Toon posts:

cat5 buitenlucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk wat ik moet beheren bestaat voor het grootste deel uit coax bekabeling ( 1 t/m 3e verdieping).
Nu wil ik op de eerste verdieping 2 kamers aansluiten op het 100mbit switched netwerk wat op de 4e verdieping draait.
Het is niet haalbaar om binnen het gebouw nog bekabeling weg te werken, en de kosten worden dan ook te hoog ( we verhuizen over een jaar naar een nieuw pand..), dus mijn idee is om een stukje kabel langs buiten te laten lopen ( ca. 10 meter).
Welk type cat5 bekabeling kan ik hier het beste voor gebruiken, het ligt er dus voor minimaal 1 jaar..). Het is een recht stuk van boven naar beneden, zal ik hier ook nog pvc buis omheen doen?

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

normale cat5e kan wind en weer wel doorstaan, maar een stukje tuinslang of pvc buis kan natuurlijk geen kwaad :-)

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Verwijderd

Topicstarter
Profidiam schreef op 15 oktober 2002 @ 14:21:
normale cat5e kan wind en weer wel doorstaan, maar een stukje tuinslang of pvc buis kan natuurlijk geen kwaad :-)
ok, thx. Ga het met pvc buis doen en shielded cable.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Ik heb het hier met gewone Cat kabel (kgeloof cat5e...) maar zonder tuinslang... Werkt perfect, al is de afstand niet zo lang. Tuinslang is het makkelijkst, zou ik denken.

|>

Verwijderd

officieel zou je ftp/stp (foiled/shielded twisted pair) moeten gebruiken.

Maar gewoon aan de buitenkant een cat5 kabel hangen werkt ook wel.