Toon posts:

Auto Uitschakelen????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Pc, een AMD ATHLON 1700+ schakelt zichzelf steeds uit, het maakt niet uit wat ik doe of het nou internetten is of een spelletje iets aanklikken of intypen en poef hij restart zichzelf!
Zelf word ik er helemaal RAMGEK van! 8)7
Hij doet dit pas sinds kort, normaal heb ik nergens problemen mee!

» Ik draai XP (geen SP1) en heb de temp. ook al gecontroleerd en die zijn toch redelijk!
- CPU Temp: 48 gr.
- System Temp: 29 gr.
De pc slaat pas af bij 60 gr. dus daar zal het wel niet aan liggen.

» Heb wel 3 weken geleden een hacker op de pc gehad, die een backdoor.trojan heeft geplant maar die is verwijderd door mijn virusfirewall (Ontrack SystemSuite 4.2)

» Ook zou het probleem kunnen liggen aan de driver van de videokaart, heb een Nvidia Riva TNT2, en heb de driver van de homepage van Nvidia gehaald.
Driver nummer is 231.11 van 6.44 mb

» Heeft iemand een Idee of een oplossing, email deze dan naar: Cmtimmermans@zonnet.nl
(kan namelijk niet altijd hier kijken want ik internet alleen op school)

MANY THANKS!!!

Verwijderd

Zet onder XP even de volgende optie uit:
Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/Systeemfout.jpg

Vink deze optie uit. Dan krijg je de volgende keer de BSOD (foutmelding) te zien. Dit kan o.a. veroorzaakt worden door brak geheugen, zwakke voeding of foute drivers.

Meer info over BSOD's: Algemene windows faq

Succes :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zet eerst automatische opnieuw opstarten uit....

ik ben optijd :|

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
heb de engelse versie dus het is ff zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok die staat nu uit, stond ook als de pc opnieuw was opgestart dat hij het logboek had aangevuld!

Dus nu hoop ik dat het goed zit

Verwijderd

Start > Control Panel > Settings > System (in the Classic-style Start menu, Control Panel is under Settings). Click Advanced > System And Recovery > Settings. In the System Failure section, clear the Automatically Restart check box, then click OK
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
- Brak geheugen, ja er zitten 2 stroken 256 mb ddr in van FREEWAY
- Voeding is net nieuw (300 watt)
- Foute drivers, mmmmm daar had funprice het ook al over, welke driver heb ik dan nodig, om toch spellen met OPENGL te kunnen draaien

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 14:22

Kama

Aritifical Intelligenticus

Voeding is net nieuw (300 watt)
Toch niet sindsdien deze problemen he? :)

Niels

Verwijderd

Topicstarter
Nee zeker niet, heb de pc een maand of 2 en de kast en voeding waren toen goed

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:01:
- Brak geheugen, ja er zitten 2 stroken 256 mb ddr in van FREEWAY
Trek er ééntje uit, kijk of je nog fouten krijgt. Zo ja, wisselen met de andere. Weer fout? Geen geheugenprobleem.
- Voeding is net nieuw (300 watt)
Een nieuwe voeding is geen garantie voor een goede werking. Een maandagmorgen voeding is een mogelijkheid. Kwamen die reboots nadat je de nieuwe voeding had geplaatst?
- Foute drivers, mmmmm daar had funprice het ook al over, welke driver heb ik dan nodig, om toch spellen met OPENGL te kunnen draaien
De drivers die standaard worden geinstalleerd door XP?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb zoiets ook een keer gehad met mn 1.33 Athlonnetje; mams was een spelletje aan t spelen en ineens *poef* systeem uit. Na opstarten was de temp verder oke, maar na verloop van tijd weer *poef* en uit. Bleek dus dat de CPU-fan helemaal vol met stof zat (binnen 2 maanden na aankoop...). Maarre na schoonmaken draaide alles weer perfekt! Dus ik zou zeggen kijk je ventilator ff na, schien dat dat het is

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
geheugen + voeding is goed!

Maar de standard drivers die windows levert kan ik geen OPENGL mee draaien, das zwaar *** als ik spellen wil spelen

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Mijn pc is de laatste 2 dagen ook al 2 keer gereset (uit zichzelf).

1 keer bij UT2003 en 1 keer toen ik een mp3 bij kazaa wilde starten.... voorheen nooit problemen :/
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:08:
geheugen + voeding is goed!

Maar de standard drivers die windows levert kan ik geen OPENGL mee draaien, das zwaar *** als ik spellen wil spelen
Gewoon even Detonator drivers installen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
CPU fan zat vol met stof!!
Maar die is nu schoon!

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
zei ik toch :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, nu nog detonator drivers vinden en dan is alles hopelijk opgelost!

Verwijderd

www.tweakers.net/meuktracker

Drivers, detonators :)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Wat heeft dit met een auto te maken

>Systeemspecs<

Pagina: 1