[linux/netwerk] WINS ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19
Bij het bedrijf waar ik werk zijn ze helaas nogal Mickey$oft minded. Er is hier alleen een WINS server aanwezig (Windows Name Service). Geen DNS |:( ...

Weet iemand een manier om een soort caching DNS ofzoiets te maken die zijn info weer uit de DNS haalt? Ik kan me voorstellen dat er dit soort dingen zijn, aangezien Samba ook WINS kan gebruiken, dus er zijn opensource implementaties lijkt me....(?).

Ik heb aardig zitten googelen en op freshmeat gekeken, maar ik vind nix. Iemand?

P.S. er is wel een DNS voor externe adressen. het gaat me dus puur om de intranet adressen. leukste zou zijn als ik op mijn werkstation een caching DNS zou kunnen hebben die beiden als parent heeft, zodat ik 1 DNS maak die beiden heeft (intern + extern).

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Dit kan met winbind. Je hoeft dan alleen in nsswitch.conf de volgende aanpassing te maken:
code:
1
hosts:          files dns wins

signature has expired

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
zet een interne bind op .....
en zet nen forwarding rule voor alle domains die em niet vind nor uwe externe dns ....
zo doen ik da toch hier thuis, externe dns is dan wel van isp mo swat tis het idee da telt he

Because Great minds Think alike