Toon posts:

trage beeldopbouw in opengl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik gebruik al enige tijd een pakket (vue d'esprit) om 3D landschappen mee te maken en te renderen. Nu is het probleem dat zodra ik het pakket in openGL zet (dus de huiseigen 3D weergave uitzet) de beeldopbouw ernstig vertraagd (verversen na het plaatsen van een object duurt een eeuwigheid) ongeacht het aantal polygonen dat weergegeven moet worden.

Mijn vraag is of dat normaal is op een GF3 (asus V8200) met een Athlon XP 1700 of
ik toch iets niet goed heb met de instellingen?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat'ie dan software-matig opengl doet en niet hardware-matig, omdat'ie waarschijnlijk de opengl driver van je GF3 niet herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan kiezen in Vue en daar is de hardwarematige versnelling aangeschakeld, hiet ziet er ook uit als hardwarematige OpenGL (softwarematige is vaak minder gedetailleerd).

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?!?, niemand?!?...

Niet meer zo snel kicken ajb. Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 15-10-2002 18:14 ]

Verwijderd

hmm eigenlijk heb ik geen idee, maar misschien moet je es bij een game-developer forum (ravensoft bijvoorbeeld) proberen. Ik heb zo'n idee dat ze beter kunnen vertellen hoe je in opengl een goede performance haalt in het renderen van een 3dobject in opengl dan hier.. =) no offence weledele tweakers.. maaruhh :P

Je kunt het ook es proberen bij wat van die skinnermannetjes.. "Fragger" is actief op het ravensoft forum en kan je allicht verder helpen =)

- SeRa

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik eens doen. Het renderen is btw het probleem niet (dit doet de processor) het probleem is dat de beeldopbouw in de 4 views (voorbeeldweergave) te traag is.

Maar bedankt voor de tip, ga eens kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegenen die ooit hetzelfde probleem hebben:

Vue gebruikt vrijwel geen features van een openGL (T&L not supported) dus de enige manier om de beeldopbouw in openGL te versnellen is een snellere CPU. Dit dus maar gedaan.
Pagina: 1