Toon posts:

all region ntsc dvd kopen op vakantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb er 5 meegenomen uit Bali. Volgens de douane niet helemaal legaal denk ik, maar ze zien er zeer professioneel uit. Dacht eerst nog dat ze met een camcorder in de bios waren opgenomen en op vcd gezet. Maar het zijn gewoon volwaardige dvd's, die het in een standaard ps2 (pal) gewoon doen. Met menu's en al. incl digitaal geluid. En dat voor 18duizend rupiah (=2 us$) per stuk.

schindler's list (hier niet op dvd)
minority report
signs
40 days, 40 nights
black hawk down

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:12
en dus....

Verwijderd

:? Bedankt voor de mededeling?

• JayVee
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

En?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 13:01
Vaak is de bron (s)vcd van dit soort DVD's en komen gewoon van het inet (screeners enzo). Er is goed naar te kijken maar het blijft amateuristisch spul. Ik zelf heb er 2 (lotr en 13 ghosts, beide uit thailand), lotr is redelijk, 13 ghosts heeft zwaar slecht geluid en matig beeld.

Ook hebben deze DVD's zelde AC3 streams.

Fukking hell, ik heb deze reactie al 3 keer geedit, ik moet echt leren typen :P

Verwijderd

Topicstarter
en dus....
Bedankt voor de mededeling?
En?
nutteloze posts. Maar wilde dus ff kwijt dat er sinds die 2 jaar heel wat veranders is. 2 Jaar geleden kocht ik ze ook, en was het kut. Nu kun je er gerust een paar meenemen. (zeker voor dat geld)

Die 5 die ik heb zijn dus heel goed. Wel van onze te onderscheiden maar nog steeds heel goed. (beter dan dat kutte divx ieg)

• Abom
divx is kut en dit soort DVD's (waar de bron gewoon vcd is) niet? Dan moet je je divxjes maar eens goed afspelen :}

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:33:

Die 5 die ik heb zijn dus heel goed. Wel van onze te onderscheiden maar nog steeds heel goed. (beter dan dat kutte divx ieg)
Ook dit is in de loop der jaren sterk veranderd (ligt wel aan ripper enz.), weet niet welke films jij kijkt hoor, maar DVDRIP-DIVX is tegenwoordig van een hele goede kwaliteit

Verwijderd

Topicstarter
ja en die dvd's die ik mee heb genomen dus ook!

Verwijderd

Topicstarter
en weet ook niet hoe dat gaat met divx kijken op je wegaatje, maar dit is wel makkelijker

Verwijderd

Tegenwoordig hebben ze ook op videokaarten TV-OUT uitgevonden, makkelijker is het met een standalone dvd-speler waarschijnlijk wel.

• Abom
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:38:
en weet ook niet hoe dat gaat met divx kijken op je wegaatje, maar dit is wel makkelijker
Ok, even een lijstje maken:

Makkelijkst/Duurder en beste kwaliteit
- Officiele DVD's kopen

Makkelijk/Goedkoopst en goede kwaliteit
- divx downloaden

Moeilijkst/goedkoop en goede kwaliteit
- DVD is vage landen kopen

Doe mij dan maar een van de eerste 2 :}

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Badley98, nu je opmerkt, dat je ze hebt meegenomen EN dat ze goed werken, wil ik wel eens weten waarom je deze topic dan hebt geopend. Het mag toch niet de bedoeling zijn, dat half GoT nu gaat roepen van: 'Doe mij er ook maar een paar?!'

Ennuh je bent op de hoogte van de edit knop rechtsboven de door jou ingevoerde tekst?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al aangegeven. Nee. Ja.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 13:36
Abom schreef op 15 oktober 2002 @ 15:41:
[...]

- Officiele DVD's kopen

Makkelijk (met TV-out enzo, is dat makkelijk?, geef mij maar iets wat in mijn standalone past!/Goedkoopst en goede kwaliteit
- divx downloaden

+ :
Makkelijk/goedkoop/goede kwaliteit:
- VCD/SVCD downloaden, of zelf een DVD rippen

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Abom
Met 'makkelijk' bedoel ik hoe eenvoudig ze te verkrijgen zijn.

• SquatRS
  • Laatst online: 04-03 11:12
offtopic:
ik weet dat het een nutteloze post was maar je komt ook niet echt meet een vraagstelling in je openingspost. Dus was voor mij (en schijnbaar ook anderen) onduidelijk wat je nou met dit topic wou...
Dus iig mijn excuses voor de nutteloze post maar vond de vraagstelling ook een beetje vaag..

ik zou denk ik ook kiezen voor DivX downloaden maar het enige nadeel is dat mijn PC ongeveer 15 meter van me TV afstaat dus dat gaat een beetje lastig. Dan maar de dure manier en dat is gewoon kopen.

• ikmattie
offtopic:
Ik vind het grote probleem met DIVX dat TV-out geneuzel van mijn Gforce3. + de kwaliteit van dit alles is niet echt super te noemen (als je hem op je tv aansluit dus).
Als ik een DVD rip naar SVCD, dan is die kwaliteit echt bijna te vergelijken met DVD. En dit alles kan dus mooi in mijn DVD speler!

makkelijk te verkrijgen vind ik dus ook wanneer je ze op vakantie (waar je dan toch bent) in een winkeltje of op straat oid voor zo weinig geld kan krijgen!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Nu kun je er gerust een paar meenemen. (zeker voor dat geld)
En dan maar hopen dat als je gecontroleerd wordt je ze mee mag nemen.

Ik heb zelf in de USA veel DVD's gekocht. Geheel legaal maar goedkoper en beter dan de regio 2 DVD's. Allemaal bij een zaak á la Free Record Shop (Best Buy en Mediaplay).

Kom ik op Schiphol aan, mag ik mijn koffers openmaken en zijn ze iedere DVD aan het checken op nummers etc. Blijkt dat er een aantal volgens hun illegaal zijn waaronder de Boondock Saints. Ik laat bon zien mag ze wel meenemen, maar als ik die bon niet had gehad had ik een aantal officiele achter mogen laten.

Douane is zeer gebrand op dit soort DVD's... maar ook CD's kopieën van je "legale" CD's en CD-Roms. En jij bent echt de lul... wees dus voorzichtig.

Verwijderd

Abom schreef op 15 oktober 2002 @ 15:41:
[...]

- Officiele DVD's kopen

Makkelijk/Goedkoopst en goede kwaliteit
- divx downloaden en op (s)VCD zetten

Doe mij dan maar een van de eerste 2 :}
even iets toevoegen aan punt 2 ;)

• ikmattie
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 16:12:
[...]

even iets toevoegen aan punt 2 ;)
Is niet zo mooi als rechtstreeks vanaf DVD SVCD maken!

Mijn Flickr; Sony A7iii

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:24:
Heb er 5 meegenomen uit Bali. Volgens de douane niet helemaal legaal denk ik, maar ze zien er zeer professioneel uit. Dacht eerst nog dat ze met een camcorder in de bios waren opgenomen en op vcd gezet. Maar het zijn gewoon volwaardige dvd's, die het in een standaard ps2 (pal) gewoon doen. Met menu's en al. incl digitaal geluid. En dat voor 18duizend rupiah (=2 us$) per stuk.

schindler's list (hier niet op dvd)
minority report
signs
40 days, 40 nights
black hawk down
Netjes hoor :)

Zal toch wel enig vorm van kopie zijn lijkt me ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je filmpjes (divx/vcd/svcd/dvd) op je pc wil afspelen en op je tv wil bekijken kan je

a) je pc in de buurt van je tv zetten (s-video kabel kunnen best lang dacht ik zo)
b) zo'n draadloos kastje kopen die het signaal verstuurt (niet zo heel duur dacht ik)
c) een apart pc-tje ervoor aan de tv hangen, mogelijk in passend design

De laatste optie begint steeds goedkoper te worden naarmate pc's goedkoper worden. Voordeel hiervan is dat je er veel meer mee kan. Spelletjes op je pc (SuperNES, N64, PSX, PC, en later PS2 en Xbox), MP3's op je stereo+visualisation op tv(of niet), in noodgeval internetten op je tv (als de nood hoog is :) ), digi-cam foto's kijken, noem maar op. Nieuwe codec's voor divx en e.d. zijn ook geen probleem, en als je het ding eenmaal hebt kost het niks meer. Blijft tuurlijk niet helemaal legaal, maar da's voor €2,- dvd's kopen ook niet.

Over de kwaliteit: de recente dvd-rips zijn van best hoge kwaliteit, met of lame-mp3 of AC3 geluid, hoge kwaliteit codecs (xvid, 5.02 met alle opties aan, 3.11 SBC), en als een film wat langer is => 2cd rip (soms zelfs 3!). Wat ook nog zwaar meetelt, is dat je op een tv toch niet echt scherp beeld hebt (tenzij je natuurlijk een extreem dure tv hebt). Al met al is divx ruimschoots voldoende voor tv-kijken. Enige nadeeltje is dat soms door de overgang van 5.1 naar stereo de spraak wat zacht is. Daarom stoppen ze tegenwoordig AC3 erbij denk ik zo, of je gebruikt een filtertje om de stemmen wat op te krikken (als iemand em graag wil kan ik wel de link weer opduikelen, hij staat ook ergens op GoT).

[ Voor 0% gewijzigd door Milo op 16-10-2002 17:57 . Reden: divx kwaliteit stukje toegevoegd ]

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Pagina: 1