meet jij die snelheden?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
100mb haal je noooooooit :) 25mb is al zeer netjes vind ik hoor

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ja ik bedoelde mbit... kan ik zien met du meter...

ik weet ook dat ik 100 nooit kan halen... maar iets in de richting van 40 a 50 maakt mij al tevreden mens. :)
Pagina: 1