hmmm die flitspaal is te laat denk ik

het
licht er aan hoeveel harder je gaat...
je ziet je zelf bijvoorbeeld niet als je door het raampje achterin je ruimteschip naar achteren kijkt; je verplaatst je van punt A naar punt B met een hogere snelheid dan dat je beeld zich verplaatst van punt A naar punt B; dit betekent dat je beeld ergens tussen punt A en punt B er is als jij weer weg bent; kijk je dus achter je, dan zou daar inderdaad pas je beeld verschijnen, maar dat beeld moet ook nog eens naar je toe komen, maar aangezien je sneller reist dan het licht bereikt dit beeld nooit je ogen... klinkt krom maar teken maar eens uit, dan snap je het....
offtopic:
kzit me trouwens te bedenken, licht is eigenlijk een hele goede maatstaf om de tijd mee te vergelijken. als je de snelheid van het licht bereikt dan ga je even snel als de tijd, ga je langzamer dan zie je achter je je verleden, mits het licht je bij zou kunnen houden (hier zit dus het probleempje..), dat betekent dus dat je eigenlijk in de toekomst reist

zou je kunnen zeggen... w8 ff ik open hier een nieuw draadje over, lijkt me wel interesting