Wat zie je als je harder dan het licht gaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Als je in een ruimte-schip zit dat harder dan het licht gaat(ok het kan niet, maar stel dat) en je kijkt naar achteren, wat zie je dan?
Volgens mij zie je je eigen ruimteschip achter je aan vliegen, maar misschien zie je ook helemaal niks, of het verleden

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik zou effe de search bezigen, hier zijn al zooooooo veel topics over geweest!

Ik moet je wel het antwoord schuldig blijven, ben geen echte W&L'er.

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 15-10-2002 15:47 . Reden: Te laat! :( ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 11:40
De vraag is natuurlijk beweegt licht net als lucht mee dus als je ruimteschip heel hard gaat gaat de licht dan met de lichtsnelheid veranderd met de snelheid van het ruimteschip.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10-2025

Stropdas

Insert subtitle here

Je ziet het verleden. Je haalt het licht in zodat dat licht later op die ene plek komt. Dat zou theoretisch kunnen kloppen, maar zodra je voor uits uitvliegt dan zorg je ervoor dat je de informatie over het verleden kapot maakt door er doorheen te vliegen zodat dat licht niet meer recht gaat

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 11:40
Je ziet nu ook al het verleden omdat het tijd nodig heeft om ergens te komen (veel sterren zijn al weg/kapot/gedoofd). Dus dan veranderd er eiglijk nix.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Daar je even snel als de fotonen gaat, zul je niets zien... Je zal "bevroren" zijn wat je visuele vermogens betreft...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Volgens mij zie je dan alles achter je snel bewegen, verder niet :)

• JTW
Stropdas schreef op 15 oktober 2002 @ 15:45:
Je ziet het verleden. Je haalt het licht in zodat dat licht later op die ene plek komt. Dat zou theoretisch kunnen kloppen, maar zodra je voor uits uitvliegt dan zorg je ervoor dat je de informatie over het verleden kapot maakt door er doorheen te vliegen zodat dat licht niet meer recht gaat
he dat is het ja, maar omdat je zo snel gaat, lijkt het dat je jezelf op dat moment ziet en een stuk van het verleden

• JTW
Aetje schreef op 15 oktober 2002 @ 15:48:
Daar je even snel als de fotonen gaat, zul je niets zien... Je zal "bevroren" zijn wat je visuele vermogens betreft...
hmm, ja dat zou ook kunnen

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 21:09
je ziet net nog die flits van de flitspaal denk ik.... die met die strepen erop :)

Verwijderd

het lijkt mij dat je niks ziet omdat:
tada nu komt het :)

alle dingen die je ziet is eigenlijk licht, dus een reflextie van radiogolven die jou ogen opvangen, zodra de frequentie verandert dan wordt de kleur anders.. (d8t ik)

dus als je sneller gaat als het licht dan zie je niks... omdat jou ogen dan niks meer opvangen...

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
hmmm die flitspaal is te laat denk ik :)
het licht er aan hoeveel harder je gaat...
je ziet je zelf bijvoorbeeld niet als je door het raampje achterin je ruimteschip naar achteren kijkt; je verplaatst je van punt A naar punt B met een hogere snelheid dan dat je beeld zich verplaatst van punt A naar punt B; dit betekent dat je beeld ergens tussen punt A en punt B er is als jij weer weg bent; kijk je dus achter je, dan zou daar inderdaad pas je beeld verschijnen, maar dat beeld moet ook nog eens naar je toe komen, maar aangezien je sneller reist dan het licht bereikt dit beeld nooit je ogen... klinkt krom maar teken maar eens uit, dan snap je het....

offtopic:
kzit me trouwens te bedenken, licht is eigenlijk een hele goede maatstaf om de tijd mee te vergelijken. als je de snelheid van het licht bereikt dan ga je even snel als de tijd, ga je langzamer dan zie je achter je je verleden, mits het licht je bij zou kunnen houden (hier zit dus het probleempje..), dat betekent dus dat je eigenlijk in de toekomst reist :) zou je kunnen zeggen... w8 ff ik open hier een nieuw draadje over, lijkt me wel interesting

www.stevelock.nl

• StalieN
  • Laatst online: 03-09-2024
ah sirchay was me voor, met iets andere uitleg, magoe..

www.stevelock.nl

• JTW
StalieN schreef op 15 oktober 2002 @ 19:27:
hmmm die flitspaal is te laat denk ik :)
het licht er aan hoeveel harder je gaat...
je ziet je zelf bijvoorbeeld niet als je door het raampje achterin je ruimteschip naar achteren kijkt; je verplaatst je van punt A naar punt B met een hogere snelheid dan dat je beeld zich verplaatst van punt A naar punt B; dit betekent dat je beeld ergens tussen punt A en punt B er is als jij weer weg bent; kijk je dus achter je, dan zou daar inderdaad pas je beeld verschijnen, maar dat beeld moet ook nog eens naar je toe komen, maar aangezien je sneller reist dan het licht bereikt dit beeld nooit je ogen... klinkt krom maar teken maar eens uit, dan snap je het....

offtopic:
kzit me trouwens te bedenken, licht is eigenlijk een hele goede maatstaf om de tijd mee te vergelijken. als je de snelheid van het licht bereikt dan ga je even snel als de tijd, ga je langzamer dan zie je achter je je verleden, mits het licht je bij zou kunnen houden (hier zit dus het probleempje..), dat betekent dus dat je eigenlijk in de toekomst reist :) zou je kunnen zeggen... w8 ff ik open hier een nieuw draadje over, lijkt me wel interesting
ja, had ik zelf al bedacht
oplossing: je ziet jezelf wel als je stopt en naar achteren blijft kijken
dan zie je jezelf met lichtsnelheid op je af komen. Woei! spectaculair!

• Agent-X
  • Niet online
Licht ten opzichte van licht heeft toch de zelfde `meetbare` snelheid?
Ik denk dat dingen eerder langzamer gaan lopen dan stilstaan

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 13:51
als je sneller gaat dan licht zit je dan niet met het probleem materie(in welke vorm dan ook). Ik bedoel je gaat sneller als het licht misschien ga je zelfs tijdreizen, maar neem je de materie ook mee in de tijd?

• Agent-X
  • Niet online
uitgaande dat het je lukt dan wel ja ensconce

• Martin?81
  • Laatst online: 20:10

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Licht heeft een bepaalde snelheid. Geluid heeft een bepaalde snelheid. Wij kunnen onszelf met een bepaalde snelheid verplaatsen met hulpmiddelen. Deze snelheid is variabel, van >0 kilometer per uur tot een op dit moment geldend maximum door de huidige situatie van de wetenschap.

Waarom ziet iemand een probleem dat we onszelf nooit sneller zouden kunnen verplaatsen dan het licht?

Wat zou je zien? Dat vind ik wel een moeilijke. Of het licht kan niet snel genoeg bij jou komen en je ziet dus niks, dus zwart, buiten het voertuig (Of zou alles stilstaan?). Of het licht gaat met jou mee en je ziet dus 'gewoon'.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Beetje zinloos om te discussieren over iets dat niet kan ... mijn antwoord..."groen". Antwoorden op deze vraag zijn namelijk van de vorm "als je sneller dan het licht gaat dan, ..." en aangezien je uit 'false' alles af kunt leiden, volgt dat "als je sneller dan het licht gaat, dan groen" een ware stelling is :P Flauw heh?

• Agent-X
  • Niet online
De aarde is plat :P

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 08:57

Freaked

..

Ik denk dat je het ruimteship enzo wel goed kunt zien, maar dat alle dingen eromheen te laat aankomen, Dus als je tegen een loszwevende meteoriet aankomt, heb je niks gezien!

..

• Morgoth
Dit is al zovaak aan bod geweest en er zijn hier genoeg topics over geweest en ten tweede staat er ook nog iets over in de faq. Dit topic kan dich.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.