Ik heb sinds kort problemen met mijn floppy drive. Eerst dacht ik gewoon dat de floppy kabel kapot was of dat de floppy drive was versleten. Nu heb ik beide vervangen door nieuwe exemplaren. Dus daar kan het haast niet aan liggen. Het probleem is als volgt: als ik probeer een diskette te formattteren of iets naar een diskette probeer te kopieren geeft ie de volgende foumelding "Er is een I/O fout opgetreden". Ik weet echt niet wat ik hieraan moet doen. Ik heb ook al geprobeerd de drivers voor het diskettestation opnieuw te installeren, maar dit mocht ook niet baten. Mijn besturings systeem is Windows XP SP1. M'n moederbord is een Gigabyte GA-8IHXP. Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Misschien nieuw kabeltje proberen?
Zoals ik al schreef had ik deze ook al vervangen. Maar toch bedankt voor het meedenken
Je kunt:
Proberen te booten vanaf de floppy drive
Het kabeltje vervangen (zie M.I.G.)
De floppystations in een ander systeem hangen om zeker te zijn van een werkend exemplaar.
Waarschijnlijk is je flatcable d'r aan, maar in worst case is je floppy I/O naar de galemiezen...
Proberen te booten vanaf de floppy drive
Het kabeltje vervangen (zie M.I.G.)
De floppystations in een ander systeem hangen om zeker te zijn van een werkend exemplaar.
Waarschijnlijk is je flatcable d'r aan, maar in worst case is je floppy I/O naar de galemiezen...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik heb het nieuwe diskette station ook in een andere pc geprobeerd en daar doet ie het wel goed. Ik heb helaas geen bootdiskette meer. Maar het rare is ik kan wel van de diskette lezen maar alleen niet formatteren en naar de diskkete schrijven. Uiteraard is de diskette wel ingesteld op schrijven. Zou het niet een software probleem kunnen zijn?
Mja... Virusscanner die nee zegt? BIOS die niet toelaat dat je naar flop schrijft?
Forget your fears...
...and want to know more...
Dat kun je uitsluiten door onder DOS op te starten. Dit OS is zo basic, dat je hier gewoon letterlijk mee kan lezen en schrijven. Download anders een bootdiskette op http://www.bootdisk.com Kun je wel copieren en deleten op je floppy, dan is het een software probleem. Lukt het je ook onder DOS niet, dan zie ik het somber in... 
Anders denk ik aan een virus of corrupte registry ofzo...
Heal the internet ...
Verwijderd
handig dan download je hem en wil je hem op een diskette zetten met je floppy die stuk isFoolZero schreef op 15 oktober 2002 @ 15:54:
Dat kun je uitsluiten door onder DOS op te starten. Dit OS is zo basic, dat je hier gewoon letterlijk mee kan lezen en schrijven. Download anders een bootdiskette op http://www.bootdisk.com Kun je wel copieren en deleten op je floppy, dan is het een software probleem. Lukt het je ook onder DOS niet, dan zie ik het somber in...
Virus scanner bleek het niet te zijn. En in het bios kan ik verder geen instellingen vinden die het schrijven naar een floppy zou verhinderen. Ik ga ff proberen om ergens anders een bootflop te maken.Aetje schreef op 15 oktober 2002 @ 15:52:
Mja... Virusscanner die nee zegt? BIOS die niet toelaat dat je naar flop schrijft?
En als je tussen de regels doorleest, weet je, dat hij nog meer systemen ter beschikking heeft. Waaronder het systeem waar hij heeft geconstateert, dat de floppystations goed waren...Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:58:
handig dan download je hem en wil je hem op een diskette zetten met je floppy die stuk is
Heal the internet ...
De floppydrive-controller op je mobo lijkt op sterven na dood te zijn.
Verwijderd
ff te snel gelezenFoolZero schreef op 15 oktober 2002 @ 16:03:
[...]
En als je tussen de regels doorleest, weet je, dat hij nog meer systemen ter beschikking heeft. Waaronder het systeem waar hij heeft geconstateert, dat de floppystations goed waren...
Ik vrees ook dat m'n floppydrive controller naar de kl*te is. Zou toch niet mogen met zo'n nieuw mobo. Maar als ik een bootflop heb zal ik proberen om daarvan te booten en kijken of ie het wel gewoon doet onder DOS. Alleen heb ik dan weer het volgende probleem, DOS herkent m'n NTFS partites dan weer niet. Dan heb ik dus geen bestanden om naar de diskette te kopieren. Ik kan alleen wel proberen om een diskette te formatteren.
Maar is het niet raar dat ik wel kan lezen van de diskette maar niet kan schrijven naar de diskette of kan formatteren(wat ook een manier van schrijven is denk ik)?
Maar is het niet raar dat ik wel kan lezen van de diskette maar niet kan schrijven naar de diskette of kan formatteren(wat ook een manier van schrijven is denk ik)?
Scuze. Eroverheen gelezen. Ik las eigenlijk alleen maar dat je de diskettestation had vervangen.meijern schreef op 15 oktober 2002 @ 15:45:
Zoals ik al schreef had ik deze ook al vervangen. Maar toch bedankt voor het meedenken
Heb ook wel eens vaker gehad. Het ene kabeltje werkt wel bij een peecee en de ander weer niet, ik weet ook niet wat voor kabeltje want je hebt ze ook met een cross erin, misschien die juist aangesloten ipv de niet cross?
Proberen nog om aansluiting op mobo beetje goed aan te drukken, misschien wel beetje brak, maar met beetje geluk doet ie ut dan.
Bedankt voor de tips. Ik heb echt zo'n beetje alles geprobeerd. Alles nog een keer goed aangedrukt etc. Heb ook alles andersom geprobeerd en andere connectors geprobeerd, maar niks hielp. Ook nieuwe floppykabels geprobeerd maar mocht allemaal niet helpen.M.I.G. schreef op 15 oktober 2002 @ 16:14:
[...]
Scuze. Eroverheen gelezen. Ik las eigenlijk alleen maar dat je de diskettestation had vervangen.
Heb ook wel eens vaker gehad. Het ene kabeltje werkt wel bij een peecee en de ander weer niet, ik weet ook niet wat voor kabeltje want je hebt ze ook met een cross erin, misschien die juist aangesloten ipv de niet cross?
Proberen nog om aansluiting op mobo beetje goed aan te drukken, misschien wel beetje brak, maar met beetje geluk doet ie ut dan.
Pagina: 1