[PHP] word documenten

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33
Is er een mogelijkheid om op een Unix server msword documenten uit te lezen :?
Op Windows based servers is dit denk ik gemakkelijk te doen met COM objecten, maar Unix servers ondersteunen die volgens mij niet.

Dus is er een manier om Word documenten uit te lezen op een Unix server?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Als je het mij vraagt nee maar 100% zeker ben ik niet

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 17:07
Er zijn wel enkele programmatjes voor geschreven. QuickView Plus, zo uit mn hoofd.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

het word .doc formaat is ene gesloten formaat. Hierdoor is het goed inlezen alleen gegarandeerd voor producten van MS zelf. Nu maken zij niet veel unix-apps, dus ik denk dat je niet zo heel ver komt. Er zijn wel programmatjes gemaakt mbv reverse enginering, maar nergens wordt gegarandeerd dat deze blijven werken. MS kan best met een simpele update voor office net iets in de bestanden aanpassen waardoor office apps ed gewoon nog blijven werken terwijl je eigen implementatie vervolgens volledig over de zeik raakt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 22:47
Je kan bijvoorbeeld je word document eerst laten omzetten in html... en anders kan je de code van openoffice/kword/abiword is lezen daar wordt een msword .doc bestand ook mee ingelezen.

Verwijderd

Ik heb volgens mij wel eens een URL gezien van een GoT'er (volgens mij RazorBlade maar dat weet ik niet zeker) waar je een word doc. kon uploaden die vervolgens ge-html'ed werd.

• jvreuls
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:13
Misschien is deze library wat: wvWare
Kan onder andere naar HTML exporteren. Is volgens mij ook wat die site van die GoTter gebruikt.

Circuits Online

Verwijderd

en als je het nu omzet naar .rtf (rich text format)....... de omzetting van .doc naar html is een drama wat <html> code betreft

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33
Ik heb nu wvWare geïnstalleerd en vanuit de shell lijkt het aardig te werken.
Alleen als ik nu vanuit PHP de output van het commando wil hebben dan gaat het mis :/
Ik krijg met sommige functies alleen maar 255 als output en met andere functies helemaal niets :(

http://www.codebase.nl/index.php/command/viewcode/id/116

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Pagina: 1