Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Optie auto detect harddisk gebruiken?
ARME AOW’er
been there, done that...Dick schreef op 15 oktober 2002 @ 16:51:
Optie auto detect harddisk gebruiken?
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Formateren met een ander programma! Probeer het zelf test programma van IBM eens of partition magic. Dat je bios van je mobo hem niet pakt, maakt niet zo veel uit.
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
Met welke FDISK had je hem geprobeerd te partitioneren? De oudere FDISK versies pakken geen schijven groter dan 64GB. Probeer nieuwere versies (WinMe/2K/XP). Als dat niet helpt, probeer een BIOS update
Ja gaat om systeem in mijn sig.
Is het echt geen probleem verder dat bios hem niet herkent? Kan hem wel booten op mijn oude hd, kan ik hem dan fdisken met partition magic vanuit windows? Nooit met dat prog gewerkt maar ken wel huisgenoot die t heeft.
Is het echt geen probleem verder dat bios hem niet herkent? Kan hem wel booten op mijn oude hd, kan ik hem dan fdisken met partition magic vanuit windows? Nooit met dat prog gewerkt maar ken wel huisgenoot die t heeft.
edit:
Balusc: nuttige edit! Wist neit dat die begrenzing erin zat, dacht dat t met ondersteuning voor grote schijven opgelost was [ ik boot altijd met een aangepaste win98 boot disk, maar kzal es nieuwe downloaden] .. kga t nu proberen.
BIOS is half jaartje geleden nog ge-update trouwens, en toen zat support voor 80gig er al in.
Balusc: nuttige edit! Wist neit dat die begrenzing erin zat, dacht dat t met ondersteuning voor grote schijven opgelost was [ ik boot altijd met een aangepaste win98 boot disk, maar kzal es nieuwe downloaden] .. kga t nu proberen.
BIOS is half jaartje geleden nog ge-update trouwens, en toen zat support voor 80gig er al in.
bij fdisk % aangeven wil ook wel eens helpen
Bij Maxtor heb je een tool genaamd MaxBlast. Daarmee kun je maxtor schijven formatteren. Volgens mij maakt het niet uit wat de bios ervan vind.
Misschien heeft IBM een soortgelijke tool? ff zoeken op de website
Misschien heeft IBM een soortgelijke tool? ff zoeken op de website
Wat zit iedereen nou over fdisk etc. te klooien, hij heeft het probleem dat zn hdd niet herkend wordt in zn bios en voor hij dat verholpen heeft kun je sowieso al niet fatsoenlijk fdisken, partitioneren of whatever..
Dit maakt onder Windows geen fluit uit omdat Windows het BIOS bypassed en de HD dus gewoon zal zien (correct me if i'm wrong.... ). En idd oude versies van Fdisk kunnen niet met schijven van 64GB omgaan.Occy74 schreef op 15 oktober 2002 @ 17:44:
Wat zit iedereen nou over fdisk etc. te klooien, hij heeft het probleem dat zn hdd niet herkend wordt in zn bios en voor hij dat verholpen heeft kun je sowieso al niet fatsoenlijk fdisken, partitioneren of whatever..
Zal waarschijnlijk een BIOS-update worden...
[ Voor 0% gewijzigd door Clueless op 15-10-2002 22:51 . Reden: toevoeging ]
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Pagina: 1