Programmer - an organism that turns coffee into software.
Verwijderd
als je IE gebruikt is er wel een tooltje waarmee je het aantal kB van een in IE geladen pagina kan bekijken: IE booster.
link:
http://www.paessler.com/products/ieb/index.html
bedoel je zoiets?
link:
bedoel je zoiets?
misschien met XAT Web Speed Optimizer 
Die gebruiken we hier altijd om te checken of de flashmovie nog een beetje te behapstukken zijn... ik ken alleen niet alle features.
Die gebruiken we hier altijd om te checken of de flashmovie nog een beetje te behapstukken zijn... ik ken alleen niet alle features.
Leuke toolVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:19:
als je IE gebruikt is er wel een tooltje waarmee je het aantal kB van een in IE geladen pagina kan bekijken: IE booster.
link:
bedoel je zoiets?
Dit is meer een proxy waar bij je de snelheid kan beperken... En die tevens een uitgebreide stats geeft over de geladen pagina.Hangloozz schreef op 15 oktober 2002 @ 15:21:
misschien met XAT Web Speed Optimizer
Ik zoek een volledig automagische tool, die alle links opsomt met daarbij de grootte van de pagina
Wanneer je zelf een template systeem gebruikt kun je toch heel gemakkelijk voordat je de output wegschrijft kijken hoeveel het is
Gaarne inclusief plaatjes...tomato schreef op 15 oktober 2002 @ 16:15:
Wanneer je zelf een template systeem gebruikt kun je toch heel gemakkelijk voordat je de output wegschrijft kijken hoeveel het is
En de output wordt niet weggeschreven,naar static files.
nee, maar je kunt wel het aantal bytes wat je naar de browser schrijft tellen en opslaan in een file of databaseLuCarD schreef op 15 oktober 2002 @ 16:17:
[...]
Gaarne inclusief plaatjes...
En de output wordt niet weggeschreven,naar static files.
Een beetje overdreven denk je ook niet...
Voor eenmalig gebruik... Maar wel een leuke extra optie...
Voor eenmalig gebruik... Maar wel een leuke extra optie...
Ik heb het nu tijdelijk maar als volgt gedaan.....
Via een javascrippie die na het laden aan geroepen word....
Ideaal is het niet, maar het werkt.
Iemand een idee hoe ik de grootte van Javascripts en CSS kan krijgen?
Via een javascrippie die na het laden aan geroepen word....
Ideaal is het niet, maar het werkt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function calcDocumentSize() {
sizes=new Array();
for (var i in document.images) {
sizes[document.images[i].href]=document.images[i].fileSize;
}
total=parseInt(document.fileSize);
for(var counter in sizes) {
if (parseInt(sizes[counter])>0) {
total += parseInt(sizes[counter]);
}
else {
if (counter!='undefined') {
document.body.innerHTML += '<FONT COLOR=' + document.body.bgColor +'>Error:' + counter +'</FONT><BR>'
}
}
}
document.body.innerHTML += '<FONT COLOR=' + document.body.bgColor +'> Total Documentsize: '+total + '</FONT>';
} |
Iemand een idee hoe ik de grootte van Javascripts en CSS kan krijgen?
LuCarD >>
Ik zie dat het je om een time gaat? 't Lijk erop dat het hier puur om het aantal bytes gaat wat er naar de client gestuurd wordt, klopt dat?
Als het je puur om de size gaat van de output die naar de browser gaat, kun je als het om statische pagina's gaat gewoon serversided de bestandsgrootte uitlezen met bijvoorbeeld file_size ().
Als het om dynamische pagina's gaat, kun je alle output bufferen, en de lengte van de buffer uitlezen.
Of bedoel je iets heel anders?
Ik zie dat het je om een time gaat? 't Lijk erop dat het hier puur om het aantal bytes gaat wat er naar de client gestuurd wordt, klopt dat?
Als het je puur om de size gaat van de output die naar de browser gaat, kun je als het om statische pagina's gaat gewoon serversided de bestandsgrootte uitlezen met bijvoorbeeld file_size ().
Als het om dynamische pagina's gaat, kun je alle output bufferen, en de lengte van de buffer uitlezen.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Bijna.... het gaat om de grootte van een pagina (inclusief plaatjes, css, js) dat naar de client wordt gestuurd.drm schreef op 16 oktober 2002 @ 15:56:
LuCarD >>
Misschien is het woord load time een beetje ongelukkig gekozen, maar ik wist het niet even anders te omschrijven.
Om de output de bufferen is wel een goed idee, maar dan krijg je niet de grootte van de plaatjes.
Nee, maar de grootte van de plaatjes kun je gewoon achterhalen met filesize ().
Ik zou er in ieder geval niet de clientside mee opzadelen, da's alleen maar lastig.
edit
en om de bestanden te achterhalen die een bepaalde request gebruikt, kun je natuurlijk gewoon een regex op de source loslaten die alle "src" en "href" attributen te pakken neemt.
Wordt alleen iets lastiger wanneer er in het bestand ook nog eens javascript-preload dingetjes zitten..
Ik zou er in ieder geval niet de clientside mee opzadelen, da's alleen maar lastig.
edit
en om de bestanden te achterhalen die een bepaalde request gebruikt, kun je natuurlijk gewoon een regex op de source loslaten die alle "src" en "href" attributen te pakken neemt.
Wordt alleen iets lastiger wanneer er in het bestand ook nog eens javascript-preload dingetjes zitten..
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1