Zonnet, kan mail niet verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo daar,

ik heb sinds 1 maand kabel (ja ja ik weet het :D) (voor heen Inbel)

sinds ik die kabel heb, kan ik geen mails meer versturen. :(

ik heb dus zonnet, ik heb al verschillende keren met die lui daar gemailt, maar die
sturen niets terug, ik heb ook al een aantal keer geprobeerd dit zelf te fixen, maar het lukt niet :(

ik heb de volgnde gegevens:

zonnet:
pop.zonnet.nl
smtp.zonnet.nl

weet iemand dit, of heeft iemand dit al eens gehad :?

bedankt alvast!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Vul ipv de zonnet smtp server de smtp server van je nieuwe provider in.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gir schreef op 15 oktober 2002 @ 14:22:
Vul ipv de zonnet smtp server de smtp server van je nieuwe provider in.
ik wil blijven werken met zonnet, is dat zo mogelijk?

Hartstikke bedankt allemaal

mag wel weer @ slot

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Heb ik ook... moet je inderdaad even als smtp server de server van je nieuwe provider instellen.

Vind het wazig... heeft iets te maken met smtp relaying denk ik. Kan me indenken dat er gekeken wordt naar het ip adres ofzow van de verzender (jij dus) en de zonnet server 'ziet' dan dat je van een andere provider komt en doet niet aan relaying voor die provider waardoor jij de foutmelding krijgt.

Ofzoiets ;)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Nee, je kan geen gebruik maken van een smtp server van een andere provider dan waar je gebruik van maakt. Dit wordt gedaan om spamming and abuse te verminderen.

Wanneer er nu mails door de server van zonnet worden verstuurd is dat altijd van 'eigen klanten'. Anders zouden mensen over de hele wereld zonnet als spam relay kunnen gebruiken.

Dus gebruik maar de server van je kabelprovider!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
AMD_er schreef op 15 oktober 2002 @ 14:19:
sinds ik die kabel heb, kan ik geen mails meer versturen. :(
[..]
ik heb dus zonnet, ik heb al verschillende keren met die lui daar gemailt, maar die
sturen niets terug
Right.... :?

Maar wat al eerder is gezegd : je moet altijd de SMTP server van je provider zelf gebruiken, want SMTP servers worden afgeschermd van gebruikers die niet inbellen bij de provider van wie de smtp server is. Dit om het versturen van spam en andere ongewenste emailberichten te bemoeilijken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Zie de search, en zoek eens op "Relay".

Oftewel: Je kunt alleen de zonnet SMTP server gebruiken vanaf het zonnet netwerk.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.