Toon posts:

SBLive!1024 werkt niet in Win98SE ...hell-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
>:) Heb ik sinds donderdag m'n langverwachte PC, installeert alles succesvol <font color="red">behalve</font> m'n SBLive!1024.:(
:(
Das nie grappig:( Vooral, omdat op de "oude P166" alles wel werkte met win95...>:) >:)

Mijn systeem:
AMD Tbird 900
Abit KT7
128mb SDRAM 133Mhz
Ati RADEON 64DDR
..
Wanneer ik in "apparaatbeheer" ga kijken staat er een <font color="red">X</font> door m'n SB-icoontje EN wanneer ik naar de"eigenschappen" ga kijken staat er het volgende:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(code 22)U kunt dit apparaat niet inschakelen omdat het uitgeschakeld is door een Windowstuurprogramma.[/quote]..
Bij "bronnen" staat "geen conflicten" MAAR als ik van de "automatische instellingen" af ga en "instellingen wijzigen" kies krijg ik dit:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bronconflict met de controller voor directe geheugen toegang (IRQ 11)[/quote]Wanneer ik ze omzet, zodat er "geen conflicten" staat verandert er niets...

WAT moet ik doen?? Bios aanpassen?? Daar heb ik :? verstand van..

Heeft iemand dit zelfde probleem wel eens gehad??

Verwijderd

Ik heb zeer slechte ervaringen met AMD, zeer gekke fouten kunnen die processortjes veroorzaken. (Leen) even een andere processor en probeer het hiermee

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Al een ander pci slot geprobeert? Je hebt nu zo te zien een irq probleem, dus gewoon die SB Live even in een ander pci slot douwen en dan kijken wat ie doet.

Verwijderd

Als je windows eens in veilige mode opstart en kijkt of je dubbele apparaten hebt?
dan gooi je die "controller voor directe geheugentoegang" gewoon ff weg.

En in de bios moet je bij PCI SETUP
Plug n Play Operating system op "no" hebben staan.

Verwijderd

hahaha nee het ligt NIET aan de processor amd processoren kicken ass , de mobo's helaas minder , van de KT7 zijn er 3 soorten revisies ... de een heeft geen problemen met creative kaarten ... de 2e heeft problemen met creative kaarten maar die kunnen omzeild worden op een bepaalde manier weet niet precies hoe .... en de derde kan gewoon NIET met creative kaarten overweg , sorry je had beter een a7v kunnen kopen ik heb beide borden en de asus is verreweg het best en stabielst ! hoop dat je hier wat aan hebt

ik raad je aan te zoeken op de kt7 faq site weet ik ook geen url van , sorry en daar ff kijken hoe je kunt zien welke revisie jouw bordje heeft ... Abit zelf heeft dit probleem trouwens erkend .... maar kunnen er niks aan doen met drivers ..... vandaar dat er ook geen update komt om dit te verhelpen ( bios ) dus komen we weer op abit s*cks en asus rules ( no flamebait intended ) kt7 mobo van het jaar ? niet bepaald eerder de a7v omgebouwd naar raid :P

Verwijderd

Moet je alléén de ingebouwde PCI128 geluids-kaart ff in de BIOS uitzetten en voillá.....

Draaien maar :)

(Denk ik mja......)

Verwijderd

Topicstarter
Een ander PCI-slot hielp ook niet..dan maar BIOs checken.. hoop dan wel dat ik de "creAtive-vriendelijke" versie van het bord heb...:)
Pagina: 1