sommige spellen werken niet (goed)

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een MSI GF2MX op een MSI K7T Pro mobo (Duron). Ik heb mijn mobo BIOS ge-update van 1.4 naar 1.6, mijn Detonator drivers van 5.32 naar 6.35 (+12 fps in Q3 HQ 1024x768x32 :)), en de VIA (4in1) drivers van 4.19 naar 4.24.

Maar nog steeds doen sommige spellen die het op mijn Pentium 2 het wel deden het niet of niet goed.
Bv. Castrol Honda Superbikes 2000 klapt eruit na het laden. Midtown Madness geeft allerlei rare fouten in het beeld.
De fouten zijn nog precies hetzelfde als voor de driver updates.
Iemand enig idee?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Probeer eens wat patches voor die spellen te zoeken. Er zijn heel wat oudere spellen die niet met de nieuwste hardware overweg kunnen.

PSN-id: Chrasher

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Had hier jazrabbit II die het niet goed deed, gisteren usb gamepadje gekocht bij intertoys (14,95), moest directX5 erop zetten anders deed dat ding het zogenaamd niet, wat denk je jazrabbit II deed het weer perfect.
Dus probeer wat oudere DX versies te instaleren, die laten schijnbaar toch nog wat drivers achter nodig voor bepaalde spellen. (hoop ik voor je)
jan

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Die patches is weer lasig. twilight versies namelijk, dus moet ik ook gekraakte patches hebben. Maar wel een goed idee thanx.

Over DirectX: kan ik dan zomaar een oudere DirectX over de 7.0a heengooien die ik nu heb?

Verwijderd

nee, want direct x zoekt automatisch de nieuwste versie

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde met Jane`s WWII .
Als ik rechtuit vlieg is het goed maar als ik de bocht om ga geeft de achtergrond allemaal van die grote blauwe vlakken net alsof hij het beeld niet goed vult .
Bij mijn TNT kaart deed dit spel het prima maar met m`n GeForce dus niet .
Ik heb de laatste drivers voor mijn kaart .Nieuwste bios voor mijn BE6 moederbord en de laatste directX .
Ik draai op 700 MHz .

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Wat moet ik dan doen om oude DirectX erop te gooien?

BTW: misschien zou ik mijn oude Voodoo 2 erin kunnen plaatsen. Er zijn onofficiele drivers voor K7 systemen, maar die konden geloof ik ook problemen geven met nieuwe DirectX versies.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Op mijn Pentium 2 had ik trouwens DirectX 7 met DirectX Media 6.0 staan.

Op deze Duron heb ik DirectX 7.0a met DirectX Media 6.0+patch.

Lijkt me toch sterk dat spellen die het wel onder 7.0 doen niet werken met 7.0a. Of kan dat toch?
Het is wel zo dat ik op mijn Pentium 2 begonnen ben met DirectX 5 en geleidelijk geupgrade naar 7.0. Bij mijn Voodoo 2 zag ik bij spellen waar je kon kiezen tussen je primaire of secundaire videokaart ook vaak staan: Monster3D II DirectX 5 driver. Kan dat de reden zijn dat het op de Pentium 2 wel werkte en zou het als ik daar meteen met 7 was begonnen ook niet gewerkt hebben?

Iig blijft mijn vraag hoe ik dan 7.0a eraf gooi, als het al nut heeft (maar dat wil ik best proberen).

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Gewoon de oudere versie "eroverheen"
de nieuwe drivers van 7 of 7a blijven staan, en toch verandert er wat, oude driver onderdeeltjes die je niet had worden nu ook gebruikt, moet je maar eens met een DX tooltje kijken hoeveel verschillende DX onderdelen en versies op je systeem staan.
dus in het kort... van de oude DX wordt alleen gepakt wat je nog niet had, en soms is dat genoeg!!
jan

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
bedankt!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Het werkt niet :(
Ik wilde 6.1 erop gooien (oudste die ik nog had thuis) maar hij gaf een error en stopte ermee.
Pagina: 1