Toon posts:

FDD-probleem .."apparaat is nog niet klaar"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande ERROR krijg ik dus wanneer ik een diskette wil lezen.. :(
M'n systeem is net 3/4 dagen oud en ik kon ook al niet booten vanaf Floppy dush.....go figure..>:)

Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan controleren of mijn FDD correct is aangesloten, want het bedrijf waar ik de PC heb laten assembleren (Comptech)ligt ietsje boel te ver weg om "even" langs te gaan..:( EN helaas weet ik niet hoe het er uit hoort te zien in de kast mbt. de FDD.;)

Mijn syseem verder:
AMD tBird 900
Abit KT7
128mb SDRAM 133Mhz
etc.

Verwijderd

Niet moeilijk.. Schroef je kast open, schuif de kap eraf, zoek het diskettestation op, En check het kabeltje wat van de drive naar het mobo loopt.. Druk zachtjes de kabels aan zowel op de FDD als op het moederboard, en kijk of het power kabeltje (Deze komt van de voeding af) er goed in zit.

Als dit allemaal goed aangesloten is, kijk je of als je je systeem aanzet, het lampje van de FDD blijft branden.. als dit niet het geval is, toch terug naar de winkel, en ander FDD erin laten zetten..

Succes!

barracuda

Verwijderd

Controleer eerst eens of in je BIOS wel een 3.5" diskettestation staat aangemeld als station A

Verwijderd

Wat doet het lichtje van de floppydrive :?

Als'ie aangaat moet het lichtje even aangaan, kan tijdens het bios scherm evt. aanstaan, maar moet uitgaan zodra'ie van de harde schijf aan het booten is.

Als dus het lichtje de hele tijd aanblijft zit de plug van de kabel aan de floppy een slag verkeerd om erin gestoken, blijft het lichtje aan en blijft'ie zeuren dat'ie niet klaar is. |:(

Of zoals hierboven gesuggereerd, zit de aansluit-kabel of de kleine witte voedingsplug er niet goed in.
Veel Succes!! :9~