[Iiyama VMP454] Teleplan avontuur

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Goed Ik koop op 14 augustus eindelijk een droommonitor :D Een echte Iiyama Vision Master Pro 19" 454 (HM903DT) met high brightness en hoge refeshrates á 470 euro (ben eigenaar van erg klein computer shopje dus wel lekker goedkoop).

Ik sluit hem aan, pracht ding! Scherp, 1600x1200@100hz en lekkere high brightness voor games. Na 2 weken begin ik te denken... Hmmm ik begin een fluittoontje te horen (zoeen van de spanningsspoel daar achter in de bak die zegt van ik stop ermee), nahja denk ik. Na 3 weken begin ik vaag te denken van, goh was dat ding niet scherper aan het begin :S Maar ja, dat soort dingen ben ik niet zo in thuis dus ik dacht dat het wel verbeelding was..

Toen kwam het drama.. Maandag nacht uurtje of 2.. Lekker aan het gamen met clanmembers in amerika, Ik zeg: ff biertje pakken kom terug in kamer en plots toen ik ging zitten: ploep.. BEELD ZWART !! Tering denk ik. Ik dus pc ff uitzetten, ff kabels gechecked, nog een keer gechecked en ik pc aan... noppes..

Oftewel beelscherm kadoek, aan de hand van die fluittuin zal het dus wel die spanningsspoel in de beeldbuis zijn, maar ja ik ben geen expert daarin.

Dus ik pak garantie kaart en ik wist dat ik 3 jaar een heuze ON SITE GARANTIE had, wouw denk ik. Da's nou tof.. Ik had me al geregistreerd dus ik 's nacht mooi de website bezoeken en zag het storingsformulier staan. Niet ingevuld, ik dacht ik bel wel is sneller. Immers: voor 14uur gebeld, volgende dag een vervangende monitor. Tjakka denk ik, ik heb toch weer echte iiyama service..

Ik bel om 11.30... na 15min een irritant muziekje te horen en een paar keer automatisch verbroken te zijn... Mevrouw aan de lijn: nee meneer ff naar de website surfen en invullen die hap.
Ik braaf doen, 11.35 verstuurd. Ik had woensdag nog niets gehoord.. Dus ik denk, nou dan bellen we even.. Nahja wachten natuurlijk.. Nee meneer nog niets binnen enzo. Dat commentaar. Ik eisen dat ze me nu invoerde, maar ik kreeg het niet voor mekaar. (vrouw met belgisch accent). Ik zeg: ok, vrijdag wil ik een bevestiging hebben. Ok zegt de vrouw.
Vrijdag 13.00 nog niets. Ik bellen, woest was ik. Nee meneer nog niet gevonden. Hij staat in de wachtrij.. Kon me niets schelen. Eindelijk de vrouw aan het invoeren gekregen.. We waren bij de postcode en toen? TUUUUUUUT TUUUUUUT TUUUUUT. Verbinding weg. Ik naar klant. Bel om 16.00 weer. Nahja ingevoerd. Dinsdag tussen 9-17 man hier... Goed die was er om 7.45! Nahja gelukkig was mijn pa op.

Ik heb foto's van mijn monitor gemaakt. En vrij onscherpe van de achterkant, maar die kunnen ermee door. Ik heb een papier met de bevestiging en handtekening dat hij opgehaald is door mij opgesteld. Ik heb dus alle bewijs in ieder geval want ik had al wat angaanjagende topics gelezen..

Reparatietijd: 5-10 dagen.. Nou ik heb maar werkdagen gelezen, vriendelijk dat ik ben.. Nu dinsdag 15 oktober weer gebeld.. Nee sorry meneer nog geen nieuws.. Hij is VANDAAG in reparatie genomen... WTF!!! 14 dagen later... Das snel hoor ;)
Mogelijke redenen: door vervoersbedrijf laat afgeleverd etc etc. Aan hun kon het niet echt liggen want alle vertragingen waren weggewerkt..
Ik vervoersbedrijf bellen. Aardige man, binnen 1 minuut bevestiging dat de monitor 2 oktober bij teleplan op de stoep stond.
Ik heb ze 2-3 dagen gegeven om OF een monteur OF een chef OF iemand die verstand van zaken heeft mij te bellen met de status van mijn eigendom..

Nou wou ik graag weten van de mensen die hier al ervaring hebben hoe ze het uiteindelijk hebben opgelost. (in een ouder topic is het ooit gestopt en van veel mensen heb ik dan niet kunnen lezen of ze er eindelijk met teleplan uit zijn gekomen). Ook weet mij misschien iemand mij te vertellen of ze wettelijk verplicht zijn om over mijn eigendommen direct te melden hoe het ervoor staat, of dat misschien de tekst van de garantiekaart foute beloftes doet en aan de hand daarvan iets kan maken. Ik heb namelijk geen zin om nog maanden tegen deze rotte 17inch monitor aan te kijken die maar net beter is als mijn vorige 17inch belinea monitor.

Dus iemand met ervaringen, tips of weet ik wat... PLZZZZ... Ik luister. Misschien iemand die een truuk weet snel uit dit drama verlost te zijn..

(moderator: Ik neem aan dat zon garantie verhaal hier onder V&B kan/hoort te staan)

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Tsja ik kan weinig zeggen over Iliyama en teleplan. Ik heb mede omdat ik de angstaanjagende verhalen over Teleplan al eens op dit forum gelezen had geen Iliyama gekocht.

Ik heb alleen wel een tweedehands Eizo F77 monitor gekocht. Echt een prachtding, helaas ging hij me na 3 maanden kapot. Ik gelijk de Eizo importeur gebeld met de gedachte dat zo'n "duur" merk wel een goede garantie afhandeling zou hebben. Mooi niet dus: "belt u maar even met Teleplan in Nijmegen meneer"

Op het moment dat ik dat hoorde had ik al weinig vertrouwen in een goede afloop, maar goed, het is een mooie monitor, toch maar proberen dus. In het eerste "telefoongesprek" (meer een cursus Nederlands voor beginners van mijn kant) werd mij verteld dat ik een reparatieformulier in de mail zou krijgen, dat kwam na een paar dagen dan ook. Deze heb ik dan ook ingevuld en gefaxt. Geen reactie... "Nee meneer, we hebben niks ontvangen" Nog een keer faxen dus... zo'n papiertje uit zo'n apparaat halen vereist kennelijk ook een gedegen opleiding, want pas na de derde keer kreeg ik bericht terug. Eerst een verkeerde offerte: Ik had uiitdrukkelijk vermeld dat ik hem zelf zou komen brengen (Met een VW Caddy diesel die 1:20 rijdt heb je dat er zo uit)

Toen heb ik hem op een vrijdag dus ook zelf weggebracht. Ontvangstbewijs gekregen, mijn eerste indruk was niet slecht, ik zou de maandag erop gebeld worden, ook omdat ik de monitor zo snel mogelijk weer nodig had. U raadt het al..... niks!

Dinsdag gebeld, konden ze hem niet vinden, "wij bellen u terug meneer". Ja sure... mooi niet dus. Om een lang verhaal kort te maken: na 2 maanden kreeg ik een prijsopgave van de reparatie: "1100 gulden meneer" #$@$%#@ doe normaal zeg, dat zijn toch geen prijzen als je monitor 2 maanden buiten de garantie valt? Voor dat geld heb je twee nieuwe! Ik ging natuurlijk hier niet mee accoord. "Ja meneer, wilt u dan wel even de onderzoekskosten en de 100 gulden vervoerskosten betalen en hem komen halen?" !#$@#^%#$@@ VERVOERSKOSTEN??? wel een beetje prijzig voor 30 meter rijden op een karretje door het reparatiehok niet? Smijt hem dan maar weg! :(

Nee, Teleplan is een zeer klantvriendelijk professioneel bedrijf waar ik graag weer kom... :r :r :r

Ik heb nu een Dell 19 triniton gekocht die me tot nu toe erg goed bevalt.

Ik wens je veel succes. Je zult het nodig hebben..... :X

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• delorean7
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

HAHAHAHAAAAAA (fokking leedvermaak let daar maar niet op ;) )

Ik heb al 5-6 keer Teleplan bij de hand gehad als service bedrijf en 1 ding kan je vanopaan: ze gaan niet doen wat ze je vertellen. Wat een verschrikkelijke prutsers daar zeg.

De laatste keer was het mijn eigen monitor die vreemd begon te doen na 5 uur aanstaan, ik laten ophalen. Ik zou 1-2 weken daarna op vakantie gaan en ja dan kan teleplan mijn monitor natuurlijk niet repareren (ondanks dat ze hem al in bezit hadden). Ik boos geworden, zei repareren. Terug van vakantie is nu 3 weken later -> ik bellen.
Bla bla ik zal eens kijken... ja hoor komt eraan.

Komt de monitor aan mis ik mijn monitor voet en zit er een mega kras op het scherm :(
Ik weer bellen, bla halen hem op bla. K, monitor weer afgehaald bij mij thuis en hoor 2 weken niets. Ik weer bellen, schade expert moest ernaar kijken... wotever als je het maar oplost.

2 weken niets gehoord -> Ik weer bellen door schade en schande wijs geworden schrijf ik nu altijd NAMEN OP dan kan je de acherlijke idioten bij naam noemen als je ze nodig hebt.

Dusssss ik weer aan de lijn met iemand ik vragen hoe het ermee staat: hij kan alleen zeggen dat hij in reparatie is (da issie al 4 weken vriend). Ik vragen: hoe werkt dat nou eigenlijk met reperatie? WAAR worden ze gerepareerd? Uh nou gewoon hier beneden. Ik: zou je, heeeeel misschien, de stoute schoenen aan kunnen trekken en ff gaan kijken wat er dan aan de hand is met mijn monitor? NEEE MENEEERRRR ze zien me aaaaaankomen...
Het is even stil aan mijn kant van de lijn... wat een verschrikkelijke prutser is dit. Dan wil ik dus nu met je superieur spreken. JA maar die gaat je hetzelfde vertellen. Ja maar ik wil haar TOCH spreken. Ze is druk ik een email adres gekregen dat eerst nog foutief bleek te zijn ook (na drie keer terugspellen), hij had een stuk naam vergeten.

Ik toen lange mail gestuurd eisende dat ze binnen 2-3 dagen ieg hadden uitgezocht WAAR mijn monitor was en hoe het ermee stond. NOOIT IETS GEHOORD! Maar ik had wel mijn reseller van 10 maanden terug ge cc ed.

Uiteindelijk maar weer eens gebeld zielig mokkel aan de lijn: ja iedereen is ziek! Hoofd afdeling is ziek hoofd contact met reperatie afdeling is ziek. Ik zoek het voor je uit!

Mijn reseller is ook gaan bellen en uiteindelijk is Iiyama zelf ingeschakeld en die is erachteraan gegaan. Toen belde ze me op en vertelde ze dat ik gewoon een spliksplinternieuwe zou krijgen en daar zit ik dan nu ook naar te turen terwijl ik dit typ.

Schunnig detail aan dit alles is dat ik na de tweede keer ophalen een leenmonitor geeist had en dat ze die nooit zijn komen ophalen omdat iiyama me de nieuwe 19" had gestuurd. Het is welliswaar een prutsding maar die kunnen ze dus mooi vergeten he!

WAT EEN ONGELOVELIJKE AMATEURS!!!!

Tip: schakel je reseller in. Mijnes, ASCI uit Asssen, was heel behulpzaam denk ik.

• delorean7

delorean7

Let wel dat ik nooit ene cent heb betaald of geregistreerd. Ik heb altijd gewoon gebeld binnen garantie en geeist dat ze m kwamen halen. Alleen serial van monitor nodig.

Verwijderd

Ik ben de trotse bezitter van dezelfde (prachtige) VMP 454, die bij mij goed werkt. Ik heb dezemonitor ook voor mijn vader aangeschaft en daar ging het e.e.a wat minder soepel. Veel trillingen in beeld en het beeld was ook erg onscherp.
Nadat de monitor door Teleplan was opgehaald volgde een lange stilte, waarna mijn vader uiteindelijk contact opnam met Iiyama zelf. Deze reactie kwam van Iiyama Nederland:

------------------------------------------------------------------------------
>>> Tina Bos / iiyama <tb@iiyama.nl> 26-6-2002 16:52:35 >>>
Geachte heer de Vries,

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud van maandag 24 juni kan ik u
mededelen dat al hetgeen wij hebben besproken uitvoerig in ons overleg met
Teleplan naar voren is gekomen.

Er is gesproken over de communicatie per telefoon, het transportbedrijf en
uiteraard de lange wachttijden voor telefonisch contact en reparatie tijd.
Tevens is het onderwerp leen monitoren ook ter sprake gekomen.

Onze vergadering werd ook bijgezeten door onze eigen Iiyama directeur di al
meerdere klachten had gekregen van klanten rechtstreeks.

Teleplan heeft als excuus dat zij in de overgang zitten naar een ander pand
en er een onderbezetting is.
Uiteraard accepteren wij als Iiyama zelf dit niet en hebben Teleplan een
ultimatum gegeven deze problemen op te lossen en het niet de klant zijn
probleem te laten worden.
Alles wordt per direct door mijzelf en onze service manager opgepakt en wij
nemen elk probleem dat gemeld wordt op een een speciaal document zodat wij
ook kunnen zien wat er
fout gaat en of daar verbetering in komt.
------------------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is alles nog goedgekomen. Bovendien bleek het probleem zich bij mijn vader thuis te bevinden: het apparaat stond te dicht bij de meterkast. (Op zich een zwak punt van het apparaat, dat het zo slecht tegen dit soort storing bestand is, maar goed..)

Hoe dan ook: de service van Teleplan is dus in een woord KLOTE te noemen. Je bent dus niet de enige die daar klachten over heeft, zelfs Iiyama is erg ontevreden. Misschien moet je zelf Iiyama ook maar een mailtje sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2002 16:08 . Reden: typo ]

• delorean7

delorean7

Ha wat een slap excuus! Ik heb al 3-4 jaar problemen met die teleplenners. Maar opzich leuk om daar eens wat actie te zien.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als dit een standaard 'teleplan-afzeik' topic wordt gaat ie dicht, daar zijn er al genoeg van geweest. Ga gewoon in op de vraag van de topicstarter :)

Dit slaat trouwens niet op de posts hierboven

• Grinder
Pollewob schreef op 15 oktober 2002 @ 16:08:
Als dit een standaard 'teleplan-afzeik' topic wordt gaat ie dicht, daar zijn er al genoeg van geweest. Ga gewoon in op de vraag van de topicstarter :)

Dit slaat trouwens niet op de posts hierboven
Idd, ik wil meer ervaringen horen en maatregelen die men genomen heeft. Niet een opmerking als teleplan suckx... dat weten we namelijk al..

Maar die brief van Iiyama is wel mooi, dan weten ze het dus daar ook... Phhh.

Ik hoop meer info van anderen te krijgen, ik wil zo snel mogelijk uit deze bende komen. Ik ben wel wat fabrikanten gewend, maar zon slechte service slaat alles.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 19:46
Mijn Vision Master Pro 452 die ik ook in augustus had gekocht hebben ze 1,5 week geleden opgehaald (check Iiyama VMP 452 beeldscherm verspringt) heb nog nix gehoord, maar hoop dat het niet zo loopt zoals bij jullie hierboven! :| De datum regelen waarop hij opgehaald werd duurde al een week, die communicatie daar bij Teleplan is niet echt 100%, volgens mij werkt iedereen daar langs elkaar op |:(

• Grinder
delorean7 schreef op 15 oktober 2002 @ 15:57:
Tip: schakel je reseller in. Mijnes, ASCI uit Asssen, was heel behulpzaam denk ik.
Dat was ik over 3 dagen idd zowiezo van plan. Mijne is ECL, over het algemeen ben ik zeer tevreden over de service van deze groothandel. Ik neem aan dat ze iets voor mij kunnen betekenen. Maar ik houd er altijd van zelf de touwtjes in handen te hebben vandaar dat ik het eerst zelf probeerde..

Ik wacht rustig op meer tips af. bedankt tot nu toe al.

• Grinder
_SouLmaN_ schreef op 15 oktober 2002 @ 16:15:
Mijn Vision Master Pro 452 die ik ook in augustus had gekocht hebben ze 1,5 week geleden opgehaald (check Iiyama VMP 452 beeldscherm verspringt) heb nog nix gehoord, maar hoop dat het niet zo loopt zoals bij jullie hierboven! :| De datum regelen waarop hij opgehaald werd duurde al een week, die communicatie daar bij Teleplan is niet echt 100%, volgens mij werkt iedereen daar langs elkaar op |:(
Nou dan ben je net een weekje korter bezig dan ik. Succes. Ik zou je ook aanraden alle tips goed te volgen ;)

Btw als jij ook straks zodra je meer problemen krijgt ff Iiyama mailt, dan heeft die directeur het ook weer door. En ik raad je aan NU te bellen en ze te zeggen dat je NU ingevoerd in het systeem wilt worden. Als je er namelijk enorm op aandringt en de andere vrouw krijgt dan die met de zachte "g" dan zit je in ieder geval in het systeem...

• SouLmaN
Grinder schreef op 15 oktober 2002 @ 16:18:
[...]

Nou dan ben je net een weekje korter bezig dan ik. Succes. Ik zou je ook aanraden alle tips goed te volgen ;)

Btw als jij ook straks zodra je meer problemen krijgt ff Iiyama mailt, dan heeft die directeur het ook weer door. En ik raad je aan NU te bellen en ze te zeggen dat je NU ingevoerd in het systeem wilt worden. Als je er namelijk enorm op aandringt en de andere vrouw krijgt dan die met de zachte "g" dan zit je in ieder geval in het systeem...
Ik geef ze nog ff het voordeel van de twijfel, je weet maar nooit :) Denk dat als ik nix hoor ik vanaf volgende week erachteraan ga. Bellen/mailen enz. Wel hulde aan Iiyama trouwens in die mail hierboven, dat ze er zoveel mogelijk aan proberen te verbeteren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dick schreef op 15 oktober 2002 @ 16:38:
Alternatief voor Teleplan:

Elke vrijdag is er -op afspraak- bij iiyama een "inloopdag" waar je monitor direct kan worden gerepareerd.

Voordeel, gelijk uitsluitsel én koffie ! (gebak meenemen wordt altijd gewaardeerd)
Nadeel. je moet er naar toe rijden.

Ben er zelf 1 maal geweest met een kapotte Vision Master Pro500 en ben perfect, en adt zeg ik niet snel, geholpen.

ARME AOW’er

• Rival24
  • Laatst online: 07:28

Rival24

I'll Be Back

Ik heb ook weer eens contact gehad met teleplan (die belg ja :/), ik had duidelijk gezegd dat ik mijn monitor om wou ruilen voor een VMP454 omdat de mijne de eigenschap heeft om de kleuren af en toe s te laten verspringen (2 sec ofzo). Dit kon ze niet regelen dus ik vroeg om het telefoonnummer van Iiyama (tel: 020-4460404 voor de geinteresseerden).

Ik belde op en kreeg een aardige vrouw aan de lijn die me doorverwees naar de techinische dienst. Daar kreeg ik een monteur aan de lijn die me alles even vertelde. Het probleem dat ik beschreef bleek een "bug" te zijn, en elke monitor van het type had/heeft er last van. Hij zei ook dat er een modificatie voor beschikbaar was, maar die hebben ze al ingebouwd in mijn monitor dus om hem nog een keer terug te sturen is onzin. Ik zei dat ik dat niet acceptabel vond en dat deze "bug" van tevoren niet bekend was. Hij zei dat het een eigenschap van het product is.

Zo bijdehand als ik was, zei ik tegen die kerel of niemand op het idee was gekomen om deze bug in de fabriek eruit te halen (er zijn namelijk een hoop verschilllende productiemaanden van deze monitor). Hier kreeg ik ook weer een antwoord op: ze kwamen er pas achter nadat ALLE monitoren geproduceerd waren....

Ik herhaalde nogmaals dat ik het niet acceptabel vond dat ik met een kapot product zat, maar hij antwoordde weer dat het een eigenschap van het product is.

Toen was ik eigenlijk wel uitgeluld, ik kon namelijk niet zoveel argumenten meer verzinnen, en om nou die vent af te gaan zeiken lijkt me ook een beetje ver gaan (hij was vriendelijk). Dus ik zeg: bedankt voor de informatie, baai baai KLIK.

offtopic:
1. niet dat ik die bug zo héél erg vind, maar tis het principe ;)

2. De reden dat ik een VMP451 heb gekocht ipv een 454 is dat ik het beeld van de 451 mooier vind

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
schrijf brief naar computertotaal..wil vaak helpen :)

Verwijderd

Ik heb mijn monitor (Ilyama A901HT) 1 x via teleplan laten repareren. Ik heb keurig eenzelfde leenmonitor gehad terwijl de mijne in reparatie was, dus dit was uitstekend. Helaas ging het in de aflevering van de monitor wat minder soepel (volgens teleplan de vervoerder die slordig was, nou ja dit kan gebeuren). Ik heb overigens in telefoongesprekken met teleplan meerdere malen de vraag gehad welk merk monitor ik had, dus ik ga ervan uit dat teleplan niet alleen maar Ilyama monteert?

• delorean7

delorean7

Hoe heet de directeur van Iiyama eigenlijk? En wat is zijn email/telefoon ik heb zo het gevoel dat die gegevens me een hoop tijd gaan schelen als ik strax weer een probleem heb (en DAT zie ik NU al aankomen ;) )

• Grinder
Ja dat telefoonummer en e-mailadres van die directeur wil ik ook wel graag hebben. Dat scheelt me toch weer zo'n 15min in de wacht staan en een belg. Nou moet ik zeggen dat ik vanmiddag al binnen 2min iemand aan de telefoon had.. Nahja de 1e keer was 15min maar ja.

• delorean7

delorean7

Zoo das best ok! 2 minuten! Jeetje!
Ik wou even toevoegen dat een goede vriend van me net een 19" VMP 454 heeft aangemeld bij teleplan die nooit goed is geweest vanaf moment van aankoop, maar ook na 1 keer omruilen door de reseller hielp niet.
Ik hoop dat dat snel afgehandeld kan worden anders ga ik de cursus molotov in PDF weer uit de oude doos halen.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 20:45

Gallus

Cheesy

Ik sta min of meer op het punt om een Iiyama 704UTC 17" aan te schaffen, maar als ik dit zo lees begin ik serieus te twijfelen...

Welke merken besteden hun reparaties allemaal uit bij Teleplan?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

Wallie

Herr

Gallus schreef op 16 oktober 2002 @ 14:05:
Ik sta min of meer op het punt om een Iiyama 704UTC 17" aan te schaffen, maar als ik dit zo lees begin ik serieus te twijfelen...

Eizo ook. Dacht ook Deawoo (niet zeker)

Philips doet het in ieder geval zelf, gelukkig maar, dan is er nog een alternatief :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Grinder
Gallus schreef op 16 oktober 2002 @ 14:05:

Goede vraag. Wel even voorop trouwens stellen dat Iiyama voorderest een top merk is, mijn ervaring.. Echter zodra je in de garantie komt dan tja... Je zou het een drama en een 2e baan kunnen noemen ;)

Uhm Belinea, Philips en Sony allemaal niet dacht ik. LG en Iiyma weet ik zowiezo zeker..

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik had dit soort verhalen ook al gelezen voordat ik m'n Iiyama koch. Helaas ginger iets een paar maanden geleden aan stuk (extreem donker beeld). Ik had nooiit een garantiekaart ingestuurd... Dus ik was al bang voor Teleplan ellende, maar daar bleek niks van waar!

Ik werd heel snel na het melden van mijn klacht via een formulier op Iiyama voor een afspraak gebeld, de pakketdienst nam exact dezelfde leenmonitor voor me mee en na twee weken had ik mijn oude monitor gerepareerd en wel weer thuis. Ook weer netjes na een telefonische afspraak.

Ik heb dus niks anders dan topservice gezien! :)

Misschien heb ik gewoon enorme mazzel gehad.

• Gallus
  • Laatst online: 18-08 20:45

Gallus

Cheesy

Kijk MisterDon, dat stemt me dan wel weer hoopvol. :)

Maar als de monitor niet goed is op het moment dat je hem krijgt, is dan gewoon de reseller waar je hem vandaan hebt aansprakelijk? Moet de winkelier je dan een nieuwe verschaffen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Grinder
Je zou hem in ieder geval de garantie kunnen laten afhandelen. In dit geval kun je het dus beter zelf doen aangezien die winkelier volgens mij niet verplicht is een vervangende monitor te geven en een winkelier minder belang heeft bij een snelle garantie afhandeling.

Als je het zelf doet ben je toch iets meer druk erachter aan het zetten denk ik. Wat ik wel zou doen is die winkelier allicht even vragen, misschien heeft hij ervaring om door te dringen tot teleplan. Of als het een grote winkel is heb je kans dat hij rechtstreeks contact heeft met Iiyama, dan zit je goed ;)

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
ik dus ook dat soort problemen met teleplan ben nu al 3 maanden bezig om het goed model monitor te krijgen die helemaal Heel is en zo (schijnen ze ook niet tekunnen daar).
Gaat dan wel om een LG
denk dat ze dat teleplan beter kunnen dropen en zelf de garantie gaan doen
Je wordt er in idere geval niet blij van ;(

• Grinder
Torp_me schreef op 17 oktober 2002 @ 18:18:
ik dus ook dat soort problemen met teleplan ben nu al 3 maanden bezig om het goed model monitor te krijgen die helemaal Heel is en zo (schijnen ze ook niet tekunnen daar).
Gaat dan wel om een LG
denk dat ze dat teleplan beter kunnen dropen en zelf de garantie gaan doen
Je wordt er in idere geval niet blij van ;(
Om een goed model monitor te krijgen... Bedoel je dat je hem al meerdere keren hebt teruggekregen? :'(

Nou ja morgen zijn hun 3 dagen voorbij, ik heb nog geen monteur aan de lijn gekregen.

Ik zit me nog steeds te bedenken hoe we het telefoontje morgen gaan aanpakken. Ik denk zoiets van: jullie hebben mijn eigendom in behandeling en jullie verzwijgen informatie over mijn eigendom. Dus ik eis nu op zijn minst iemand die mij wat meer kan vertellen over mijn eigendom.

Ik hoopte dat er ook iemand iets van nederlands recht afwist hoe ver ik kon gaan .. Maar helaas nog niets :'( .. Nahja ik slaap uit tot ongeveer 10/12uur en zal dus rond 12uur/1uur eens gaan bellen.. Dus mocht iemand nog suggesties hebben.. GRAAAG

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Ik geloof niet dat die monitor 1600x1200 op 100 hertz aan kan, heb hem nl. ook en bij mij kan hij maar op 85 hertz, voor de rest vind ik het een prima monitor

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Brazza schreef op 17 oktober 2002 @ 18:31:
Ik geloof niet dat die monitor 1600x1200 op 100 hertz aan kan, heb hem nl. ook en bij mij kan hij maar op 85 hertz, voor de rest vind ik het een prima monitor
Jep, kan het zeker aan (staat ook op site van iiyama). Het is wat rotsooien met drivers, settings, en verschild per OS, maar het kan gewoon op 100Hz draaien

• Grinder
Brazza schreef op 17 oktober 2002 @ 18:31:
Idd kan zeker weten.. Ik draaide in windows xp (na wat drivers installen + refreshforce 1.0) 1280x1024@100hz (kan 120HZ maar ja) en in games meestal 1600x1200@100hz. Alleen battlefield 1942 en UT 2003 niet, die op 1280x960@120hz dacht ik..

Kan hij aan volgens de tabel, maar goed. We raken zo offtopic, dus graag weer antwoorden op mijn vraag: ervaringen/tips over SNEL teleplan dingen afhandelen.

• Torp_me
  • Laatst online: 13:13
Grinder schreef op 17 oktober 2002 @ 18:27:
[...]

Om een goed model monitor te krijgen... Bedoel je dat je hem al meerdere keren hebt teruggekregen? :'(

Nou ja morgen zijn hun 3 dagen voorbij, ik heb nog geen monteur aan de lijn gekregen.

Ik zit me nog steeds te bedenken hoe we het telefoontje morgen gaan aanpakken. Ik denk zoiets van: jullie hebben mijn eigendom in behandeling en jullie verzwijgen informatie over mijn eigendom. Dus ik eis nu op zijn minst iemand die mij wat meer kan vertellen over mijn eigendom.

Ik hoopte dat er ook iemand iets van nederlands recht afwist hoe ver ik kon gaan .. Maar helaas nog niets :'( .. Nahja ik slaap uit tot ongeveer 10/12uur en zal dus rond 12uur/1uur eens gaan bellen.. Dus mocht iemand nog suggesties hebben.. GRAAAG
ja ik had dus een stuke LG 795ftplus na 2 maanden(wat hoog uit 10 dagen ging duren).
Hadden ze hem eindelijk gerepareerd dat ding binnen gekregen het enig wat het een klein beetje deed was het beeld maar ook maar een heel klein beetje.
De rest was alles stuk dus ook de voet en zo kwamen ze die weer op halen kwamen ze aan met een LG 776FM en die kan maar veel lager resoluties aan.
dus ik weer belleb en mailen nou we sturen een andere op.
Die zou dus vlede week disdag komen nou niet dus krijg je asl antwoord ja dat licht niet aan ons maar aan de vervoerder maar volgende week donderdag komt ie echt.
Ik vandaag dat ding binnen blijkt alles verkeer op de bon te staan dus die man die hem kwam brengen heel moeilijk doen.
Ik sluit hem aan savond blijkt het dus een lg 795FT te zijn zonder plus dus en ik krijg zwarte stepen aan de zij kan t ve me monitor.
Maar weer gemail en maar weer afwachten.
je wordt er niet echt blij van dus ga maar vast hopen dat alles bij jou wel goed gaat.

• Grinder
Torp_me schreef op 17 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

ja ik had dus een stuke LG 795ftplus na 2 maanden(wat hoog uit 10 dagen ging duren).
Hadden ze hem eindelijk gerepareerd dat ding binnen gekregen het enig wat het een klein beetje deed was het beeld maar ook maar een heel klein beetje.
De rest was alles stuk dus ook de voet en zo kwamen ze die weer op halen kwamen ze aan met een LG 776FM en die kan maar veel lager resoluties aan.
dus ik weer belleb en mailen nou we sturen een andere op.
Die zou dus vlede week disdag komen nou niet dus krijg je asl antwoord ja dat licht niet aan ons maar aan de vervoerder maar volgende week donderdag komt ie echt.
Ik vandaag dat ding binnen blijkt alles verkeer op de bon te staan dus die man die hem kwam brengen heel moeilijk doen.
Ik sluit hem aan savond blijkt het dus een lg 795FT te zijn zonder plus dus en ik krijg zwarte stepen aan de zij kan t ve me monitor.
Maar weer gemail en maar weer afwachten.
je wordt er niet echt blij van dus ga maar vast hopen dat alles bij jou wel goed gaat.
Owhkee, damn. Ik hoop dat Iiyama in ieder geval snel doorkrijgt dat teleplan zuigt. Alles wat ik over de eigen iiyama service hoor is perfect, totdat je bij teleplan belandt.. Nou ik ga morgen bellen en ik laat me normaal gesproken niet afschepen, dat heb ik ze dinsdag laten doen maar bewust 8)

• The Collector
  • Laatst online: 09-08 11:15
Mijn monitor (Vision Master Pro 410) had al een dik half jaar het probleem dat het beeld links en rechts smaller was geworden (schijnt bekend te zijn). Naja, ik was er al bijna aan gewend, toen vond ik opeens de garantiekaart, bleek dat ik nog 6 maanden garantie had. Ookal had ik hier op GoT niet al te goede dingen over teleplan gehoord, dacht ik, laten we het maar gewoon proberen...

Het duurde al ca 2 weten voordat men een afspraak maakte om mijn monitor om te ruilen. Gelukkig kon ik wel een ruil monitor krijgen, anders had ik het niet gedaan. Jammer genoeg was dit ook zo'n leuke bolle monitor dit in 1024x768 maar 85Hz aankon :( . Anywayz, na 4 weken werd ik gebeld, jawel, hij was gemaakt. Of ze een afspraak konden maken...

Nou moest ik om redenen die afspraak later verzetten, dit heeft me meer als een uur bellen gekost, dan weer naar teleplan, dan weer naar de vervoerder, voordat ze het een dag verschoven hadden. Naja, ik blij dat het toch nog gelukt was!

Ok, die dag stond de vervoerder ook netjes op de stoep, monitor omgeruild en hij leek wel helemaal nieuw, hij was althans schoner als toen hij erheen ging :) Maar goed, ik zet hem aan, kijk, en YES! hij is gemaakt...

... na een half uur had hij weer precies het zelfde probleem :( :( :( na een beetje pissed te zijn, heb ik effe PowerStrip geinstalleerd en draai windows nu op 1024x768@95Hz ipv 100Hz. Het beeld is nu tenminste beeldvullend, maar alles helemaal links en rechts op het scherm is nog altijd een stuk smaller dan het zijn moet.

Dus,
iiyama -> prachtige monitoren die niet te duur zijn...
teleplan -> ik zeg niks, zou geen afzijk topic worden!
vervoerder -> moet na dit alles zeggen dat deze gewoon goede service geeft, ondank het akefietje met het verzetten van de datum....

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een paar maanden geleden een 915FT plus van LG gekocht, vertoont ook kuren, Teleplan met belgische vrouw, duurt lang, etc etc bla bla bla....

Maar mag ik de monitor ook bij de winkel retourneren? en een nieuwe eisen?
De monitor heb ik bij funprice in arnhem gekocht. En naar mijn weten geeft bijna elke, iig grote winkel ketens zelf minimaal 1jaar garantie op producten.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Die garantie wordt dan wel weer door Teleplan gedaan waarschijnlijk.

De garantie die wordt gegeven op een product gaat via de service-lijn van de fabrikant in de meeste gevallen.

Zelf heb ik 5 keer een nieuwe LG 795 FT+ gehad. Kwestie van steeds binnen 2 weken melden van de fout/DOA. Voor geen geld zou ik mijn monitor daar laten repareren. De eerste keer kon ik kiezen tussen repareren/ontvangen andere 2e hands. Gelukkig wou de zaak waar ik die monitor had gekocht hem toen terugnemen.

Nu sta ik op het punt een TFT scherm te kopen (IIyama waarschijnlijk). Zoeken naar een ander merk vanwege Teleplan was te keuzebeperkend, maar ik heb er wel over nagedacht.

• Grinder
Nou net even mijn vriendjes gebeld die je gratis werk geven ;)

Hij zou vandaag overgeleverd zijn aan de vervoerder.. Dus ik ben benieuwd..

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

Na een boel gekloot met teleplan heb ik op een gegeven moment de zaak mar via iiyama zelf gespeeld, van hen kreeg ik netjes binnen een week een nieuwe, vervangende monitor... via teleplan had ik wel een vervangende leenmonitor gehad en die schijnen ze niet echt hard terug te willen, al een paar keer over gebeld en gemaild maar hij staat nog steeds hier... niet dat ik dat erg vind, maar et zijn wel een stelletje prutsers daarzo...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• syserr

syserr

kangoeroe

ReseT schreef op 17 oktober 2002 @ 21:49:
Ik heb een paar maanden geleden een 915FT plus van LG gekocht, vertoont ook kuren, Teleplan met belgische vrouw, duurt lang, etc etc bla bla bla....

Maar mag ik de monitor ook bij de winkel retourneren? en een nieuwe eisen?
De monitor heb ik bij funprice in arnhem gekocht. En naar mijn weten geeft bijna elke, iig grote winkel ketens zelf minimaal 1jaar garantie op producten.
Ja, volgens de wet heb je namelijk een koopcontract gesloten met de winkelier en niet met lg of teleplan, althans dat vertelde iemand van de consumentenbond-hulp-lijn mij... maar anders gaat et volgens mij via de fabrikant zelf nog altijd sneller dan via teleplan...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• Grinder
syserr schreef op 18 oktober 2002 @ 14:01:
Na een boel gekloot met teleplan heb ik op een gegeven moment de zaak mar via iiyama zelf gespeeld, van hen kreeg ik netjes binnen een week een nieuwe, vervangende monitor... via teleplan had ik wel een vervangende leenmonitor gehad en die schijnen ze niet echt hard terug te willen, al een paar keer over gebeld en gemaild maar hij staat nog steeds hier... niet dat ik dat erg vind, maar et zijn wel een stelletje prutsers daarzo...
Even voor het geval dat.. Mocht straks die monitor die terug komt niet goed zijn. Kan je die monitor ook naar Iiyama opsturen of ben je toen langs geweest? Ik heb namelijk begrepen dat Iiyama op schiphol zit en dat is nogal ver rijden van uit Friesland zuid :'(

• syserr

syserr

kangoeroe

bij mij was et zo dat de monitor al bij teleplan was maar dat ze daar geen idee hadden hoe lang et nog zou duren en wara m'n monitor was enzo.. dus heb ik toen maar iiyama gebeld en na wat heen en weer gebel en gemail met hun kreeg ik dus binnen een week een nieuwe van hun... maar ik neem aan dat als je hun belt en verteld dat teleplan niks heeft geholpen enzo ze het ook wel zo kunnen regelen dat ze je monitor laten ophalen en als je mazzel hebt een nieuwe toesturen...

• Grinder
Hmmm, dat zou ik me ook wel kunnen voorstellen. Nou ja ik ben niet kwaadzinnig.. Dus ik geloof eerst maar dat teleplan hem heeft gerepareerd en dat alles hier werkend voor me staat en dat we nog gelukkig mogen leven :D

Maar anders zal ik dat gaan proberen.

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
Telaplan Benelux Bv
Hermelijnweg 20
Etten-Leur
AE 4877
The Netherlands

Tel: Hotline +31 7650 39108
Tel: +31 7650 44666
Tel: Direct Contact +31 7650 39104
Fax: +31 7650 44660

Email: mwouters@teleplan-int.com

www.teleplan-int.com

Deze merken repareeren ze iig., en vast ook nog andere maargoed...
iiyama, ViewSonic, LG, Nokia

Hmm.., 'k vondt net deze site van Teleplan....
http://www.teleplan-etten-leur.com/rdcustomers.html

>:) ....Interesant.... >:)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het is al vaker langsgekomen in deze topics, doe geen zaken met Teleplan maar ga rechtstreeks naar de importeur/fabrikant !!!!! Die zijn verplicht je te helpen en die kunnen je niet afschepen met de opmerking: ga maar naar Teleplan!

• Flexx
  • Laatst online: 14:49

Flexx

This side up

Dit heb ik ook gehad met de VMP 451, 5x omgeruild 3x gerepareerd en nog deed hij het niet, toen terug geweest naar de winkel want met iiyama was geen zaken te doen, in de winkel veel herie staan maken (tewijl er een feestje was voor de 100000 ste klant, dus veel mensen in de winkel). Toe heb ik een gelijk een nieuwe gehad.

Dan zoekt de winkel het maar uit met die kapotte monitor en ik heb een goede monitor (nieuw uit doos) gehad en deze werkt tot nu toe zonder probleem.

• Grinder
Flexx schreef op 19 oktober 2002 @ 12:05:
Dit heb ik ook gehad met de VMP 451, 5x omgeruild 3x gerepareerd en nog deed hij het niet, toen terug geweest naar de winkel want met iiyama was geen zaken te doen, in de winkel veel herie staan maken (tewijl er een feestje was voor de 100000 ste klant, dus veel mensen in de winkel). Toe heb ik een gelijk een nieuwe gehad.

Dan zoekt de winkel het maar uit met die kapotte monitor en ik heb een goede monitor (nieuw uit doos) gehad en deze werkt tot nu toe zonder probleem.
Technisch gezien ben ik de winkel, dus ik heb hem rechtstreeks bij de groothandel vandaan. Maar idd misschien als hij kapot terugkomt die weg gaan bewandelen. 1 ding is zeker als ik ooit zon monitor terugkrijg van een klant zal ik NOOIT de teleplan weg bewandelen maar de leverancier/iiyama weg. Die kunnen namelijk nooit trager zijn dan teleplan..

Maar goed, ik hoop hem goed terug te krijgen. Anders zal ik op de 1 of andere manier in ieder geval teleplan een goede vergoeding ofzo eisen :D Maar ja, ik ga nu niet speculeren..

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 11-08 15:51
Pfff ik heb ook de 454... nu maar hopen dat ie blijft leven :/

• Grinder
BlubberZwijn schreef op 19 oktober 2002 @ 23:40:
Pfff ik heb ook de 454... nu maar hopen dat ie blijft leven :/
Het is en blijft een mooi monitortje :P Ik heb er veel plezier van gehad en kan niet wachten tot ik van deze 17inch af ben :D

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik heb niet alle replies gelezen maar wat bij mij hielp:

Vaak bellen... kost dan wel tijd maar volgens mij gaat het zo sneller.... en leg je probleem goed uit.
Mijn iiyama vmp450 begon te "shaken" als ie langer dan een half uur aanstond. Ik heb 'm dus laten ophalen en ik kreeg 'm 4 a 5 weken later in dezelfde staat terug.... (waarschijnlijk hebben ze 'm een paar minuten aangehad en ged8: "die werkt prima." :/
Nog een keer gebeld en de verontwaardigde klant uitgehangen... reactie: "ow meneer het spijt me maar daar kan ik niets aan doen bla bla". Ik had de vorige keer geen vervangende monitor gekregen omdat ze alleen 15" hadden, deze keer kreeg ik een 17" als vervanging en de monitor werd een paar dagen later opgehaald. 2 weken later kreeg ik 'm terug: zo goed als nieuw *D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• ReseT
  • Niet online
Voor de LG mensen, bel deze telefoon nummer: 020-6549150
Dat is LG zelf, met teleplan kreeg ik een verwijzing. Nu krijg ik van hun een refurb replacement binnen 2 dagen. Hopelijk houden ze daaraan....

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• SouLmaN
En ja hoor, weer een goede reparatie van Teleplan hiero, NOT! Heb de monitor eergisteren teruggekregen, nadat hij bijna een maand is weggeweest. Ik ff goed kijken of serienummer enz allemaal klopt, en alles bleek goed te zijn. De voedingskabel die ik meegegeven had zat ook niet meer in de doos :? en toen ik ff goed keek zag ik dat ze de vga kabel van de monitor hadden vervangen. Dus ik vol goede hoop alles aansluiten, en hij leek het goed te doen. Kom ik s'avonds thuis, monitor aan, en daar was het probleem weer ! (http://asa.gamepoint.net/IMAGE16.JPG)

Echt niet normaal dit, volgens mij hebben ze alleen ff die kabel vervangen en hem toen maar teruggestuurd ! Ik heb net ff een "boze" mail gestuurd naar ze, en bel vanmiddag ook even denk ik. Kan hij weer voor een maand weg :(

Ik wist dat Teleplan een slechte reputatie had, maar dat ze zich er zo makkelijk vanaf brengen... >:)

• TD-er
  • Laatst online: 15-08 19:33
nou, maar even een iets positiever bericht...

Mijn 22" was defect (hoogspannings-deel was doorgebrand) en uiteindelijk heb ik hem beter terug gehad, dan dat 'ie daarvoor was (trillende pixels probleem was over)

Het heeft alleen wel ongeveer 5 week geduurd. Elke week (vanaf dag 10) gebeld over de status en mijn laatste telefoontje, was wat langer en geirriteerder. Toen heb ik inderdaad de bedrijfsleidster (of iemand die zich voordeed als) gesproken en een dag later was de monitor klaar.

Het enige nadeel van de vervoerder is, dat deze beste jongen een beetje te fragiel was om de monitor te kunnen tillen, dus moest ik dat zelf doen. Ik weet niet hoe dat zou zijn afgelopen, als mijn vriendin alleen was thuis geweest.

Nog een laatste tip: Maak als het even kan fotos van de monitor voordat je 'm op laat halen. Kan een hoop ellende schelen, mocht 'ie minder mooi terug komen. Flits gebruiken bij de foto van de beeldbuis, dan kun je mooi zien of er krassen op zitten of niet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Grinder
Heb mijn monitor nu eergistrer teruggekregen, dus na veel bellen.. En tot nu toe lijkt alles perfect te werken, dus ik ben beniewd :D

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Grinder schreef op 15 oktober 2002 @ 14:55:
Goed Ik koop op 14 augustus eindelijk een Plus nog een heel frustratie verhaal erachter
Ik heb en ga niet het hele topci lezen, anders denkt mijn ma strax dat ik Hondsdolheid heb op gelopen.
De naam Teleplan doet mij schuimbekken.

Ik heb een VMP410, en deze is 3 keer naar Teleramp geweest.
De 3-de keer was ik het zat. Na de vele beloftes, waaronder een nieuwe monitor, een extra snelle afhandeling blablablabla en de vele excusses.

Heb contact met iiyama gezocht, hele verhaal uitgelegd, en gezegd dat ik mijn nieuwe monitor wil.
Zo niet een nieuwe monitor, dan wil ik mijn geld terug. Van wie boeide me niet.

Kreeg 3 dagen later van iiyama een nieuwe monitor, en Teleramp heeft mijn oude opgehaald.

[ Voor 0% gewijzigd door Diamon op 25-10-2002 17:14 . Reden: Lastig de juiste knop vinden. ]

And The Only One

Verwijderd

Hmmm nou ik ga dus ook maar ff iiyama bellen, want teleRAMP gaat inderdaad voor mij niet werken: VMP 454 is daar nu al een maand en nog steeds niets! Dat ding is nog nooit heel geweest :S

• Rocketman
  • Laatst online: 09:34
Ik ben ook zo'n Iiyama/Teleplan gedupeerde en zou hier een lang verhaal kunnen gaan afsteken over wat er het afgelopen half jaar gebeurd is. Eigenlijk is dat met geen pen te beschrijven, gelukkig heb ik een redelijk beschaafde opvoeding achter de rug want een andere klant was allang gewapend met een molotov-cocktail richting Nijmegen gereden...

Verwijderd

Ik heb ook een beschaafde opvoeding gehad, maar ik ben wel iemand die in staat is om inderdaad naar Nijmegen (inmiddels Etten Leur) te rijden en iemand daar een paar teringklappen te geven. En laat nu alsjeblieft niemand beginnen over dat dat helemaal geen zin heeft. Want als die gasten niet willen luisteren, moeten ze maar voelen. Wat zou je doen als je buurman je monitor verknalt, dan geef je hem toch ook een paar rotschoppen voordat je naar de politie gaat. Of zijn hier alleen maar braveriken. In ieder geval, als je het met me eens bent en ook niet over je heen laat lopen, mail me dan even op dood_aan_teleplan@hotmail.com dan kunnen we gezamenlijk iets ondernemen

underscores tussen dood en aan en tussen aan en teleplan!

• TD-er
  • Laatst online: 15-08 19:33
Mijn Iiyama 22" wordt als alles goed gaat vandaag opgehaald (2e keer defect in 8 maand) Ik heb ze verteld waar het probleem zit en dat ik nit weer 5 week wil wachten. Toen ik dat vertelde, hoorde ik ook echt iemand alles intypen, wat ik vertelde, dus ik ben benieuwd. I'll keep ya posted

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Kolere zeg, volgens mij had ik beter GoT wat beter uit moeten pluizen. Mijn monitor (ilyama vmp 450) is dus gister opgehaald. In eerste instantie afspraak gemaakt voor maandag. Ik wachten en wachten, komt zusjelief opeeens met een formulier van teleplan aangelopen. U was niet thuis :? en gelieve een andere afspraak maken. Dus ik pissed teleplan opbellen en die me doorverwezen naar de vervoerder, en gisteren stonden ze dus op de stoep. Maar nu ik dit alles heb gelezen, begin ik toch te twijfelen of ik niet beter naar Oude Meer had kunnen gaan. Is hier slechts een kilometer of 10 a 15 vandaan. Maar ja, mocht het uit de klauwen lopen dan neem ik wel contac met je op Eizo >:)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Nou ik heb nu dus ook iiyama maar ingeschakeld, ben benieuwd of het nu een beetje snel naar tevredenheid opgelost gaat worden!

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Mijn monitor is afgelopen vrijdag opgehaald, heb nu een ruilmonitor 17 ipv 19 inch beeld onder de krassen coating nagenoeg weg.

Heeft tussen de melding en het ophalen een volle maand gezeten, de monitor was perfect in orde (buitenkant) indien ik ook maar een kras vind bel ik IIyama op en regelen zij maar een nieuwe.

LG is volgens mij gestopt met Teleplan nu IIyama nog :(

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Weet iemand hier of het een probleem is als je de garantiekaart van je IIyama kwijt bent? We hebben al naar IIyama gemaild, maar vooralsnog geen antwoord. WE hebben destijds de registratiekaart wel opgestuurd, maar kunnen het nummer dus niet meer terugvinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:34:
Weet iemand hier of het een probleem is als je de garantiekaart van je IIyama kwijt bent? We hebben al naar IIyama gemaild, maar vooralsnog geen antwoord. WE hebben destijds de registratiekaart wel opgestuurd, maar kunnen het nummer dus niet meer terugvinden.
Maakt niet uit, serienummer van de monitor en aankoopbon is voldoende.

Verwijderd

Ik werk bij teleplan op de klantenservice, Als je mij je rma-nummer geeft ga ik uitzoeken wat de status van je monitor is. je kan ook mailen naar oparator 06@teleplan-etten-leur.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 16:25:
Ik werk bij teleplan op de klantenservice, Als je mij je rma-nummer geeft ga ik uitzoeken wat de status van je monitor is. je kan ook mailen naar oparator 06@teleplan-etten-leur.com
Goeie grap !! Wat is je echte naam dan ??

Verwijderd

operator( foutje)

Verwijderd

mijn echte naam maakt niet uit, ik werk bij Teleplan in Etten-Leur op de klantenservice.
vraag maar iets en ik heb het antwoord

Verwijderd

LG is inderdaad gestopt bij ons.

• SouLmaN
Lees mijn reactie op het einde van pagina 2, hoe kunnen jullie zoiets missen eigenlijk bij mijn monitor ? Als je het plaatje bij die url bekijkt.. valt toch wel op als je de monitor test denk ik. Zit iiyama ook nog bij jullie btw ?

Verwijderd

ik kan het plaatje niet bekijken, we kunnen alleen maar op deze site!
Iiyama zit nog wel bij ons. Dat gaat nu steeds beter.
_SouLmaN_ schreef op 13 november 2002 @ 16:50:
Lees mijn reactie op het einde van pagina 2, hoe kunnen jullie zoiets missen eigenlijk bij mijn monitor ? Als je het plaatje bij die url bekijkt.. valt toch wel op als je de monitor test denk ik. Zit iiyama ook nog bij jullie btw ?

Verwijderd

als je een defecte lg monitor hebt moet je niet meer naar Teleplan mailen maar naar:
Tauran@lge.com

• SouLmaN
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:58:
ik kan het plaatje niet bekijken, we kunnen alleen maar op deze site!
Iiyama zit nog wel bij ons. Dat gaat nu steeds beter.

[...]
Hier heb je dus ook nix aan ? Iiyama VMP 452 beeldscherm verspringt

Verwijderd

RMA = 31510

Ken het inmiddels uit mn hoofd :(

Is het leuk om bij teleplan te werken?

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mijn Teleplan avontuur vorig jaar heeft me een jaar van m'n leven gekost (de gebruikelijke ellende met afspraken niet nakomen e.d., het was in feite niet te geloven, zo erg). Jammer genoeg is vorige week mijn 22" Iiyama wederom kapot gegaan (zelfde symptomen) en huiverde ik bij de gedachten het weer met Teleplan van doen te krijgen. Wel, er zit nog 4 maand garantie op dus ben ik gek als ik er niet gebruik van maak.

Afgelopen maandag mooi volgens afspraak afgehaald, dus het begint iig goed :) Het zal me benieuwen, ik heb dit in het storingsformulier gezet:
Mijn verzoek is dit probleem ditmaal beter af te handelen dan de vorige
keer; toen was het daadwerkelijk één grote, belachelijke schertsvertoning waar ik continu afspraken met Teleplan heb gemaakt en tot zeven (!) maal aan toe de afspraak niet na werd gekomen.
Ik ga me er trouwens niet meer zo druk om maken als de vorige keer :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Grinder
Heb hem nou alweer iets van 2 weken in gebruik en hij doet het nog steeds ;) Dus ik ga er nu van uit dat ze tenminste de monitoren nog wel ECHT repareren.. +-je hoor ;)

Verwijderd

rma 31510 staat sinds 1/11 te testspelen, verdere informatie is niet bekend.

Verwijderd

Het is geweldig om bij Telpelan te werken vooral met die doorflippende klanten waar we er tachenenveftig van op een dag aan de lijn krijgen.

Ade gij ma wit wak wit en das dak yelemaal niks wit witte wel witte nie <-- Teleplan Yell !!!
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 17:25:
RMA = 31510

Ken het inmiddels uit mn hoofd :(

Is het leuk om bij teleplan te werken?

Verwijderd

Telpelan
Leer eerst eens de naam van het bedrijf waar je (.....zogenaamd) werkt goed te spellen :X

Verwijderd

Niet zo flauw doen ,probeer maar eens 85 keer achter elkaar Teleplan te typen. Das niet zo makkelijk. Ik werk toch echt bij Teleplan. De naam is Martin bel 07650-39000 en dan 1,1,1, en grote kans dat je mij aan de lijn krijgt.
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 11:05:
[...]

Leer eerst eens de naam van het bedrijf waar je (.....zogenaamd) werkt goed te spellen :X

Verwijderd

Wat is je rma-nummer?? Zal ik es kijken of je monitor al gereprareerd is..
Abbadon schreef op 13 November 2002 @ 17:46:
Mijn Teleplan avontuur vorig jaar heeft me een jaar van m'n leven gekost (de gebruikelijke ellende met afspraken niet nakomen e.d., het was in feite niet te geloven, zo erg). Jammer genoeg is vorige week mijn 22" Iiyama wederom kapot gegaan (zelfde symptomen) en huiverde ik bij de gedachten het weer met Teleplan van doen te krijgen. Wel, er zit nog 4 maand garantie op dus ben ik gek als ik er niet gebruik van maak.

Afgelopen maandag mooi volgens afspraak afgehaald, dus het begint iig goed :) Het zal me benieuwen, ik heb dit in het storingsformulier gezet:

[...]

Ik ga me er trouwens niet meer zo druk om maken als de vorige keer :)

Verwijderd

Teleplanmafia is banned. Verder kan deze dicht, er lopen genoeg topics over Teleplan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.