[DPC]Oude Super Koe

Pagina: 1
Acties:

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43
Is het misschien een idee om met heel DPC en alle tweakers etc etc en anderen die DPC een warm hart toedragen een soort Oude Super Koe te creeren.

Als iedereen zijn oude koe uit de sloot zou halen en dat allemaal bij elkaar op een hoop gooien zouden we onze Oude Super Koe kunnen bouwen

Ter info: Oude koeien in een sloot?
--------------------------------------------------------------------------------
'Laten we geen oude koeien uit de sloot halen' is een bekend gezegde. Maar wat hebben koeien eigenlijk in een sloot te zoeken?
--------------------------------------------------------------------------------
U moet bij dit gezegde denken aan het opvissen van kadavers van verdronken dieren. Van Dale (1999) schrijft: "oude (verdronken, dode) koeien uit de sloot halen, (meestal ongunstig) halfvergeten, onaangename zaken weer oprakelen". Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (deel V, 1900, en deel VII,II, 1941) vermeldt ook nog de variant 'oude koeien uit de gracht halen/trekken', die vooral in Zuid-Nederland voor zou komen. In het Vlaams kan men volgens Ter Laans Nederlandse spreekwoorden, spreuken en zegswijzen (1986) ook 'oude peerden uit de gracht halen'.

We zitten natuurlijk met een flink aantal knelpunten zoals:

Waar komt al die troep te staan
Wie gaat hem beheren

er zijn nog wel meer dingen te bedenken maar laat ik eerst een polsen of het idee een beetje leeft.

De meeste mensen hebben ergens nogwel wat oude pc-troep staan en als we dat allemaal bij elkaar stoppen kunnen we volgens mij nog redelijk wat output krijgen met OSK }:O

goed idee of niet?
uiteraard mag er ook nieuwe hardware ingestopt worden maar dat is meestal niet over

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die 'oude' spullen over hebben. Één van de problemen is de stroomconsumptie. Verder ook het project wat erop gaat draaien.

Als het van de grond komt kan ik wel wat dingen doneren in ieder geval. En hij kan niet bij mij thuis staan :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• _DPC_Scorpion
Ik vraag me echt af hoe al die andere teams dat doen want veel teams hebben wel zoiets

wie gaat op onderzoek uit :9

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Moet het nog pentium zijn of is 8086 ook goed? :P

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 12:39

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

idd, ik denk dat je het grootste probleem (de kosten voor het stroomverbruik) over het hoofd ziet. Niemand heeft zin om een beetje 1 rug per jaar aan stroomkosten te gaan dokken....
1 processor doet 70 Watt. Dat is (24×365)×70=613200 Watt = 613 KWatt uur per jaar. Ik meende dat 1 KWu ongeveer €0,25 was (correct me if i'm wrong), dus dan ben je per proc alleen al €150,- per jaar kwijt.
Stel het levert je 100 procs op, dan ben je algauw €15.000,- per jaar kwijt! :o

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Verwijderd

S@NL heeft ook zoiets. Misschien kan iemand eens informeren hoe zij dat doen met de kosten en huisvesting?

• _DPC_Scorpion
!seen rickman,Species6xxx(human)

leg eens effe uit ik geloof dat jullie junkmountain ergens staat
hoe doen jullie dat?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Wat wordt er gedaan met het matriaal wat opgestuurd wordt naar tweakers.net om een review over te maken? En kunnen we dan daar niet iets mee :P Misschien dat andere teams ook zoiets doen?

Maar zoals ook al in dit topic naar voren is gekomen wie gaat zo'n ding 'hosten' en betaald de stroom e.d. Naast stroom zal ook ruimte een belangrijke rol spelen. Wie wil nou 20 PC's op z'n zolder kamertje voor dat waarschijnlijke kleine beetje output aangezien het oude zooi is? Thuis heb ik er al 5 staan en vind dat wel genoeg :)

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Mischien kunnen we stroom aftappen.....weet nog wel een mannetje bij het elektriciteits bedrijf :P ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Phenomenon op 15-10-2002 17:07 . Reden: spelvout ]

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

zoek een sponsor? of doet dpc daar niet aan? zou een leuk linux clustertje wezen :)

Verwijderd

die dingen doen dan alleen niet veel :( das flink zonde!
kunt beter snelle dingen regelen, maar ja tis beter dan niets he!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 18:33

CBA

een vat, een vat, een vat !

Theoretisch kan je beter een jaar wachten en met de kosten die je uitspaart nieuwere pc's kopen en die nieuwere pc's inzetten :) dan haal je die output makkelijk in en bespaar je ook nog stroom ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Ik heb nog wel wat over :7
Mobster schreef op 15 oktober 2002 @ 16:07:
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die 'oude' spullen over hebben. Één van de problemen is de stroomconsumptie. Verder ook het project wat erop gaat draaien.

Als het van de grond komt kan ik wel wat dingen doneren in ieder geval. En hij kan niet bij mij thuis staan :)
misschien wil nuon ons sponseren (met Groene Stroom!!):7

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
Ik ga hier binnnenkort 2 oude celeron 500's opbouwen om zo iets meer bij te kunnen dragen, stroomverbruik betalen mijn ouders en die hebben toch geen idee waar dat vandaan komt. Wist eerlijk gezegd zelfs ook niet dat een pc nog zoveel kost per jaar.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik zal eens vragen als je kan verzekeren dat we van die koeien de stont mogen gebruiken om daar weer electriciteit van op te wekken...:p

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Die spullen die tnet voor reviews krijgt, gaat volgens mij gewoon terug. Da's lenen volgens mij. En anders gebruiken ze het gewoon om hun eigen PC's up te graden :P

En over die stroomkosten. Ik geloof het pas als ik het zelf zie. En ik controleer het niet dus ik geloof er niks van :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

_DPC_Scorpion schreef op 15 oktober 2002 @ 16:16:
!seen rickman,Species6xxx(human)

leg eens effe uit ik geloof dat jullie junkmountain ergens staat
hoe doen jullie dat?
Ons aller 'S@NL - JunkMountain' staat in Delft. Principe is simpel: Iedereen doneert z'n oude hardware, en sommige mensen hebben ook wat geld gedoneerd. Je organiseert een team dat die rommel gaat ophalen, en in elkaar gaat zetten. Reserveer er gerust een weekendje voor, heb ik me laten vertellen! ;) Richt er een webcam op en KLAAR :)

Maar nu de vraag: Hoe doen we dit met stroom? Een van onze leden is sysadmin op een middelbare school (geloof ik). Na overleg heeft hij toestemming gekregen het gevaarte daar te stallen. Stroom kost ons dus helemaal noppes! :)

URL van S@NL - JunkMountain:

http://seti.nightspirit.nl/junkmountain/

Jaja, tis nu donker, dus kun je 'm niet zien! :P Ik vind het trouwens wel een coole naam: "Ouwe koe!" :D

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Is er ergens ook een page waar staat wat er allemaal op de rommelberg ligt ???

Jive's Box
Jive @ DNET

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:17:
Ik heb nog wel wat over :7

[...]

De groene stroom van het energiebedrijf waar ik voor werk is 23% goedkoper als die van de nuon, dus laten we alsjeblieft geen nuon doen. :P
De rest van het verhaaltje zal ik jullie besparen ;)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 20:49

scorpionv

This space for rent

Lijkt me best een gaaf idee, alleen heb ik m'n oude mobo+CPU alweer verpatst ;) En stroomkosten moet je idd niet gering over denken :(

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Jive schreef op 15 oktober 2002 @ 22:39:
Is er ergens ook een page waar staat wat er allemaal op de rommelberg ligt ???
Hierzo:

http://seti.nightspirit.nl/junkmountain/overzicht.htm

Met deze 'junk' doet Junky ongeveer 40 WU's per dag:

http://www.seti-nl.org/st...supercruncher@seti-nl.org

Verwijderd

Hallo allemaal,

Even snel voorstellen. Mijn naam is Boudewijn Bokdam en ik ben dus de Junk mod van Junkmountain.
Hoe is het idee ontstaan? Een tijd geleden was via E-bay een echte Cray te koop. We werden dol enthousiast en gingen geld inzamelen. We hadden bijna het hele bedrag toen we er achter kwamen dat ze in deze tijd niet sneller zouden zijn dan een paar pIV's. Ik vond toen dat we moesten doorzetten en een eigen "Supercruncher" moesten gaan bouwen. Het eerste wat we nodig hadden was een lokatie. Dat is Delft geworden in een oud schoolgebouw. Ten tweede hadden we hardware/geld nodig dus toen hebben we een donatie pagina gemaakt. De donaties stroomden binnen en toen zijn we begonnen. We hebben één server en één switch waar alle netwerkkabels naartoe lopen. Tot nu toe gaat het goed. We verbruiken zo'n 8 Ampere voor 26 computers. Seti draait op elke computer als service (win 2k) en dat werkt goed. Op dit moment doet ons Junkie gemiddeld 41 wu's per dag.
Wat het coolste onderdeel van Junkmountain is, is wel onze deur-cruncher. Dit is een PII die we aan een deur hebben gemonteerd. Kunnen we toch eens zeggen "Hé, de deur is offline!" :P (zie foto album voor foto's)
We hebben inderdaad een overzichtspagina: http://seti.nightspirit.nl/junkmountain/overzicht.htm
Ook een status pagina: (testfase) http://seti.nightspirit.nl/junkmountain/status.htm
Ook zijn er foto's van upgrades te zien is het S@NL foto album: http://community.webshots.com/user/seti_netherlands

Voor meer info. kunnen jullie altijd naar het Junkmountain forum gaan: http://forum.seti-nl.org/forumdisplay.php?s=&forumid=58

Verder wens ik jullie veel suc6 toe in de strijd tegen alle andere teams, maar natuurlijk niet al te veel ;)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik ken het verhaal van Junkmountain en het is idd erg cool, vooral die deurcrunsher is erg tof. _/-\o_

Het belangrijkste punt van het hele project wat al aangegeven is: de locatie.

• _DPC_Scorpion
Bedankt dat je de naam leuk vind (Rickman)

idd bokdam (junkmod) ik wist al af van junkmountain maar andere teams hebben dit ook meestal wel

het is opzich gewoon een leuk project ... en 41 units is toch nogwel een hele hoop ...binnen DPC dan ...er vanuit gaande dat we hetzelfde bij elkaar krijgen als jullie

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 21:38
We kunnen beter alle oude hardware doorverkopen; Van dat geld nieuwe hardware kopen voor een eenvoudig crack-rack. Output is dan waarschijnlijk minstens zo hoog en energiekosten zijn lager...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Tja, maar dan past de naam "Oude Koe" niet meer.

• _DPC_Scorpion
Wel joh

Doe iets goeds met je oude koe ;)

Verwijderd

Freakertje schreef op 15 oktober 2002 @ 16:11:
idd, ik denk dat je het grootste probleem (de kosten voor het stroomverbruik) over het hoofd ziet. Niemand heeft zin om een beetje 1 rug per jaar aan stroomkosten te gaan dokken....
1 processor doet 70 Watt. Dat is (24×365)×70=613200 Watt = 613 KWatt uur per jaar. Ik meende dat 1 KWu ongeveer €0,25 was (correct me if i'm wrong), dus dan ben je per proc alleen al €150,- per jaar kwijt.
Stel het levert je 100 procs op, dan ben je algauw €15.000,- per jaar kwijt! :o
70 watt... maar dan hebben we het over een gemiddelde XP-/PIV CPU. Een PIII 800 vreet gelijk een stuk minder, denk aan plus-minus 20 watt...

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 20:23
't is toch veel handiger om iedereen die nog een "ouwe koe" heeft staan, te vragen deze 24/7 te laten grazen ??? stroomverbruik wordt zo gewoon onder de leden die eraan meedoen verdeelt, ik heb zelf een p166 staan grazen en heb nog onderdelen voor 2 p133s liggen misschien zelfs nog een paar van die "ouwe koeien"

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

ik heb hier nog wel een beesje wat ik niet meer gebruik, behalve dan om te grazen.

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 14:15
Ik heb hier nog een P1-75MHz 24/7 draaien :P
Doet zo'n 90-100 uur over een WU

Verwijderd

lowrider schreef op 16 oktober 2002 @ 08:20:
't is toch veel handiger om iedereen die nog een "ouwe koe" heeft staan, te vragen deze 24/7 te laten grazen ??? stroomverbruik wordt zo gewoon onder de leden die eraan meedoen verdeelt, ik heb zelf een p166 staan grazen en heb nog onderdelen voor 2 p133s liggen misschien zelfs nog een paar van die "ouwe koeien"
Tsja naast dat zo'n ding natuurlijk nog wel een redelijke output heeft, is het natuurlijk gewoon een leuk 'hebbeding'. Een aparte pagina met webcam: Het is gewoon een leuk item, en ik heb me laten vertellen dat de JunkMountain klusweekeinden ook erg gezellig zijn. Jouw idee is ook wel goed natuurlijk, maar zo'n monstertje maakt natuurlijk wel gelijk reclame voor jouw team, en dat doen 30 PII's verspreid over Nederland natuurlijk niet ;)

Verwijderd

Ja op zich een heel leuk idee. Maar ja vanaf hoeveel MHz word het stroom verbruik een beetje rendabel. Ik bedoel, het stroom verbruikt van een 486 is de output niet waard maar bij een pentium 200 gaat het nog wel vind ik.
Dus als we zou iets maken, wat word dan de minimale eis waar de hardware aan moet voldoen?

Verwijderd

Misschien is dit wel een hele interessante pagina voor jullie :)

Monster Farms

Bevat veel 'how-to'-achtige informatie ..

• Jive

Jive

MooMooMastah

Voor de volgende toevoeging aan Junkmountain ...
is dit mischien iets ..Dedicated SETI Cruncher Freesco

Aangezien je ook de dnet client kan/kon draaien op een freesco, is het mischien interessant om ook voor dnet zowiets te maken ???

Jive's Box
Jive @ DNET

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
voor dnet is het ook makkelijk te maken idd, er zijn al diverse crackracks voor geweest (Anandtech had er bv eentje genaamd 'the core'dacht ik) Vergelijkbaar met die seti crunsher is http://klinux.teamrc5.com/ <- klinux, draait ook vanaf 1 flop :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 09:19:
Ja op zich een heel leuk idee. Maar ja vanaf hoeveel MHz word het stroom verbruik een beetje rendabel. Ik bedoel, het stroom verbruikt van een 486 is de output niet waard maar bij een pentium 200 gaat het nog wel vind ik.
Dus als we zou iets maken, wat word dan de minimale eis waar de hardware aan moet voldoen?
Als ik jullie was zou ik minimaal PII's nemen en als het kan met een hoog aantal mhz.
Tevens is de ruimte belangrijk. Een kleine ruimte waar veel computers in staan wordt nogal snel heet. Daarom hebben we in een deur 2 coolers geplaatst. Nou, je merkt het verschil wel. Ook moeten jullie op de veiligheid letten. Staan de computers niet te dicht bij de muur zodat daar brand zou kunnen ontstaan.
Verder hebben jullie behalve een lokatie ook nog een groep enthousiate vrijwilligers nodig :) Want er gaat nogal wat tijd in steken. En waar ook aan gedacht moet worden is wat voor buffer programma's jullie gaan gebruiken. Wij gebruiken een Setiqueue. Tevens een leuk e-mail adres waar de computer onder gaat crunchen. Wij hebben supercruncher@seti-nl.org genomen.
(en natuurlijk nog een leuk Berkeley profiel ;) : http://setiathome.ssl.ber...md=view_feedback&id=22253 )

• Jive

Jive

MooMooMastah

Gelukkig heeft Dnetc hele handige proxy mogelijkheden ingebouwd.

Jive's Box
Jive @ DNET

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laat dat gevaarte met Team Switch meedoen dan komt elk project aan de beurt.

dan zijn jullie van welk 'project moet het worden gedoe' af.

• _DPC_Scorpion
Afbeeldingslocatie: http://setiathome.ssl.berkeley.edu/images/user_profile/3645366.jpg

damm hoe rezise je zo'n ding :? (niet met img,640,480, maar met img=640,480)

maar toch is dit wel een humor plaatje :P

ik heb echter zelf meer iets in gedachte
mocht het ooit van de grond komen, om dan alles in 1 rek te bouwen

geresized 8)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Ik denk dat zoiets de meeste members nu al thuis doen. Oude hardware toch in elkaar zetten om tot een crunchmachine te komen. Zo heb ik een 'testsysteem' wat alleen graast. Opzich is dat ook beter omdat dan de stroomkosten verdeeld worden ;)

Opzich is het idee wel leuk en zeker als DPC ook zoiets heeft maar weet niet of er het ooit van gaat komen door het ruimte/stroom-probleem :)

Verwijderd

_DPC_Scorpion schreef op 16 oktober 2002 @ 12:52:
[afbeelding]

damm hoe rezise je zo'n ding :?

maar toch is dit wel een humor plaatje :P

ik heb echter zelf meer iets in gedachte
mocht het ooit van de grond komen, om dan alles in 1 rek te bouwen
[img=300,300] adres en dan[ /img]

lol at pic

Verwijderd

Hij ziet er ondertussen al helemaal anders uit. We hebben een stellage gebouwd en daar alles ingezet. Het werd anders wel een beetje grote puinhoop ;) Zie het fotoalbum voor de foto's.
Pagina: 1