Toon posts:

Proc echt dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw mobo Msi KT4 Ultra en de Amd XP 2100+ ,plus 512 ddr 333 van Samsung. Kreeg mijn proc afgelopen zaterdag binnen en net geinstaleerd.... Netjes een rijstkorrel van artic silver 3 erop zalman koeler erop....Start de pc .. :( niks!! Alle lampjes gaan aan maar geen beeld...kijk op de meegeleverde bracket van msi alle lampjes rood(omschreven als verkeerd gemonteerd....of beschadigd..!!) Is de proc nu echt dead-on-arival want je kan de proc maar op een manier in je mobo doen!! Ik kijk ook nu naar de proc maar ik zie er niks aan geen afgebrokkelde core gesmolten dingen etc etc..... (FU*K)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ga ff terug met die PROC.

en laat em ff checken, je hebt toch garatie

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 19:02

boesOne

meuh

Die Leds van msi geven ook weleens onzin aan.. Zoals bij mij een scheef zittende VGA kaart => 4 rooie leds..
Misschien maakt je mobo contact met de kast. Dus haal alles er eens uit en monteer de basics opnieuw.
Dus alleen cpu, mem, mobo en videokaart..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

bij een vriend van mij gaf ie ook alles rode leds bleek toen gewoon een scheef zittende cooler te zijn. maybe alleen ff je cooler opnieuwe erop monteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal het wel ff proberen...maar een zalman 6000 cu kan het toch allemaal wel trekken....ik heb zelfs 5 casefans draaien!!! koel moet het toch wel worden!!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 23:31
Heb je processor goed aangedrukt toen je dat handeltje van je processorsocet omlaag deed? Het kan namelijk voorkomen dat hij dan iets omhoog komt en dan slecht/geen contact maakt.
Het kan ook zijn dat je huidige bios versie je processor niet ondersteund, je kan nog proberen om je bios te flashen.

Succes en als die kapot is gewoon ruilen

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik gok idd op scheefgeplaatst geheugen of vidkaartje. Verder zou je kunnen controleren of er niet toevallig een pinnetje van je proc krom/afgebroken is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Nope nada niks....alees eruit gehaald en alleen de video kaart erin geheugen erin en de proc met een verse drup artic silver koeler erop aan ge zet.... :( 4 rode lampjes!! Stuur hem terug zal wel kapot zijn ....in ieder geval bedankt voor het meedenken..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Haal de stekker d'r uit, druk de aan-knop in, doe de stekker d'r weer in en start op.

Ik had eens in het bios van me mobo me multiplier aangepast, niet dat me proc unlocked is, maarja, boeiend, had ik bij m'n P3 ook al eens gedaan, die negeert het bios gewoon :+

Deed ik het op m'n AMD, damn, pc doet het niet meer :(

Clear cmos, ik check me d-led eens... 4x rood... Voor het veranderen van de multiplier, jaja. Bleek dus ff de stekker d'r uit en er weer in te moeten :(

Kom er maar eens achter...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zulke oplossingen staan ook in de troubleshooter zoals aangehaald in deze sticky: Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! :)

Breng in ieder geval de mobo+CPU terug naar de leverancier, ze kunnen het voor je testen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.