Als je filmpjes (divx/vcd/svcd/dvd) op je pc wil afspelen en op je tv wil bekijken kan je
a) je pc in de buurt van je tv zetten (s-video kabel kunnen best lang dacht ik zo)
b) zo'n draadloos kastje kopen die het signaal verstuurt (niet zo heel duur dacht ik)
c) een apart pc-tje ervoor aan de tv hangen, mogelijk in passend design
De laatste optie begint steeds goedkoper te worden naarmate pc's goedkoper worden. Voordeel hiervan is dat je er veel meer mee kan. Spelletjes op je pc (SuperNES, N64, PSX, PC, en later PS2 en Xbox), MP3's op je stereo+visualisation op tv(of niet), in noodgeval internetten op je tv (als de nood hoog is

), digi-cam foto's kijken, noem maar op. Nieuwe codec's voor divx en e.d. zijn ook geen probleem, en als je het ding eenmaal hebt kost het niks meer. Blijft tuurlijk niet helemaal legaal, maar da's voor €2,- dvd's kopen ook niet.
Over de kwaliteit: de recente dvd-rips zijn van best hoge kwaliteit, met of lame-mp3 of AC3 geluid, hoge kwaliteit codecs (xvid, 5.02 met alle opties aan, 3.11 SBC), en als een film wat langer is => 2cd rip (soms zelfs 3!). Wat ook nog zwaar meetelt, is dat je op een tv toch niet echt scherp beeld hebt (tenzij je natuurlijk een extreem dure tv hebt). Al met al is divx ruimschoots voldoende voor tv-kijken. Enige nadeeltje is dat soms door de overgang van 5.1 naar stereo de spraak wat zacht is. Daarom stoppen ze tegenwoordig AC3 erbij denk ik zo, of je gebruikt een filtertje om de stemmen wat op te krikken (als iemand em graag wil kan ik wel de link weer opduikelen, hij staat ook ergens op GoT).
[
Voor 0% gewijzigd door
Milo op 16-10-2002 17:57
. Reden: divx kwaliteit stukje toegevoegd ]