Toon posts:

Linux netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vraagjes,
ik wil een forum gaan draaien vanaf mijn localhost,
hiervoor heb ik een 2e hands pc aangeschaft, met netwerkkaart enz..
hier zit nu win2000 op en op mijn eigen pc zit winxp....
ik zou hier tussen een netwerkje kunnen laten draaien..
maar omdat er duz 1 pc alleen maar gaat draaien voor een forum te draaien..
lijkt het mij beter om hier linux op te gooien..
Zijn jullie het hiermee eens?

Ik heb nog nooit met linux gewerkt,
maar ik weet eigenlijk alles van alles windows versies....
zal ik veel problemen gaan krijgen met het configureren van dit netwerk:
Linux versus WinXp ??
is het werken een beetje hetzelfde als in windows..

Bedankt vast voor de hulp

Verwijderd

Eigenlijk valt het werken met Linux best wel mee.
Het is opzch wel wat sneller dan Windows 2000/XP!
Ik heb wel gewoon Windows 2000 AS als (web/FTP/Domein)server draaien omdat ik dit toch ff wat makkelijker vond, maar ik denk dat Linux ook te doen moet zijn als men er ff mee bezig is.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Freesco is heel makkelijk op te zetten en is daarbij ook meteen je router verw8 hierbij alleen niet de allernieuwste Apache en mysql versies. Met samba kun je heel makkelijk je filetjes upladen. Anders zou ik zoiezo een niet grafische Linux nemen. Misschien Debian ofzo.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als je nog nooit met linux hebt gewerkt, dan zou ik het niet doen. Er is ook genoeg gratis fora-software te vinden voor Windows.

Wil je echter tijd steken in het leren kennen van Linux, en je hebt zin in in veel lezen, dan kan je het best proberen.

Verder kan ik je verwijzen naar de FAQ
Daar vind je nog meer antwoorden op de vragen die je stelt. Ook vind je daar de richtlijnen voor het stellen van een vraag. Now Offense maar dit is een beetje een wazige vraag ;)

Suc6 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:16:
Eigenlijk valt het werken met Linux best wel mee.
Het is opzch wel wat sneller dan Windows 2000/XP!
Ik heb wel gewoon Windows 2000 AS als (web/FTP/Domein)server draaien omdat ik dit toch ff wat makkelijker vond, maar ik denk dat Linux ook te doen moet zijn als men er ff mee bezig is.
dit wilde ik dus ook doen..
maar ik hoorde dat windows een soort van beveiliging hebt ofzo..i
iig de buitenwereld kan niet connecten op je ip iig..
dus dat vondt ik in de search... iedereen raad aan linux dus :)

werk het bij jou gewoon goed dan zonder problemen?

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 15 oktober 2002 @ 15:18:
Als je nog nooit met linux hebt gewerkt, dan zou ik het niet doen. Er is ook genoeg gratis fora-software te vinden voor Windows.

Wil je echter tijd steken in het leren kennen van Linux, en je hebt zin in in veel lezen, dan kan je het best proberen.

Verder kan ik je verwijzen naar de FAQ
Daar vind je nog meer antwoorden op de vragen die je stelt. Ook vind je daar de richtlijnen voor het stellen van een vraag. Now Offense maar dit is een beetje een wazige vraag ;)

Suc6 :Y)
wazig of niet.. het is een vraag toch?!
search leverde nix op.. dus voor wat duidelijkheid post ik hem maar..
het is tenslotte een forum he.. :*)
no offense ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:19:
[...]

dit wilde ik dus ook doen..
maar ik hoorde dat windows een soort van beveiliging hebt ofzo..i
iig de buitenwereld kan niet connecten op je ip iig..
dus dat vondt ik in de search... iedereen raad aan linux dus :)

werk het bij jou gewoon goed dan zonder problemen?
Ik weet niet wat voor wazigs je hebt gehoord, maar het werkt gewoon goed hierzo, zonder problemen.
Win2000 AS verzorgt deelt het internet via Routing and Remote Access en de clients (WinXP) zijn ingelogd in het domein. Verder is het een Web en FTP server, alleen gaat FTP via Serv-u en het web via IIS.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

laat maar |:(

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik heb hier precies hetzelfde als jij wilt. Namelijk een server, met apache en samba, die ook nog mooi het internet doorgeeft op m'n interne netwerk.

Ik heb het opgebouwd met gentoo, maar dat is eigenlijk puur omdat ik dat wou proberen. Bij gentoo moet je namelijk echt alles zelf doen, al wordt het je heel gemakkelijk gemaakt als je goed leest in de vele handleidingen op de website van gentoo.

Je kan volgens mij ook bij een distributie als redhat bijvoorbeeld opgeven dat je een server wilt bouwen, en dan op een mooie manier de pakketen selecteren die je gaat gebruiken op je servertje. Het nadeel is wel dat je dan vaak teveel installeerd.

Wat bij mij het grootste probleem opleverde was iptables, voor een goede beveiliging. Een goede handleiding daarvoor kun je vinden op http://www.nedlinux.nl/~bart/?page=3.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Pagina: 1