ik werk normaal met asp, maar ik moet nu een clientside oplossing maken voor een formulier en ik zit volgens mij alleen met wat syntax probleempjes:
in een formulier(beoord) roep ik de functie aan:
Ik heb heel veel listboxen en textvakken die uit een database komen. Dus ik heb een listbox1 ,2 ,3 etc die moeten de waardes van tekstvak1,2,3 etc wijzigen op moment dat de listbox veranderd. De hoeveelheid listboxen is variabel.
bereken('listboxje1','tekstvak1','10000')
de functie:
<SCRIPT>
function bereken(listbox,tekstvak,waarde) {
if ( this.beoord.listbox.value == "leeg" ) { this.beoord.textvak.value = ""; }
if ( this.beoord.listbox.value == "ja" ) { this.beoord.textvak.value = waarde; }
if ( this.beoord.listbox.value == "nee" ) { this.beoord.textvak.value = "0"; }
}
</script>
Dit isa ongeveer de bedoeling, maar dit werkt dus niet en ik heb al wat geprobeerd met + & " etc. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt in JS.
Kan iemand mij helpen heeft nogal haast.
in een formulier(beoord) roep ik de functie aan:
Ik heb heel veel listboxen en textvakken die uit een database komen. Dus ik heb een listbox1 ,2 ,3 etc die moeten de waardes van tekstvak1,2,3 etc wijzigen op moment dat de listbox veranderd. De hoeveelheid listboxen is variabel.
bereken('listboxje1','tekstvak1','10000')
de functie:
<SCRIPT>
function bereken(listbox,tekstvak,waarde) {
if ( this.beoord.listbox.value == "leeg" ) { this.beoord.textvak.value = ""; }
if ( this.beoord.listbox.value == "ja" ) { this.beoord.textvak.value = waarde; }
if ( this.beoord.listbox.value == "nee" ) { this.beoord.textvak.value = "0"; }
}
</script>
Dit isa ongeveer de bedoeling, maar dit werkt dus niet en ik heb al wat geprobeerd met + & " etc. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt in JS.
Kan iemand mij helpen heeft nogal haast.