Ik heb een functie gemaakt die een string (een AnsiString om precies te zijn) controleerd op een &, @, : en een spatie. Als één of meerdere van deze karakters voorkomen in de string moeten ze worden vooraf gegaan door een '\'.
Ik krijg een foutmelding op de plaats waar ik met de index operator, [], werk. Daar krijg ik terug, Range check error. Ik heb het vermoeden dat ie om een of andere reden uit zijn range gaat dus dat ik deze constructie waarschijnlijk niet met een AnsiString kan gebruiken.
Ik heb op goolge niet veel bruikbaars gevonden, dus daarom post ik deze vraag nu hier.
Dit is trouwens de functie:
Ik krijg een foutmelding op de plaats waar ik met de index operator, [], werk. Daar krijg ik terug, Range check error. Ik heb het vermoeden dat ie om een of andere reden uit zijn range gaat dus dat ik deze constructie waarschijnlijk niet met een AnsiString kan gebruiken.
Ik heb op goolge niet veel bruikbaars gevonden, dus daarom post ik deze vraag nu hier.
Dit is trouwens de functie:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| AnsiString CheckInterfaceDescription(AnsiString Desc) { int i=0; int lengte=Desc.Length(); while (i<lengte) { if (Desc[i]=='&'||Desc[i]==':'||Desc[i]=='@'||Desc[i]==' ') { Desc.Insert('\\', i); lengte=Desc.Length(); i++; } } return Desc; } |
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2002 16:12 . Reden: foutje in m'n functie ]